Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Verbinding tussen de TV en Ziggo mediabox next valt af en toe weg.

(Onderwerp aangemaakt op: 27-03-2022 04:24 PM)
11569 Weergaven
Hugo60
First Poster
Opties

Beste mensen,

Betreft: Verbinding tussen de TV en Ziggo mediabox next valt af en toe weg

Model code: QE65Q70TATXXH

Firmware versie: T-NKMDEUC-2200.9, B0052210/B60101, BT-S

Ziggo mediabox next aangesloten op  HDMI poort 3

De verbinding tussen de t.v. en Ziggo mediabox next valt af en toe weg. Dit is te zien doordat de tv, op de aangesloten HDMI poort 3, probeert beeld weer te geven wat resulteert in een een blauw scherm dat er niets is aangesloten op de HDMI poort 3. Als je de mediabox uit en aan zet zie je wel het welkomst scherm (met welkom in alle talen) daarna verschijnen draaiende stippen (van momentje) en dan een blauw scherm dat er niets is aangesloten. Dit gebeurt dan altijd na het aanzetten van de TV en de mediabox.  Daarbij gebeurt het vaak als er vooraf niet via de mediabox tv is gekeken b.v. via internet.

Na de eerste keer dat dit gebeurde hebben wij een monteur van Ziggo laten komen. Uit zijn verhaal begreep ik: dit komt vaker voor met nieuwere Samsung tv's. De mediabox was aangesloten op HDMI poort 1, dit heeft hij omgezet naar HDMI poort 3, wat gedaan met instellingen (en toen was het probleem een tijdje weg). De tv en de mediabox communiceren met elkaar, de tv van de mediabox een bepaalde resolutie vraagt, dat kan de mediabox niet en schakelt zich zelf uit.

Uit andere berichten op internet heb ik begrepen dat de tv zo in te stellen is dat dit niet meer gebeurt. Weet iemand een link naar instructies.

Alvast dank voor het meedenken .

0 Likes
8 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Hugo60 ,

Bedankt voor het aanmaken van een nieuw topic! Even vooraf.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Waar en wanneer is deze tv aangeschaft? Verder begrijp ik niet veel van je verhaal.
"daarna verschijnen draaiende stippen (van momentje) en dan een blauw scherm"
Zou je dit op video kunnen vastleggen en posten? Niet eerder van dit fenomeen gehoord.
"de tv van de mediabox een bepaalde resolutie vraagt, dat kan de mediabox niet en schakelt zich zelf uit."
Hoe kom je tot deze conclusie en de vraag gaat toch niet over uitschakelen?
Over welke andere berichten op internet gaat het?
Dit lijkt me meer een hardware issue en heeft niets met instellingen te maken.
Is er met een andere HDMI kabel getest? De bewering van de Ziggo monteur begrijp ik niet.
Iedereen met een nieuwere tv i.c.m. met een Mediabox zou hier dus last van moeten hebben.
Ik vermoed eerder dat er iets mis is met de Mediabox. Over welke gaat het overigens? XL of Next?

signatureee
Groet, Dick

Hugo60
First Poster
Opties

Dick, dank voor jouw vlotte reactie.

De tv is in juni 2021 bij bol.com gekocht. Een grijze import tv: Als consument mag je verwachten dat bol.com dit niet doet of toelaat.

Het is type mediabox next

De draaiende stippen op een cirkel geven aan dat er een proces loopt waar je als gebruiker even op moet wachten. Als het zich weer voordoet zal ik er een filmpje van maken.

"de tv van de mediabox een bepaalde resolutie vraagt, dat kan de mediabox niet en schakelt zich zelf uit." dit werd gesuggereerd door de monteur van Ziggo.

Ik vermoed: de mediabox next schakelt uit, daardoor valt de HDMI verbinding met de tv weg. De tv probeert in eerste instantie de verbinding in stand te houden (daarom zie je het wacht symbool van de draaiende stippen op een cirkel). Daarna toont de tv het menu en geeft aan dat HDMI poort 3 niet is aangesloten.

Iedereen met een nieuwere tv i.c.m. met een Mediabox zou hier dus last van moeten hebben. De monteur herkende het probleem en volgens hem kwam het vaker voor bij nieuwere Samsung tv's.

Is er met een andere HDMI kabel getest?  Dat is nog een stap die gedaan kan worden alhoewel ik hoge kwaliteit HDMI kabels gebruik.

Groet Hugo60

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hugo60 ,

De tv is waarschijnlijk verkocht door 1 van haar vervelende partners op dit gebied.
TV-Plaza, TV-Online, EL-Living,  EL-Vidas en sinds kort ook Topknallers.
Een goede tip om daar geen tv's meer te kopen. De tv vraagt niet om een resolutie, maar krijgt er 1 aangeboden.
In het geval van de Next Full HD of 4K. Een Mediabox schakelt zich niet zomaar uit.
Zeker gezien het feit dat dit op 2 HDMI poorten gebeurt. Voor mij een vrijwaring voor de tv.
Nieuwere Samsung tv's is een breed begrip, omdat niet elke nieuwe tv hetzelfde type is.
Bovendien waren hier dan meerdere klachten over binnengekomen.
Deze vraag staat nog open: "Uit andere berichten op internet heb ik begrepen dat de tv zo in te stellen is dat dit niet meer gebeurt.".
Over welke berichten gaat het? Op de tv kun je niets instellen. Een Mediabox werkt of werkt niet..

signatureee
Groet, Dick

Hugo60
First Poster
Opties

Beste Dick, zie b.v. een post op deze site:

https://eu.community.samsung.com/t5/televisie/ziggo-mediabox-next-en-samsung-ue50ru7440sxxn-communic...

Dit is naar mijn idee precies hetzelfde, groet Hugo60

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hugo60 ,

Ik ken het topic. Is niet met elkaar te vergelijken. Er staan nogal wat vragen van mij open:

• "daarna verschijnen draaiende stippen (van momentje) en dan een blauw scherm"
    Zou je dit op video kunnen vastleggen en posten?
  • "Uit andere berichten op internet heb ik begrepen dat de tv zo in te stellen is dat dit niet meer gebeurt.". Over welke berichten gaat het?
  • "Is er met een andere HDMI kabel getest? Dat is nog een stap die gedaan kan worden alhoewel ik hoge kwaliteit HDMI kabels gebruik". Is dit al gedaan?

Het feit dat het hier om een grijze import tv gaat, zou een oorzaak kunnen zijn.
Je zou er remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen..

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Hugo60 ,

Heb je al een afspraak me Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick

Erik50
Journeyman
Opties

Ik herken het probleem van Hugo. We hebben een Samsung TV (QE65QN95AATXXH; productiedatum 11/28/2021). Met oude mediabox van ziggo prima geluid + TV-beeld. Met media box next van Ziggo zie je wel het opstartbeeld van Ziggo (welkom en instellen), maar is er geen TV-beeld, terwijl er wel geluid is. 

Verschillende zaken geprobeerd, oa. andere HDMI-kabel, andere HDMI-poort. TV reset. Mediabox next werkt op andere TV prima. Omgekeerd werkt oude mediabox van Ziggo wel goed op Ssmsung TV. Combinatie van MediaBox Next met de Samsung echter niet.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenvond @Erik50 ,

Even ter info. Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars model).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH
. Een grijze import tv:
https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/
Zou een oorzaak kunnen zijn. Bij wie is deze tv aangeschaft?

signatureee
Groet, Dick