Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UNiversele afstandsbediening instellen voor Amino Kamai 7X - fout tijdens downloaden - probeer het opnieuw :-)

(Onderwerp aangemaakt op: 28-06-2023 12:16 PM)
1637 Weergaven
Members_wUTnyfI
Apprentice
Opties

Ik heb een QE65QN800ATXXN tv.  Sinds kort heb ik een interactieve TV ontvanger van Amino Kamai 7X (via Delta). 

Tijdens het instellen van de universele afstand bediening krijg ik een melding dat er een fout is opgestreden tijdens het downloaden en vervolgens stopt het instellen en gaat de TV terug naar het normale beeld. 

Ik heb de TV al gereset, de nieuwste software update geinstalleerd, de Amino Kamai terug gezet naar de fabrieksinstellingen, het cache geheugen van de TV geleegd. 

Niets helpt 🙂WhatsApp Image 2023-06-28 at 12.14.41 (1).jpeg

WhatsApp Image 2023-06-28 at 12.14.41 (2).jpeg

9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Members_wUTnyfI ,

Dit gebeurt vaker bij deze ontvanger. Je kunt er het beste even remote naar laten kijken:

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst SMART TV’S selecteren en daarna naar beneden scrollen.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Members_wUTnyfI ,

Heb je al een afspraak met Hulp op Afstand kunnen maken?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Members_wUTnyfI
Apprentice
Opties

Hoi Dick

Ja ik heb een afspraak gehad.  Er is op afstand een reset uitgevoerd. Na een half uur mocht ik de tv weer opstarten. Ik heb geprobeerd om de Amino Kamai7x te installeren echter zonder resultaat.  De Samsung operator suggereerde om Delta te vragen om mij een ander merk ontvanger aan te vragen bij Delta.  Ik ga dat proberen, maar volgens mij hebben ze geen anderer 4K ontvanger. 

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Members_wUTnyfI ,

Vervelend dat het nog niet is opgelost! Hopelijk kan Delta een oplossing bieden.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Members_wUTnyfI
Apprentice
Opties

Vandaag contact gehad met Delta. 
Delta kan helaas geen ander merk voor de ontvanger leveren.

m.vr.gr. Hans

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Members_wUTnyfI, goedemiddag.

Goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder! Zo te lezen heb je al een hoop geprobeerd om dit op te lossen 👍 Hoe is de TV verbonden met je router, gaat dit via Wi-Fi of is dit bekabeld? Heb je ook een andere/nieuwe HDMI 2.1 kabel gebruikt tussen de TV en de ontvanger? Lukt het wel om de afstandsbieding van de ontvanger te koppelen met je TV?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Members_wUTnyfI
Apprentice
Opties

Hoi Martijn

De TV is via wifi verbonden. De ontvanger is bekabeld.  

Ik heb getest met een HDMI 2.1 kabel en ook een high speed HDMI kabel van de playstation. Beide hadden geen resultaat.

De afstandbediening van de ontvanger werkt wel met de TV: aan / uit. 

Andere functies (kanaal omhoog / omlaag) werkt dan natuurlijk via de ontvanger 😞

Toen ik de eerste keer probeerde om de Kamai7x aan te sluiten (is nu dus een aantal weken geleden), lukte het om tijdens het installeren om in het keuze menu Kamai7x te zien verschijnen. Toen ik deze aanklikte gebeurde er verder niets meer).  

Hopelijk zijn er nog andere mogelijkheden. 

m.vr.gr. 

Hans

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

HI @Members_wUTnyfI, goedemorgen.

Dankjewel voor je terugkoppeling! Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Thors161
First Poster
Opties

Hier werkte het ook niet lekker, ik liep tegen dezelfde problemen aan. Voornamelijk dat bij het instellen van de afstandsbediening bij het kanaal omhoog/omlaag-menu het hele instelmenu beeindigd werd...

Nu werkt het wel, ik weet niet of alles nodig is, maar voor wat het waard is:

Tv model: QLED 50Q64T (2020)
Ontvanger: Amino Kamai 7X (Delta)

Op de Amino -> instellingen -> hdmi-cec -> ingeschakeld

Op de TV: Amino HDMI op "HDMI2 (eARC)". Reset naar fabrieksinstellingen. Dan wordt de ontvanger als "onbekend" weergegeven. Bij de handmatige configuratie: Caiway -> kanaal omhoog -> en dan werkte het bij ongeveer de 14de poging (van max 20). Een paar keer kanaal omhoog/omlaag om zeker te zijn. Dan afronden.

0 Likes