Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40K5670: NPO app hangt bij starten van een programma

(Onderwerp aangemaakt op: 28-08-2020 05:49 PM)
523 Weergaven
WouterEngel
Apprentice
Opties

Hoi, heb in juli 2017 bovenstaande tv aangeschaft.  Ik heb een aantal dingen aan deze tv die ik niet prettig vind, maar in principe doet hij het prima.

Alleen sinds een paar dagen kan ik plotseling de app NPO Start niet meer gebruiken omdat hij blijft hangen bij het laden van elk willekeurig programma. Vreemd genoeg (of niet....?) wordt de reclame die aan het programma voorafgaat, wél goed afgespeeld.

Reset van Smart Hub of van de fabrieksinstellingen, opnieuw installeren van de app helpt niet. Stroom van de tv af en weer aanzetten ook niet. Controleren op updates geeft aan dat er geen updates nodig zijn.

Ik weet het niet meer. Weet iemand wat er aan de hand zou kunnen zijn (codec wordt niet meer ondersteund o.i.d.) en wat ik eraan zou kunnen doen?

Wat mij opvalt is dat het resetten van de fabrieksinstellingen (via het menu) verdacht snel gaat. Na letterlijk een seconde mag ik alweer mijn voorkeuren gaan instellen. Alsof hij alleen de gebruikersgegevens wist en niet zijn software opnieuw installeert...

Alvast bedankt!

Wouter

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
WouterEngel
Apprentice
Opties

Aanvulling: inmiddels is duidelijk dat het aan de app ligt. NPO heeft al meerdere klachten erover gehad en is ermee bezig.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

3 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedenavond @WouterEngel , Wouter,

Is de volledige Model Code van de tv UE40K5670SSXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1242.0? Ga naar Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.

Ik begrijp je codec o.i.d. verhaal niet helemaal. Waar treedt dit op? Voor wat betreft NPO ben je nr. 2 met dit probleem:

Er is een storing bij NPO: https://allestoringen.nl/storing/npo/

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
WouterEngel
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Allereerst bedankt voor je hulp!

De volledige model code is UE40K5670SS. 

De software versie zoals die op mijn beeld verschijnt is 1242 (zonder punt) en staat onder Instellingen->Ondersteuning->Software-update.

Dat van de codec was een idee dat ik had, maar ik heb er te weinig verstand van. Op computers heb ik wel eens meegemaakt dat een stream in een bepaalde codering wordt uitgezonden die een programma niet kan lezen, ik zat in die trant te denken.

De tv blijft elke keer hangen als ik een willekeurig programma op NPO Start wil bekijken, na de reclames. De reclames worden dus wel getoond.

NPO zelf heb ik ook benaderd en zij zijn al met dit probleem bezig, blijkbaar hebben meerdere gebruikers er last van. Dat klinkt dan weer als een bug in de app.

De tv gaat elke avond spanningsloos, gedurende de hele nacht, en het probleem heb ik al een paar dagen.

De truc met 20 seconden de Exit knop ingedrukt houden werkt volgens mij niet zoals het zou moeten, er gebeurt helemaal niks als ik dat doe.

Instellen starten had ik al een keer geprobeerd, nu nog een keer. Hij heeft dan 5 seconden nodig om te 'herinstalleren' wat ik ongeloofwaardig vind voor een volledig herstel van de fabrieksinstellingen. Het klopt ook niet, want ik zie nu dat mijn gepersonaliseerde apps in de Smart Hub er nog steeds op dezelfde manier instaan. Dat zou niet moeten kunnen bij een volledige reset.

Ik hoop nu maar gewoon dat NPO het probleem weet te vinden en ook oplost....

Nu ik je toch 'spreek', wat mij mateloos irriteert aan deze tv is dat ik bij het instellen de optie kan aanvinken dat ik geen tv-signaal ontvang op deze tv. Dat impliceert dat ik de tv 'stand alone' kan gebruiken voor Netflix etc. En toch blijft hij standaard elke keer als ik hem aanzet, of als ik een app sluit of op de Home knop druk, een melding geven dat hij geen tv-signaal ontvangt en of ik kanalen wil zoeken... zucht... Ook de instelling om na het aanzetten te beginnen met de laatst gebruikte app werkt niet. Hij blijft maar om een tv-signaal vragen.

Dat, én de arrogantie van Samsung om af en toe ongevraagd een reclameboodschap IN mijn Smart Hub balk onder aan het scherm te plaatsen... De Smart Hub is een onderdeel van een apparaat dat ik heb gekocht en als zodanig vind ik niet dat Samsung het recht heeft om daar aan te komen. Het is geen gratis webservice waarbij je reclame aan de zijkant mag verwachten...

Ik weet dat je hier helemaal niks aan hebt, maar ik wilde toch even mijn ei kwijt... 😉 

Verder wel een fijne tv hoor!

Nogmaals bedankt en fijn weekend,

Wouter

Oplossing
WouterEngel
Apprentice
Opties

Aanvulling: inmiddels is duidelijk dat het aan de app ligt. NPO heeft al meerdere klachten erover gehad en is ermee bezig.