Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Volume wordt automatisch naar beneden bijgesteld

(Onderwerp aangemaakt op: 29-12-2021 02:34 PM)
1482 Weergaven
Rogier Keller
Apprentice
Opties

Tv= Samsung Qled 4K 55Q80A (2021) / Soundbar Samsung HW-Q900A (2021)

Op meerdere momenten wordt het volume automatisch naar beneden bijgesteld (naar 7) nadat je overschakelt vanuit bv een menu of naar een andere HDMI aansluiting.

Hoe kan ik zorgen dat het automatisch naar beneden bijstellen niet meer actief is? Bij de instellingen kom ik er niet uit.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Rogier Keller
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Het probleem leek inderdaad met Q-Symphony te maken hebben. Het was eerst niet mogelijk om de audio op TV + Soundbar vast te zetten. Bij Multi-uitgang geluid heb ik via Bluetooth connectie kunnen maken met de soundbar.

Vervolgens was er een echo, aangezien het signaal via Bluetooth niet synchroom loopt (TV + Soundbar (Bluetooth). Vervolgens de geluidsuitvoer aangezet op TV + Soundbar (HDMI -eARCH).

Vanaf dit moment was het probleem opgelost.

Bedankt voor alle tips!

Groet Rogier

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Rogier Keller , Rogier,

Volgens mij kun je dat hier instellen. Zie pagina 116 en 117 van de manual:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210910124253866/OSNDVBEUA-7.2.0_EM_OSCAR_EU_D...

signatureee
Groet, Dick

Rogier Keller
Apprentice
Opties

Goedemiddag Dick!

Bedankt voor je reactie. Enkel wanneer de audio op tv staat werkt de instelling naar behoren.

Zodra ik de soundbar als standaard audio instel gaat het fout. Dit gaat zowel fout als ik het aanpasbaar geluid+  in de intelligente modus uitzet, wanneer ik de intelligente modus uitzet. Ook gaat het fout wanneer ik alles aanzet bij de intelligente modus.

Kan het ook een andere instelling zijn?

Groet Rogier

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rogier Keller , Rogier,

Duidelijk! Dan heeft het waarschijnlijk met Auto Volume te maken.
Zie pagina 125 en 126 van de manual:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202109/20210910124253866/OSNDVBEUA-7.2.0_EM_OSCAR_EU_D...

signatureee
Groet, Dick

Rogier Keller
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Auto Volume is niet te wijzigen wanneer de soundbar is aangesloten. De regels is grijs en het bolletje is niet geselecteerd. 

Wanneer ik de audio op enkel de tv zet, dan is het veld van Auto Volume wel te wijzigen. Echter stond deze al niet geselecteerd.

Dit lijkt het dus ook niet te zijn..

Groet Rogier

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @Rogier Keller , Rogier,

Bummer! Je zou het toch haast zeggen. Ik sta even blanco met tips.
Gebeurt het ook als je gebruik maakt van Q-Symphony?
Zie pagina 127 van de manual:

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
Rogier Keller
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Het probleem leek inderdaad met Q-Symphony te maken hebben. Het was eerst niet mogelijk om de audio op TV + Soundbar vast te zetten. Bij Multi-uitgang geluid heb ik via Bluetooth connectie kunnen maken met de soundbar.

Vervolgens was er een echo, aangezien het signaal via Bluetooth niet synchroom loopt (TV + Soundbar (Bluetooth). Vervolgens de geluidsuitvoer aangezet op TV + Soundbar (HDMI -eARCH).

Vanaf dit moment was het probleem opgelost.

Bedankt voor alle tips!

Groet Rogier

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Rogier Keller , Rogier,

Dat is goed nieuws! Bedankt voor je terugkoppeling!

Fijne jaarwisseling toegewenst! 🥂

signatureee
Groet, Dick