Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

UE 46 ES 8000S start steeds opnieuw op

(Onderwerp aangemaakt op: 31-05-2017 12:34 PM)
3791 Weergaven
Anton4
First Poster
Opties

UE46ES8000S ging  s'nachts spontaan aan.  Nu gaat de TV na het inschakelen na elke 1 minuut 54 seconden of twee minuut 23 seconden spontaan herstarten.  Kortom, tv kijken gaat niet meer. Afstandbediening werkt dan niet of beperkt. Meest recente software update staat er wel op. Smart Hub lijkt ook niet te werken. Suggesties?

0 Likes
19 Antwoorden
Lot
Big Cheese
Opties

Wat een kuren heeft jouw tv Anton! Kun je even checken wat de firmwareversie precies is die er nu opstaat? Die vind je via Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung en dan iets naar onder scrollen. Heb je al iets geprobeerd om het probleem op te lossen, zoals een SmartHub reset? 

---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Anton4
First Poster
Opties
Hallo Lot,

Bedankt voor de reactie. Ja, zeg dat wel, aardig in de war.
Firmware versie: T-ECPDEUC-2022.0

TV reset uitgevoerd
Smart hub opnieuw geïnstalleerd. Na installatie Smart Hub functie weer geslecteerd. Smart Hub komt niet op, andere functies op afstandbediening werken dan ook niet.
Na enige tijd schakelt de TV zelf uit en weer aan. Veelal werken de functies op de afstandbediening dan niet. Bij uitschakelen van de TV via de afstandbediening (soms lukt dat wel en soms niet) blijft de TV in standbij modus staan (lampje onder tv gaat dan niet uit. Stekker eruit en weer in. TV schakelt in en dan werken de functies op de afstandbediening wel.
Wat ook niet meer werkt is dat de tv het draadloze netwerkt vind. Alleen bekabeld lukt toegang internet wel.

Geprobeerd om software update uit te voeren. Vervolgens blijft de tv op de indicatie ‘verbinding maken met netwerkserver’  hangen (dus geen verdere actie).

Maar goed, tv blijft zichzelf uitschakelen en inschakelen. Ben door mijn opties heen. Nog een goede tip?

Gr, Anton
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Zo, je hebt al heel wat uitgeprobeerd zo te lezen. Gebruik je een verlengsnoer of is jouw tv direct in het stopcontact aangesloten? Als je een verlengsnoer gebruikt, kun je het eens testen door de tv direct aan te sluiten en ook eens aan een ander stopcontact?
Even ouderwets: als je de afstandsbediening niet gebruikt maar het knopje achterop de tv om hem aan te zetten en van zender te wisselen, blijft hij dan wel aan?

---------
Signature-Note10
0 Likes
Anton4
First Poster
Opties

Bedankt voor de snelle reactie.

Nee  geen verlegsnoer, direct op wandcontactdoos. Heb ik gewisseld. Geen ander resultaat.

Knop achterop tv gebruikt, geen ander affect. Als tv zich weer heeft uitgeschakeld en ingeschakeld werke  de functie van het knopje niet (uizetten, activeren smart-hub etc. Alleen als ik de tv dan uitzet met de stekker uit het stopcontact werken deze functies muv smart hub wel. Tv blijft echter wel uitschakelen en inschakelen.

Heeft het opnieuw installeren van de firmware via usb stick misschien effect of moeten we het in de voeding van de tv zoeken?

Gr, Anton

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Zo te zien heb je de meest recente firmware. Kun je eens alle externe apparaten ontkoppelen, ook de CI+ module als je op deze manier tv kijkt? Kun je hierna ook de router uitzetten, hoe gaat het dan? 

---------
Signature-Note10
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Hey Anton, hoe gaat het inmiddels?

---------
Signature-Note10
0 Likes
Anton4
First Poster
Opties

Ik heb de externe apparaten ontkoppelt (is maar 1 samsung blue ray player), ook de CI+ module en daarna de router uitgezet. Geen wezenlijke veranderingen. Zaterdag leek het langere tijd goed te gaan, maar helaas daarna weer hetzelfde patroon. 

Vandaag een nieuwe poging. Draadloos koppelen met het netwerk lukt niet (meer), tv ziet geen enkele router. Ook na IP handmatig instellen geen verbinding. Daarna via kabel met internet verbonden. Dit lukt zowaar. Daarna weer (zonder CI mudule reset uitgevoerd, software check uitgevoerd (meest recente versie aanwezig), smart hub reset uitgevoerd. Dacht even dat het de goede kant opging. Maar het oude patroon is weer terug. TV aangezet om 19:30 uur en na ongeveer vijf minuten schakelt de tv uit en weer aan. 

Na wat googelen zie ik dat dit fenomeen niet op zich staan. Veel connectoren problemen etc. 

Dat is even de huidige status. 

Gr, Anton

0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Dankjewel voor al het testen Anton. Ik denk dat er toch een monteur langs moet komen. Dit zal niet kosteloos zijn, want ik denk dat de twee jaar fabrieksgarantie inmiddels is verlopen? Graag hoor ik of ik een monteur voor je kan aanvragen of dat je het liever via de verkoper doet.

---------
Signature-Note10
0 Likes
Anton4
First Poster
Opties

Monteur lijkt mij ook de resterende optie. Winkel waar ik de TV in 2012 heb gekocht is inmiddels failliet. Dus graag monteur aanvragen. Welke aanvullende gegevens heb je nodig?

0 Likes