Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

UE40D6530 LED Smart TV

(Onderwerp aangemaakt op: 31-12-2016 01:53 PM)
1185 Weergaven
mdegraaf
First Poster
Opties

Hallo,

5 jaar gelden heb ik een UE40D6530 LED Smart TV gekocht. Op dat moment niet de goedkoopste serie, omdat dit model 100 Hz, LED en 3D functie heeft. De meeste gangbare en iets goedkopere modellen toen der tijd hadden de oudere lcd technologie zonder 3d (wel soms 50 of 100 Hz). Ik kocht opnieuw een Samsung, omdat toen mijn huidige TV ook een Samsung was, een LE32A430T1, en deze mij gewoon goed beviel (en nog steeds, want die werkt nog). Nu (exact) 5 jaar later kom ik thuis en zie dat mijn Led Smart TV spontaan aan en uit gaat. Het Smart TV logo verschijnt, er wordt beeld weergegeven, loopt vast na 5 a 10 seconden en start weer opnieuw op. Dat gaat telkens zo door.

Nu snap ik dat geen enkel toestel een eeuwig leven heeft en kunnen er natuurlijk problemen ontstaan. Na contact met Samsung Support heb ik een voorstel gekregen voor de reparatiekosten met een, zoals Samsung dit noemt, een coulanceregeling. Ik begrijp nu dat dit inhoudt dat het toestel wordt opgehaald, het probleem onderzocht wordt en gerepareerd voor maximaal EU 290,00. Het kan dus lager uitvallen, maar ik ga er vanuit dat het wel neerkomt op dat bedrag. U begrijpt wellicht mijn probleem hiermee, want tegenwoordig heb je een toestel met dezelfde specificaties voor iets meer dan dat bedrag.

Ik heb even verder wat onderzoek gedaan en zie dat het probleem aan 2 onderdelen in het toestel kan liggen: het moederbord of de power supply unit. Op internet vind je van deze onderdelen, gefabriceerd door Samsung Electronics, met verkooprijzen die zo rond de EU 100,00 per onderdeel liggen. Dan snap ik de coulanceregeling van Samsung dan niet en waarom er niet vaste prijs voor reparatiekosten gegeven kan worden. Samsung is immers de fabrikant van de printplaten en produceren deze printplaten voor veel minder dan de verkoopprijs leveren.

Nu kan ik eventueel ook zelf ook proberen de onderdelen te testen en te vervangen. Daar valt het volgende op. De power supply unit, die in het toestel zit, wordt in vele modellen gebruikt en is volloopt verkrijgbaar wereldwijd vanaf $35,00 in de USA en €65,00 in de EU. Het moederbord is echter niet te krijgen, terwijl deze voor heel veel andere modellen (uit andere series) wel los te verkrijgen zijn. Hieruit maak ik op dat het gaat om een serie die niet heel veel verkocht is. Of nooit stuk gaan? (Nee, want ik heb een ander geval gevonden op youtube).

Misschien weet iemand van jullie of er iets anders aan te doen is, dan een nieuwe TV te kopen? Ik zal in ieder geval nooit meer een duurder type kopen, maar gewoon een gangbaar (goedkoper) model. Mocht die stuk gaan, dan valt de totaalprijs van het toestel gedeeld over het aantal gebruiksjaren veel lager uit.

En wellicht vindt u ook wel wat van de (zogenaamde) coulanceregeling van Samsung in mijn geval? Heeft iemand hier ooit gebruik van gemaakt buiten de garantieperiode?

Misschien kan Samsung zelf mij nog verder helpen als men deze case leest?

Bedankt.

Groeten,

M. de Graaf

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

Hey M. de Graaf,

Jammer dat je Tv na 5 jaar ermee stopt! Als je de coulance regeling niet aan wilt nemen, ben ik benieuwd of je op onze onderdelen website de onderdelen kan vinden die je nodig hebt. Als het niet op de site te vinden is, bel ze dan eens op :winking-face: Wellicht hebben ze nog iets liggen.

“If opportunity doesn't knock, build a door”

---------
Signature-S10

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
1 Antwoord
Oplossing
Davey
Helping Hand
Opties

Hey M. de Graaf,

Jammer dat je Tv na 5 jaar ermee stopt! Als je de coulance regeling niet aan wilt nemen, ben ik benieuwd of je op onze onderdelen website de onderdelen kan vinden die je nodig hebt. Als het niet op de site te vinden is, bel ze dan eens op :winking-face: Wellicht hebben ze nog iets liggen.

“If opportunity doesn't knock, build a door”

---------
Signature-S10
0 Likes