Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Volledige typenummer achterhalen Geen sticker achterop TV

(Onderwerp aangemaakt op: 09-10-2019 12:23 PM)
6915 Weergaven
Ben_online
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

Ik heb een nieuwe tv online gekocht en dacht dat ik mij redelijk had ingelezen.
Maar nu ik het toestel heb kom ik er eigenlijk niet achter of het een TV is voor de Benelux of elders.

Omdat ik de tv wil gaan gebruiken met een ci+ module icm ziggo wil ik geen risico nemen.
Tevens is er een risico dat apps ineens niet werken of niet beschikbaar zijn omdat de tv voor een andere markt gemaakt is.
Laat staan dat je geen garantie meer hebt bij Samsung omdat de leverancier mogelijk de localset heeft aangepast.
( https://www.samsung.com/be/i/televisie/parallel-import-tv/ )

Het betreft een Samsung UE40nu7190 volgens tweakers geen buitenlands model zoals b.v. de 7192.
Op de website van de leverancier stond ook ziggo certified dus ik dacht dat zit wel goed.

Echter toen ik de TV had gingen er wat rode vlaggen omhoog. Op de doos staat alleen maar 7000 series en een sticker met support nummers voor Oostblok landen
Op de tv zelf zit geen sticker achterop met een typenummer.
Dat vond ik raar maar op de website van samsung zelf staat dat het typenummer bij nieuwe smart tv's te vinden is in het menu.

Ik weet dat dit zou moeten eindigen op S/XXN of XXN maar er staat alleen UE40NU7190 wel het juiste model maar geen extra code voor Benelux of andere landen.

Onderstaande is de QR uit het menu:
MN : UE40NU7190
PD : --/--/----
FW : T-KTSUDEUC-1252.0
FC : SWU-OU_T-KTSUDEUC_1252_190401
MI : T-KTSUDEUC
LS : EU_BENELUX
DI : U7CKFKKBPYAFE
MA : D003DF355D0F
VS : 1252.190401

Daar staat bij LS wel eu_benelux, maar misschien is dat ook wel de localset die mogelijk aangepast is.
Als je de TV start krijg je de voor de taal instellingen wel direct de opties Nederland, Belgie, Luxemburg.

Kortom ik weet het niet meer

Betreft het nou een grijze import of maak ik me zorgen om niets?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Ben_online ,

Ja, was te verwachten. El-Vidas is niet hetzelfde als TV Plaza. Maakt niet uit. Allebei niet betrouwbaar. Oplichters.

Het ontbreken van een sticker kán niet en Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op een 0. Larie!

Ik ben benieuwd wat er op het aankoopbewijs staat. Als dit niet overeenkomt met XXN, dan is dit ook nog eens valsheid in geschrifte. Strafbaar.

Je kunt idd alleen op de sticker aflezen of het om een Benelux model gaat. Niet in het Menu.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Daarin staat het type/modelcode, maar niet de volledige.

Dus je hebt helaas een 'grijze import' tv uit 2016. Wat is grijze import?

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.

Garantie is er ws. niet meer. De aankoopdatum is echter bepalend. Dit zijn idd de risico's:

• Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
  • Een ander probleem bij een eventuele reparatie. Er worden in buitenlandse modellen soms andere onderdelen gebruikt waar door Samsung Nederland niet aan te komen is.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Heb je problemen met deze tv? Zo ja, dan graag even melden.

Ik zou sowieso de leverancier in kennis stellen van deze praktijken. Liefst schriftelijk en aangetekend.

PS graag nog even het serienummer verwijderen. Doe maar DI: en MA: .Kan niet beoordelen wat het serienummer is..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
6 Antwoorden
Rohit
Samsung Members Star ★★
Opties
Ga ik even voor je navragen!
Stars-Moderator-signature-800x200-2
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @Ben_online ,

Even vooraf: zou je misschien het serienummer kunnen weghalen? Dit om misbruik te voorkomen. Thanks!

Elke tv behoort een sticker te hebben. Dit is niet in de haak en ws. 'grijze import'.

Waar is deze tv aangeschaft? Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
Ben_online
Apprentice
Opties

Gekocht bij Bol.com levering door TV Plaza = EL-Vidas

Ze gaven aan dat de stickers er niet opzitten bij nieuwe modellen en dat het via het menu te vinden is.

En dat Nederlandse modellen altijd eindigen op een 0.

Dat spreek de Samsung website tegen:

"Hoe kun je behalve in het servicemenu controleren of je een buitenlands model TV hebt? Op de achterzijde van de TV tref je een witte sticker aan. Hierin staat voor de lokale markt de lettercode S/XXN of XXN als laatste in de reeks aangegeven. Ontbreekt deze lettercode? Dan heb je te maken met een geïmporteerd model."

Nergens zie ik die S/XXN of XXN terug komen en ik kan niet controleren of er iets aan de firmware of localset is gedaan

0 Likes
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Ben_online ,

Ja, was te verwachten. El-Vidas is niet hetzelfde als TV Plaza. Maakt niet uit. Allebei niet betrouwbaar. Oplichters.

Het ontbreken van een sticker kán niet en Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op een 0. Larie!

Ik ben benieuwd wat er op het aankoopbewijs staat. Als dit niet overeenkomt met XXN, dan is dit ook nog eens valsheid in geschrifte. Strafbaar.

Je kunt idd alleen op de sticker aflezen of het om een Benelux model gaat. Niet in het Menu.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Daarin staat het type/modelcode, maar niet de volledige.

Dus je hebt helaas een 'grijze import' tv uit 2016. Wat is grijze import?

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de ‘localset’ (landcode) kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen.

Garantie is er ws. niet meer. De aankoopdatum is echter bepalend. Dit zijn idd de risico's:

• Ten eerste een CI+ Module. Deze is alleen gecertificeerd voor de markt waar deze op wordt uitgebracht. Er is een kans dat CI+ werkt op een tv uit het buitenland, maar de kans is groter dat hij niet werkt als de Model Code van de tv niet eindigt op XXN
  • Een ander probleem bij een eventuele reparatie. Er worden in buitenlandse modellen soms andere onderdelen gebruikt waar door Samsung Nederland niet aan te komen is.
  • Dan heb je ook de apps. Mogelijk is het app aanbod beperkt voor Nederland met een buitenlandse tv. App aanbieders kunnen namelijk op verschillende manieren een app aanbieden; op regio, dus de fysieke locatie waar de tv staat, en op Model Code.

Heb je problemen met deze tv? Zo ja, dan graag even melden.

Ik zou sowieso de leverancier in kennis stellen van deze praktijken. Liefst schriftelijk en aangetekend.

PS graag nog even het serienummer verwijderen. Doe maar DI: en MA: .Kan niet beoordelen wat het serienummer is..

Groet, Dick
0 Likes
Ben_online
Apprentice
Opties
Bedankt voor uw antwoord.
Ik had al een vermoeden dat het niet klopte, maar dacht dat het toch met zekerheid vast te stellen moest zijn met de tv in handen.
Heb hem vorige week direct retour gezonden en mijn geld inmiddels ook weer terug dus opzich goed afgelopen.
Omdat het een ouder model betreft en de nieuwe samsung reeks geen 40"meer heeft (groter past niet in de kast) had ik echt dit model nodig. Ik heb nog een zelfde model weten te bemachtigen via een andere winkel waar ze geen grijze import hanteren

p.s. TV plaza heeft hetzelfde retour adres als El-Vidas namelijk Skagerrak 20, 9723 JR Groningen dus dit is gewoon dezelfde toko
DickKoster
MegaStar
Opties

Hey @Ben_online ,

Mooi dat het naar tevredenheid is opgelost!

Ik zal m'n lijst met vervelende leveranciers aanpassen.

Bedankt voor de 'like' Altijd welkom. Ook thanks voor het markeren als Oplossing.

Veel kijkplezier weer en een fijne avond toegewenst!

Groet, Dick