op 05-05-2018 09:58 AM
hoi,
ik heb een vraag, ik heb gister een samsung QE49Q7F gekocht en hier zit een one connect box bij.
nu heb ik het voor elkaar gekregen om mijn versterker en mijn kpn ontvanger erop aan te sluiten, maar als ik nu mijn tv uitzet blijft de rest aanstaan, deze moet ik dus met mijn oude afstandsbediening uitzetten, hoort dit zo of snap ik het gewoon niet?
groetjes Anja
Opgelost! Ga naar oplossing.
05-05-2018 10:34 AM - bewerkt 05-05-2018 10:48 AM
Hoi @Anjar,
Dat is de Smart Remote.
Het zou inderdaad handig zijn om je KPN ontvanger aan/uit te kunnen doen met de Smart Remote.
Helaas is dat niet mogelijk De afstandsbediening Samsung One Remote zendt niet standaard infraroodsignalen (IR) uit zoals de meeste andere afstandsbedieningen, maar RF (Radio Frequenty)
Het volume regelen en kanalen switchen is mogelijk, maar enkel aan en uit zetten, zul je moeten doen met de andere afstandsbediening.
Met de versterker hetzelfde verhaal. Je zou nog kunnen proberen om Anynet+ HDMI-(SEC) aan te zetten.
Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten. Dit moet wel ondersteund worden door de andere apparaten.
Heb je ook niet de mogelijkheid om je versterker optisch aan te sluiten op de tv?
Dit geeft een veel mooier geluid. De tv beschikt over een optische uitgang, maar je versterker moet dan wel een optische ingang hebben..
op 05-05-2018 10:07 AM
Goedemorgen @Anjar,
Mooie tv! Welke AB zit er bij de tv?
Heb je de versterker aangesloten om het geluid van de tv op je boxen te krijgen?
op 05-05-2018 10:13 AM
Hoi, bedankt voor je bericht,
de afstandsbediening die erbij zat, een zilverkleurig universeel dingetje 😅
Ja m'n versterker gebruik ik voor het geluid.
met mijn Logitech afstandsbedinging kon ik hier ook alle apparaten mee bedienen
groetjes
05-05-2018 10:34 AM - bewerkt 05-05-2018 10:48 AM
Hoi @Anjar,
Dat is de Smart Remote.
Het zou inderdaad handig zijn om je KPN ontvanger aan/uit te kunnen doen met de Smart Remote.
Helaas is dat niet mogelijk De afstandsbediening Samsung One Remote zendt niet standaard infraroodsignalen (IR) uit zoals de meeste andere afstandsbedieningen, maar RF (Radio Frequenty)
Het volume regelen en kanalen switchen is mogelijk, maar enkel aan en uit zetten, zul je moeten doen met de andere afstandsbediening.
Met de versterker hetzelfde verhaal. Je zou nog kunnen proberen om Anynet+ HDMI-(SEC) aan te zetten.
Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten. Dit moet wel ondersteund worden door de andere apparaten.
Heb je ook niet de mogelijkheid om je versterker optisch aan te sluiten op de tv?
Dit geeft een veel mooier geluid. De tv beschikt over een optische uitgang, maar je versterker moet dan wel een optische ingang hebben..
op 05-05-2018 12:22 PM
Hoi,
aha!
nu weet ik het in ieder geval, hoef dus niet de hele dag voor de tv te zitten om het te proberen 😅
dat is nu dus duidelijk
Het verhaal met de versterker, dat moet ik echt even aan m'n man vragen, die heeft daar weer iets meer verstand van.
hij is alleen pas morgen thuis, ik zal ff horen bij hem.
in ieder geval bedankt voor uw tijd en informatie! 👍
Groetjes Anja
op 05-05-2018 12:25 PM
Hoi Anja,
Geen dank, hoor!!
Fijn weekend en geniet van het mooie weer! ☀️😎
op 05-05-2018 06:36 PM
Ja bedankt, u ook!