Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40ES8000S: Afstandsbediening werkt niet meer, wat nu?

(Onderwerp aangemaakt op: 09-01-2021 06:27 PM)
182 Weergaven
BotenAnna
First Poster
Opties

Hoi, ik hoop dat iemand ons kan helpen!

De afstandsbediening van de tv doet het namelijk niet meer.

Model: Samsung Smart TV UE40ES8000S, gekocht in 2013.

We gebruikten de originele zwarte afstandsbediening (voor SmartHub) en daarnaast af en toe de witte KPN Interactieve TV afstandsbediening.

De functies zijn langzamerhand uitgevallen. Eerst kon ik het volume af en toe (soms wel!) niet meer aanpassen. Daarna kreeg ik 'm af en toe ook niet meer aan of uit. Het wisselde met beide afstandsbedieningen. Nu doen ze het allebei niet meer in combinatie met de televisie. Alleen de witte kpn-afstandsbediening werkt nog om de kpn-receiver mee te bedienen. Maar geluid kunnen we dus niet meer regelen. Het volume van de tv bedienen we (zo goed en zo kwaad als het gaat) via de fysieke knop op de achterkant -da's geen doen.

Ik heb al van alles geprobeerd zoals gesuggereerd in andere onderwerpen op dit forum:

1) De afstandsbedieningen resetten door de batterijen er uit te halen en 60sec de aan-thuis in te drukken.

2) Nieuwe batterijen.

3) Checken of ie een infraroodsignaal uitzendt door de mobiele camera-telefoon er op te zetten (rode lichtjes te zien).

4) Firmware update op de tv (nu versie 23003).

5) Niet gedaan: reset van de tv zelf, dat kan ik niet, omdat ie in het menu dan vraagt om met de afstandsbediening een 4-cijferig-pincode in te voeren (de code heb ik niet en de afstandsbediening werkt niet)

We balen, want we hebben zin om tv te kijken. We hebben 'm nu 7 jaar en hij doet het verder nog perfect, heel mooi beeld. Voor het geld en voor het milieu zou het wel erg balen zijn als we naar een nieuwe zouden toe moeten.

Wie heeft de oplossing om deze weer werkend te krijgen?

0 Likes
1 Antwoord
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @BotenAnna ,

Het introductiejaar van de tv is 2012. Een oud beestje 😉. Je hebt al behoorlijk wat gedaan.

Als de reset niet lukt, dan zou je nog kunnen proberen om de tv een poos spanningsloos te zetten.

Als dit niet helpt, dan vrees ik dat de IR-sensor op de tv defect is, omdat deze op beide AB's niet meer reageert.

De sensoren zitten bovenin naast de ingebouwde camera. Dit is 1 blok.

Hiervoor zou je de BN96-22666A of de BN81-07133A nodig hebben. Dit is niet zelf te vervangen.

Hiervoor heb je speciaal gereedschap nodig. De enige die dit kan vervangen, is een monteur.

Je bent dan sowieso deze kosten verschuldigd, ook al ga je niet akkoord met de kosten --> Tarieven Servilux 

Ik zou hier niet meer in gaan investeren. De kans is, gezien de leeftijd, groot dat er ergens anders weer een defect ontstaat.
Uiteraard mag ik hier niet over beslissen, maar neem dit mee ter overweging..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.