Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE43NU7192U TV HEET EN ZWARTE VERTICALE BALK LINKS

(Onderwerp aangemaakt op: 26-02-2023 08:01 PM)
185 Weergaven
VINKEL5382
Apprentice
Opties

Mijn tv #UE43NU7192U#it 2018 gekocht bij#mediamarkt heeft sinds kort aan de linkerzijde een zwarte verticale donkere schaduw. Het lukt nauwelijks om goed tv te kijken want ondertiteling is bv aan de linkerzijde niet te lezen.

Sinds vandaag wordt de tv ook bizar heet. Je verbrand net je vinger niet (mijn kind deed zich erg zeer aan). 

Ik heb de tv al van de stroom gehaald. Opnieuw opgestart, helderheid naar beneden gezet en test uitgevoerd. Niks helpt.

Is dit te reparen of einde oefening?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
VINKEL5382
Apprentice
Opties

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Even geen Samsung meer denk ik.

Ik koop bij Lunenburg.

Tot ziens en ook een fijne avond.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

7 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @VINKEL5382 ,

Goed dat je hier een melding van maakt. Dit is echter geen Benelux Model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv.
De volledige Model Code zal UE43NU7192UXXH zijn. Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een grijze import tv:

https://www.satellitemagazine.com/artikelen/waarschuwing-let-op-bij-stuntaanbiedingen-televisies/

Hier moet sowieso een monteur naar kijken. Als de fabrieksgarantie voorbij is, is er ook nog wettelijke garantie. De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te leveren.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/wat-kan-ik-do...
https://conformiteit.nl/

Je moet dus contact opnemen met de MediaMarkt. Liefst via de mail. Niet telefonisch. Zwart op wit.
Houd er wel rekening mee dat er gekeken wordt naar de gemiddelde gebruiksduurverwachting van de tv.
Hiervoor zijn richtlijnen opgesteld door de Uneto-VNI:

https://www.technieknederland.nl/cms/streambin.aspx?documentid=55615

Er kan dus een gedeelte van de reparatiekosten voor eigen rekening komen.
MediaMarkt kan erg moeilijk doen met in dit soort situaties.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

VINKEL5382
Apprentice
Opties

Dank je wel Dick voor je reactie.

Klinkt niet veel belovend en tijdrovend. Wel vreemd dat de mediamarkt zulke tv s verkoopt eigenlijk. Ik ga factuur zoeken.. en als ik nieuws heb meld ik dit hier.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @VINKEL5382 ,

Heb je al contact met MediaMarkt gehad?

signatureee
Groet, Dick

VINKEL5382
Apprentice
Opties

Nee, nog niet. Ik kan mijn bestelgegevens en factuur niet vinden (dus garantiebepalingen). Ik zoek nog even door...:-(

0 Likes
VINKEL5382
Apprentice
Opties

Beste Dick

De TV geeft inmiddels helemaal geen beeld meer of geluid.

De factuur gevonden. 2 jr fabrieksgarantie. Ik blijk de Samsung tv in nov. 2018 bij TV-Online via BOL.com gekocht te hebben. Ik heb om een oplossing gevraagd. Daar wacht ik op. Verwacht er niet veel van want volgens afschrijvingstermijn ben ik net te laat..(loopt af na 4jr). Daarnaast lees ik net dat BOL.com geen partner meer is van TV-Online en dat bedrijf kan ik ook niet meer vinden. Ik overweeg nu een nieuwe tv te kopen. Ik denk dat repareren teveel gaat kosten of denkt u daar anders over?

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @VINKEL5382 ,

Bol.com doet inderdaad geen zaken meer met TV-Online. Het zal dus lastig worden.
Meestal een gebed zonder end. Je kunt dan beter een ander tv kopen.
Bespaart je een hoop ellende. Je weet nu in ieder geval waar je niet moet zijn.
Gerenommeerde webshops zijn Coolblue en natuurlijk de webshop van Samsung.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Oplossing
VINKEL5382
Apprentice
Opties

Hartelijk dank voor de snelle reactie.

Even geen Samsung meer denk ik.

Ik koop bij Lunenburg.

Tot ziens en ook een fijne avond.