op 31-05-2017 12:34 PM
UE46ES8000S ging s'nachts spontaan aan. Nu gaat de TV na het inschakelen na elke 1 minuut 54 seconden of twee minuut 23 seconden spontaan herstarten. Kortom, tv kijken gaat niet meer. Afstandbediening werkt dan niet of beperkt. Meest recente software update staat er wel op. Smart Hub lijkt ook niet te werken. Suggesties?
01-06-2017 04:08 PM - bewerkt 01-06-2017 04:08 PM
Wat een kuren heeft jouw tv Anton! Kun je even checken wat de firmwareversie precies is die er nu opstaat? Die vind je via Menu > Ondersteuning > Contact opnemen met Samsung en dan iets naar onder scrollen. Heb je al iets geprobeerd om het probleem op te lossen, zoals een SmartHub reset?
op 02-06-2017 05:27 PM
op 02-06-2017 06:24 PM
Zo, je hebt al heel wat uitgeprobeerd zo te lezen. Gebruik je een verlengsnoer of is jouw tv direct in het stopcontact aangesloten? Als je een verlengsnoer gebruikt, kun je het eens testen door de tv direct aan te sluiten en ook eens aan een ander stopcontact?
Even ouderwets: als je de afstandsbediening niet gebruikt maar het knopje achterop de tv om hem aan te zetten en van zender te wisselen, blijft hij dan wel aan?
op 02-06-2017 07:06 PM
Bedankt voor de snelle reactie.
Nee geen verlegsnoer, direct op wandcontactdoos. Heb ik gewisseld. Geen ander resultaat.
Knop achterop tv gebruikt, geen ander affect. Als tv zich weer heeft uitgeschakeld en ingeschakeld werke de functie van het knopje niet (uizetten, activeren smart-hub etc. Alleen als ik de tv dan uitzet met de stekker uit het stopcontact werken deze functies muv smart hub wel. Tv blijft echter wel uitschakelen en inschakelen.
Heeft het opnieuw installeren van de firmware via usb stick misschien effect of moeten we het in de voeding van de tv zoeken?
Gr, Anton
op 02-06-2017 07:12 PM
op 07-06-2017 07:20 PM
op 07-06-2017 08:43 PM
Ik heb de externe apparaten ontkoppelt (is maar 1 samsung blue ray player), ook de CI+ module en daarna de router uitgezet. Geen wezenlijke veranderingen. Zaterdag leek het langere tijd goed te gaan, maar helaas daarna weer hetzelfde patroon.
Vandaag een nieuwe poging. Draadloos koppelen met het netwerk lukt niet (meer), tv ziet geen enkele router. Ook na IP handmatig instellen geen verbinding. Daarna via kabel met internet verbonden. Dit lukt zowaar. Daarna weer (zonder CI mudule reset uitgevoerd, software check uitgevoerd (meest recente versie aanwezig), smart hub reset uitgevoerd. Dacht even dat het de goede kant opging. Maar het oude patroon is weer terug. TV aangezet om 19:30 uur en na ongeveer vijf minuten schakelt de tv uit en weer aan.
Na wat googelen zie ik dat dit fenomeen niet op zich staan. Veel connectoren problemen etc.
Dat is even de huidige status.
Gr, Anton
op 08-06-2017 09:15 AM
Dankjewel voor al het testen Anton. Ik denk dat er toch een monteur langs moet komen. Dit zal niet kosteloos zijn, want ik denk dat de twee jaar fabrieksgarantie inmiddels is verlopen? Graag hoor ik of ik een monteur voor je kan aanvragen of dat je het liever via de verkoper doet.
op 16-06-2017 11:20 AM
Monteur lijkt mij ook de resterende optie. Winkel waar ik de TV in 2012 heb gekocht is inmiddels failliet. Dus graag monteur aanvragen. Welke aanvullende gegevens heb je nodig?