Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40J6200 beeld met blokken en vreemde kleuren

(Onderwerp aangemaakt op: 03-08-2021 10:22 PM)
4244 Weergaven
brouw602
Apprentice
Opties

Sinds een paar dagen speelt Netflix en Youtube geen films en series meer goed af. Hoofdscherm van Netflix is wel duidelijk te zien, maar als je iets wil afspelen begint de ellende. Veel gekleurde vlakken in beeld met allemaal blokjes. Alles blijft verder hangen. Zo ook bij Youtube. Tv al gereset naar fabrieksinstellingen, alle kabels verwijderd en opnieuw opgestart. Toen kwam de aanmeldvideo van Samsung ook niet meer goed in beeld. Normale tv via ziggo mediabox is wel goed. Het lijkt mij dus iets met een processor in de tv die de aansturing van de apps moet verwerken. Iemand enig idee wat dit kan zijn en evt oplossing?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hey @brouw602 ,

Mooi en goedkoop opgelost! Ik had zelf al zo'n flauw vermoeden dat het hardware moest zijn.
Zou je misschien het topic als Opgelost willen markeren?
Bij Opties op Accepteer Oplossing klikken. Thanks!

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @brouw602 ,

Is de volledige Model Code van de tv UE40J6200AWXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1570.0? Bij (MENU/123)→MENU→Ondersteuning→Contact met Samsung.
Gebeurt dit alleen met deze 2 apps? Wat bedoel je met "de aanmeldvideo"?
Zou je de Smart Hub willen resetten? Bij (MENU/123)→MENU→Smart Hub Smart→Hub opnieuw instellen.
Houd er bij het resetten van de Smart Hub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd.
Zou je ook een beeldtest willen doen? Bij (MENU/123)→MENU→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Het beeld testen.
Dit moet écht volgens deze eisen, anders is het niet goed te beoordelen -> Eisen beeldtestfoto's 
Belangrijk: dus ook zonder aangesloten devices. Daarna graag, ter beoordeling, de foto's hiervan posten..

signatureee
Groet, Dick

brouw602
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

De modelcode klopt en de softwareversie is idd 1570. de Smart Hub heb ik hersteld en Netflix weer opnieuw aangemeld. Het probleem blijft.

20210803_230722.jpg

20210803_230730.jpg

20210803_230738.jpg

Bij Netflix zie ik het titelscherm wel goed.

20210803_230856.jpg

Als ik de titel start, zie ik onderstaande

20210803_230908.jpg

Ik heb via Zelfdiagnose -> Resetten gedaan. Daarna start de tv opnieuw op en kreeg ik een opstartfilmpje van Samsung. Die kwam ook met die groene en roze beelden. Geluid is wel goed.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @brouw602 ,

De beeldtestfoto's zien er goed uit. In ieder geval geen defect aan het beeldscherm.
Als je dat paarse beeld krijgt na een reset, dat ligt het niet aan de 2 apps.
Die worden dan nog niet opgestart. Er staat nog een vraag open: Gebeurt dit alleen met deze 2 apps?
Je zou nog kunnen proberen om de tv een poos spanningsloos te zetten.
Anders moet je er even remote naar laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..

signatureee
Groet, Dick

BruceH
Community Manager
Opties

Hi @brouw602,

Laat je weten of het alleen met deze apps gebeurd? Zoals Dick voorstelde, kun je hier ook een Hulp op Afstand sessie voor inplannen.

Mocht daaruit komen dat er toch een monteur naar moet kijken of je kijkt liever naar een nieuwe TV tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen 👍

rsz-846676
brouw602
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Bedankt voor het meedenken. Ik haal de tv iedere nacht van de stroom. Gister de app van NOS getest, die gaf ook een foutmelding, iets over videoplayer. Op de mediabox van Ziggo zit ook een app van Netflix. Die doet het wel goed en gebruik ik die wel. Die beelden worden vanaf de mediabox naar de tv gestuurd via HDMI. De app van Netflix via de smarthub moet zelf de video afspelen en daar heeft de tv blijkbaar geen zin meer in. Misschien dat ik nog wel eens de hulp op afstand ga vragen, maar voor nu heb ik dus een goed alternatief.

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @brouw602 ,

Jammer dat het nog niet is opgelost. Nog onduidelijk of je ook de Smart Hub hebt gereset.
Bij (MENU/123)→MENU→Smart Hub Smart→Hub opnieuw instellen.
Kijk maar of je gebruik wilt maken van Hulp op Afstand. Is gratis.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
brouw602
Apprentice
Opties

Ik heb de smart hub zelfs twee keer gereset. Ik heb zelfs alle instellingen hersteld. Daarna startte de tv opnieuw op. Helaas was dat ook niet dé oplossing

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Je kunt nog Hulp op Afstand proberen, maar als het na een diepe reset nog voorkomt, zal er waarschijnlijk een monteur naar moeten kijken.

Maar dit zullen mijn collega's je uitleggen hoe dit in z'n werk gaat. Mocht je liever kijken naar een nieuwe Samsung TV, tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij vrijblijvend een privebericht sturen 👍

rsz-846676
brouw602
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

Ik heb op internet een nieuw moederbord gekocht en deze zelf gemonteerd. Alle problemen zijn verholpen en de tv doet het weer perfect. Een fluitje van een cent. Nu kostte het mij € 60 ipv dure monteurs over de vloer of een nieuwe tv.

0 Likes