op 11-08-2019 09:04 PM
Ik heb net een nieuwe Samsung QLED 55 inch TV (The Frame) en wil graag mijn Bose SoundTouch 300 soundbar koppelen via HDMI/ARC.
Helaas loop ik tegen het veel voorkomende issue aan dat er geen geluid doorkomt.
De Samsung TV ziet wel dat er een HDMI in de poort zit, maar denkt dat het een bron is. Bij de uitvoermogelijkheden voor het geluid staat hij niet vermeld (wel TV Speakers, Optical, BlueTooth).
Mijn eerste vraag is nu: op het moment dat dit wel werkt, staat er dan bij uitvoeropties via HDMI ook de optie HDMI/ARC toegevoegd?
(overigens gaat via HDMI/ARC de Soundbar wel netjes aan en uit, zonder geluid. Tevens komt er via Optical wel geluid door, maar dan kan ik het volume niet regelen via de Samsung AB)
op 12-08-2019 08:43 AM
Hier ook maar Hi @Ed_2 , Ed,
De optie HDMI/ARC toegevoegd komt daar niet bij te staan.
Bovendien zou ik dat hele ARC gebeuren vergeten en gewoon de boel optisch aansluiten.
Beter geluid. Het klopt dat je het volume niet meer met de AB van de tv kunt regelen.
Het optische signaal is een 'pure digital signal', dus onversterkt en moet dus op de Bose SoundTouch 300 gebeuren.
Bij mij heb ik het geluid van de tv optisch verbonden met mijn Marantz versterker. Werkt perfect.
Ik moet wel het volume flink opschroeven, maar dat vind ik niet erg.
Wat wel erg is, is als vergeet het weer terug te schroeven en je gaat weer radio luisteren 🙉🔊😂..
op 12-08-2019 07:52 PM
Ok Dick, dank voor je antwoord. Dan ga ik het inderdaad doen via optical met een 2e AB erbij.
Valt mee te leven en het geluid is goed.