op 22-05-2020 06:13 PM
Goedemiddag,
ik wil graag precies de modelcode weten van mijn Samsung televisie. Helaas is de sticker dusdanig vervaagd dat het niet meer leesbaar is. Ik ben via de tv naar menu-- support --- contact samsung gegaan en zie de volgende model code: UE55JS9000. Dit kan niet kloppen want ik heb een 65 inch televisie, dat heb ik even nagemeten. Hoe kan het dat mijn tv de verkeerde code aangeeft en hoe los ik dit op?
Groeten Sjaak
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 23-05-2020 08:36 AM
Goedemorgen @SjaakS , Sjaak,
Dit is sowieso geen zuivere koffie. In de codes die je doorgeeft staat iig 65 = 65 inch.
Dit komt overeen met hetgeen je hebt opgemeten. Je geeft echter niet de volledige Model Code op van
UE65JS9500.
Deze moet op de sticker staan. Zoals ik al zei, wordt deze code aangevuld met XXN.
Dit de enige plek waar je de productie-informatie en landbestemming kunt aflezen.
Zou je die nog even kunnen dooorgeven? De Model Code die je op de doos hebt gevonden, is een ander model.
In de Model Code UE65KS9500TXZT staat ook 65, maar de K betekend dat je een tv uit 2016 hebt.
Bovendien eindigt deze Model Code niet op XXN en is dus geen Benelux model, maar een buitenlands gemodificeerde tv (Italiaans model).
Helaas is dit slecht nieuws. Dit is een 'grijze import' tv. Een verhaal over 'grijze import':
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs. Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de ‘localset’ (landcode) om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Niet te verwarren met de taal die is ingesteld op de tv. De gevolgen:
Alles hangt dus nu af van de volledige Model Code die op de sticker moet staan, anders heb je een kat in de zak gekocht.
In dit geval geldt, is 'een leuk prijsje', dat goedkoop duurkoop is. Het zal niet lukken om dit op de verkoper te verhalen.
Deze persoon kon waarschijnlijk niet weten dat hij in het bezit was van een gemodificeerde tv. Al met al een vervelend verhaal.
Graag hoor ik de volledige Model Code die op de sticker staat (indien aanwezig).
op 22-05-2020 08:46 PM
Goedenavond @SjaakS , Sjaak,
Vooraf even een uitleg over deze code. Wat je afleest uit de tv is de Modelcode.
Op de sticker achterop de staat Model Code. Los van elkaar en met 2 hoofdletters. Erg verwarrend.
De code op de tv is eigenlijk het type. De Model Code op de sticker is aangevuld met XXN (Benelux model).
Dit is de enige plek waar je dit kunt aflezen. Het is jammer dat deze niet meer leesbaar is, want dan zou je dit kunnen checken.
Andere letters, bv. XZG, XXC houden in dat je over een niet-Benelux model beschikt.
In jouw geval zou dit UE55JS9000LXXN moeten zijn. Wat betekenen de letters:
De Modelcode UE55JS9000 is echter de enige juiste code, dus 55”. Deze hoort bij de tv en is niet te wijzigen.
Ik weet niet hoe je de schermmaat hebt opgemeten, maar misschien ten overvloede:
https://nl.wikihow.com/Een-televisie-opmeten
Graag hoor ik van je..
op 22-05-2020 09:14 PM
Hoi Dick,
Dank voor de reactie. Om meteen maar met het laatste te beginnen: ik heb de tv van linksboven tot rechtsonder gemeten en kom op 165 cm uit (alleen het beeld), wat dus 65 inch is. Hieruit maak ik dus ook op dat die code dus niet juist is. Hoe is dit mogelijk?
op 22-05-2020 09:49 PM
Hi @SjaakS , Sjaak,
Bedankt voor je snelle reply! De enige manier om erachter te komen is de sticker of het aankoopbewijs.
Ik verbaas me echter over het feit dat deze onleesbaar is geworden.
Dit is voor het eerst dat ik dit hoor. De sticker staat ook niet in direct contact met het zonlicht.
Nog 2 vragen. Weet je nog waar je de tv hebt aangeschaft en waarom wil je dit nu pas weten?
op 23-05-2020 01:37 AM
Hoi Dick,
ik heb de TV tweedehands overgenomen voor een leuk prijsje van iemand die de TV gebruikte op beurzen. Hij had hier geen bon meer van en helaas heb ik geen contactgegevens meer. Ik wil nu graag het precieze model weten omdat ik van plan ben een CI+ module te gebruiken van Ziggo, en daar bij wilde ik zeker weten dat mijn TV daar geschikt voor is.
Ik heb even wat zoekwerk gedaan en kwam wel een foto tegen waarbij de sticker beter leesbaar is. Er zat een Samsung Refurbished sticker om met model code: UE65JS9500. Ook de doos heb ik kunnen vinden maar daar staat een andere code op: UE65KS9500TXZT. Samen met de code die de TV andere code die de TV zelf aangeeft heb ik dus 3 model codes, welke is dan de juiste?
Groeten Sjaak
op 23-05-2020 08:36 AM
Goedemorgen @SjaakS , Sjaak,
Dit is sowieso geen zuivere koffie. In de codes die je doorgeeft staat iig 65 = 65 inch.
Dit komt overeen met hetgeen je hebt opgemeten. Je geeft echter niet de volledige Model Code op van
UE65JS9500.
Deze moet op de sticker staan. Zoals ik al zei, wordt deze code aangevuld met XXN.
Dit de enige plek waar je de productie-informatie en landbestemming kunt aflezen.
Zou je die nog even kunnen dooorgeven? De Model Code die je op de doos hebt gevonden, is een ander model.
In de Model Code UE65KS9500TXZT staat ook 65, maar de K betekend dat je een tv uit 2016 hebt.
Bovendien eindigt deze Model Code niet op XXN en is dus geen Benelux model, maar een buitenlands gemodificeerde tv (Italiaans model).
Helaas is dit slecht nieuws. Dit is een 'grijze import' tv. Een verhaal over 'grijze import':
De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.
Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs. Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.
Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de ‘localset’ (landcode) om de tv voor Nederland geschikt te maken.
Niet te verwarren met de taal die is ingesteld op de tv. De gevolgen:
Alles hangt dus nu af van de volledige Model Code die op de sticker moet staan, anders heb je een kat in de zak gekocht.
In dit geval geldt, is 'een leuk prijsje', dat goedkoop duurkoop is. Het zal niet lukken om dit op de verkoper te verhalen.
Deze persoon kon waarschijnlijk niet weten dat hij in het bezit was van een gemodificeerde tv. Al met al een vervelend verhaal.
Graag hoor ik de volledige Model Code die op de sticker staat (indien aanwezig).
op 23-05-2020 11:46 AM
Hoi Dick,
wederom bedankt voor je antwoord. De codes die ik heb gegeven is alles wat ik heb. Er staat op de tv geen XXN nummer achter of een andere lettercombinatie. Bij een reset moest ik bij een van de stappen aangeven in welk land de TV stond, alleen de optie Italië was toen maar mogelijk. Dus dat verklaart dit probleem dan weer. Helaas heb ik geen andere codes gevonden. Zou je dan toch kunnen zeggen dat ik de UEKS9500TXZT bezit?
23-05-2020 11:53 AM - bewerkt 23-05-2020 11:55 AM
Hi @SjaakS , Sjaak,
Als er alleen voor Italië gekozen kan worden, dan is dit helaas het geval.
Er is dus mee geknoeid. Ik kan het niet mooier voor je maken..
op 23-05-2020 12:05 PM
Oke dat is jammer om te horen. Gelukkig doen de TV en apps het al wel jaren goed. Alleen zal ik er maar vanuit gaan dat het CI+ gedeelte niet gaat werken. Bedankt voor de hulp, ik ben weer een stuk wijzer geworden.
Groeten Sjaak.
op 24-05-2020 11:09 AM
Je kunt altijd nog DTV zonder CI en box kijken. Je hebt dan wel een beperkt (HD) aanbod: https://www.ziggo.nl/klantenservice/televisie-radio/digitale-tv/kabel-tv-installeren#/