op 23-11-2017 11:27 AM
hallo,
Wij hebben een samsung tv en een amino settopbox.
De smart afstandbediening werkt prima met de amino en de tv zonder enige vertraging.
Maar de gewone afstandbediening heeft bij het bedienen van de amino altijd een vertraing van een paar seconden.
Het signaal komt bij de amino ook altijd pas na een paar seconden binnen.
De functies van de tv zelf werken wel gewoon goed met de gewone afstandbediening.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen zodat ik gewoon met de normale afstandbediening de amino kan bedienen.
op 24-11-2017 12:26 PM
Goeiemiddag Sander! Welkom op de Community ik neem aan dat de Amino Box via HDMI is verbonden, zou je op de TV hier eens willen kijken? Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung. Ik ben namelijk benieuwd wat je daar bij "Software Versie" hebt staan.
En voor de zekerheid, aangezien de Smart Remote prima werkt staat het als het goed is al aan, maar staat Anynet aan als je hier kijkt? Menu > Systeem > Expertinstellingen > Anynet+ (HDMI-CEC). Ik hoor het graag!
24-11-2017 12:33 PM - bewerkt 24-11-2017 12:34 PM
JoeriS schreef:Goeiemiddag Sander! Welkom op de Community
ik neem aan dat de Amino Box via HDMI is verbonden, zou je op de TV hier eens willen kijken? Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung. Ik ben namelijk benieuwd wat je daar bij "Software Versie" hebt staan.
En voor de zekerheid, aangezien de Smart Remote prima werkt staat het als het goed is al aan, maar staat Anynet aan als je hier kijkt? Menu > Systeem > Expertinstellingen > Anynet+ (HDMI-CEC). Ik hoor het graag!
Hi
de amino zit inderdaad verbonden met HDMI en anynet+ staat aan(met beide afstandbedieningen kan ik wel het geluid van de surround set van samsung harder en zachter zetten zonder vertraging)
De software die de tv draait is op T-JZMDEUC-1201.6
op 24-11-2017 12:43 PM
Dan zit het wat instellingen betreft sowieso goed er is echter wel een nieuwere software versie beschikbaar. Ik ben dan ook benieuwd of een update het zappen sneller maakt. Als de TV hem niet zelf via het menu van internet weet te plukken is de TV ook handmatig via USB te updaten. Voor zowel het update bestand (versie 1208.2) en de update-handleiding kan je op deze pagina terecht:
op 24-11-2017 12:59 PM
JoeriS schreef:Dan zit het wat instellingen betreft sowieso goed
er is echter wel een nieuwere software versie beschikbaar. Ik ben dan ook benieuwd of een update het zappen sneller maakt. Als de TV hem niet zelf via het menu van internet weet te plukken is de TV ook handmatig via USB te updaten. Voor zowel het update bestand (versie 1208.2) en de update-handleiding kan je op deze pagina terecht:
http://www.samsung.com/nl/support/model/UE49KS7000SXXN/
Hi,
Ik heb hem inmiddels geupadate maar het werkt nogsteeds even traag als eerst
op 24-11-2017 01:12 PM
Hmm, heb je toevallig een andere/snellere HDMI kabel om de huidige mee te vervangen? Het grote verschil tussen de twee afstandsbedieningen is namelijk dat de Smart Remote in feite direct signaal naar de Amino Box stuurt, terwijl de standaard afstandsbediening het signaal eerst naar de TV stuurt, waarna de TV het via HDMI bij de Amino Box doet belanden. Dat laatste stukje kan voor vertraging zorgen en mogelijk dat een snellere HDMI kabel dit verhelpt.
op 24-11-2017 01:14 PM
JoeriS schreef:Hmm, heb je toevallig een andere/snellere HDMI kabel om de huidige mee te vervangen? Het grote verschil tussen de twee afstandsbedieningen is namelijk dat de Smart Remote in feite direct signaal naar de Amino Box stuurt, terwijl de standaard afstandsbediening het signaal eerst naar de TV stuurt, waarna de TV het via HDMI bij de Amino Box doet belanden. Dat laatste stukje kan voor vertraging zorgen en mogelijk dat een snellere HDMI kabel dit verhelpt.
ik weet niet welke kabels die ik heb liggen sneller zijn.
Heeft u misschien een aanrader qua hdmi kabel die ook arc heeft?
op 24-11-2017 01:23 PM
HDMI ARC wordt al ondersteund vanaf HDMI 1.4 kabels, zolang de kabel daaraan voldoet zit je goed (dat rijmt) Ik moet er trouwens wel bij zeggen dat ik niet kan garanderen dat een snellere kabel hier veel verschil in zal maken, het is toch een compatibiliteits issue maar als er iets aan te verbeteren valt dan zit het daar. Tenzij er een firmware update beschikbaar is voor de Amino Box, maar ik heb zelf echt 0 ervaring met die kastjes dus dat is ook maar een algemene suggestie.
op 24-11-2017 01:27 PM
Dankuwel voor uw antwoord
zijn er kastjes die wel goed werken met de gewone afstandbediening?
op 24-11-2017 01:45 PM
Dat vind ik een lastige, ik ben ook helemaal niet thuis in los aan te schaffen decoders. Ik weet dat bijvoorbeeld de Horizon Box van Ziggo het prima doet, ook hoor ik goeie dingen over Humax, maar daar zijn ook verschillende modellen van verkrijgbaar. De beste tip die ik kan meegeven is om heel veel reviews te lezen.