Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE55H7000 loopt vast

(Onderwerp aangemaakt op: 24-05-2017 10:45 AM)
5361 Weergaven
ValoLXIV
Journeyman
Opties

Onze Samsung SmartTV UE55H7000 loopt regelmatig helemaal vast. Reageert soms heel traag op afstandbediening of helemaal niet meer. Ook Netflix loopt na enige tijd beeld, geluid en ondertiteling helemaal vast. Kan dan ook niets meer afstandbediening.

Gaat soms ook zijn eigen gang en schakelt zelf uit of start opnieuw op.

Software automatische update van mei 2017. Toestel gerest, batterijen afstandbediening vernieuwd.

Ik zie ontvangst van signaal afstandbediening wel op televisie binnenkomen, rode lichtje knippert op televisie.

Toestel werkt soms ook geheel naar behoren en hebben er dan een hoop plezier van, maar met de 'storing' van de laatste maanden overwegen we toch een ander toestel/merk te kopen.

Heeft iemand nog een suggestie ons te helpen?

Gegroet,

Olav

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
ValoLXIV
Journeyman
Opties

Ik heb vandaag de cover aan de achterkant van mijn UE55H7000 gehaald. Dat gaat gemakkelijk en je komt direct bij de verschillende hardware componenten zoals het ontvangstgedeelte en het moederbord. Ik kon op het oog geen schade of iets dergelijks aan de elctronica zien. Wel heb ik alle stekkertjes en andere aansluitingen goed aangezet en de boel weer dichtgemaakt.

En voilá ik heb al de gehele dag een perfect werkende SmartTV, voor eerst weer in 6 maanden. Heb de TV een paar uur achtereen aan laten staan met Netflix film. Alles blijft goed doorlopen en remote werkt prima weer.

Weet niet of het de gouden tip is en ook voor jou helpt maar je kunt het wellicht proberen. Jouw klachten kwamen zeer overeen met mijn probleem. Zou dus gewoon een aansluiting kunnen zijn die net niet lekker aangesloten zit. Het gedeelte waar de aansluitingen binnenkomen en ook de remote is een apart componentboard wat met een kabel aan het moederord verbonden is. Ik had bij mijn tv de indruk dat de aansluiting stekkers tussen deze 2 boards niet lekker ingeplugd zat.

Gegroet,

Olav

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
8 Antwoorden
dbtipo
First Poster
Opties
Zie mijn bericht met Problemen TV UE22H5600AWXXN.
Heb volgens mij hetzelfde probleem.

mvg.
Gerard
0 Likes
ValoLXIV
Journeyman
Opties

Hallo Gerard,

Bedankt voor je reactie. Ben het met je eens dat het lijkt of de Samsung volloopt en er dan mee stopt. Ik overweeg nog om een remote te kopen van ander merk. Zou kunnen dat de remote op een of andere manier contact blijft maken/zoeken.

Proberen van andere remote kost minder dan een nieuwe tv kopen.

Gegroet,

Olav

0 Likes
dbtipo
First Poster
Opties
Heb met een andere samsung remote het uitgetest. Ook daarmee werkte het niet. Ook in de winkel geprobeerd met een andere remote, ook daar geen resultaat. Je kunt uiteraard een nieuwe kopen, maar ik verwacht er geen resultaat van. Gebruik je internet op de samsung via wifi of met een vaste kabel. Bekijk eens de netwerk status of je samsung met internet verbonden is of aan het zoeken is.
mvg.
Gerard
0 Likes
ValoLXIV
Journeyman
Opties

Hallo Gerard,

Bedankt, scheelt weer een nieuwe remote kopen.

Ik heb inmiddels al behoorlijk gegoogled en denk dat het mobo gewoon niet goed is. Komt vrij vaak voor.

Voor 110 euro heb ik voor mijn model een nieuw mobo. Denk dat ik dat ga proberen.

Wacht eerst nog even af of ik hier de gouden tip krijg.

Gegroet,

Olav

0 Likes
dbtipo
First Poster
Opties
Komende maandag kijkt iemand van Samsung via Extern Beheer naar de problemen met mijn TV

mvg
Gerard
0 Likes
ValoLXIV
Journeyman
Opties

Hallo Gerard,

Zou je zo vriendelijk willen zijn om even te posten wat daar uit is gekomen. Zou mooi zijn als ze het op afstand kunnen zien en fixen

Ik ga er zelf steeds meer van uit dat het een kapotte condensator(s) is op het moederbord en geen software probleem.

Als ik het moederbord bekeken heb zal ik laten weten of daar op het oog een defect aan te zien is.

Gegroet,

Olav

0 Likes
dbtipo
First Poster
Opties

Olav,

Bekijk mijn bericht maar bij mijn eigen topic problemen met UE22H5600AWXXN.

Daar staat uitgebreid hoe het verlopen is.

mvg

Gerard

0 Likes
Oplossing
ValoLXIV
Journeyman
Opties

Ik heb vandaag de cover aan de achterkant van mijn UE55H7000 gehaald. Dat gaat gemakkelijk en je komt direct bij de verschillende hardware componenten zoals het ontvangstgedeelte en het moederbord. Ik kon op het oog geen schade of iets dergelijks aan de elctronica zien. Wel heb ik alle stekkertjes en andere aansluitingen goed aangezet en de boel weer dichtgemaakt.

En voilá ik heb al de gehele dag een perfect werkende SmartTV, voor eerst weer in 6 maanden. Heb de TV een paar uur achtereen aan laten staan met Netflix film. Alles blijft goed doorlopen en remote werkt prima weer.

Weet niet of het de gouden tip is en ook voor jou helpt maar je kunt het wellicht proberen. Jouw klachten kwamen zeer overeen met mijn probleem. Zou dus gewoon een aansluiting kunnen zijn die net niet lekker aangesloten zit. Het gedeelte waar de aansluitingen binnenkomen en ook de remote is een apart componentboard wat met een kabel aan het moederord verbonden is. Ik had bij mijn tv de indruk dat de aansluiting stekkers tussen deze 2 boards niet lekker ingeplugd zat.

Gegroet,

Olav

0 Likes