op 22-01-2020 06:56 PM
Vandaag alweer alle tv zenders weg. Opnieuw zoeken helpt niet. . .0 zenders gevonden. Alleen een factory reset helpt. Dan worden alle zenders weer gevonden. Zeer vervelend. Gebeurt lang en ik moet alle accounts opnieuw instellen. De tv is van 2019, van de mediamarkt. Type QE49Q70RALXXN. Iemand soortgelijke problemen of nog beter, oplossingen. Samsung helpdesk laat het afweten . . .
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 29-04-2020 08:55 AM
Gebeurt zo ongeveer om de dag.
Gisteren uw advies opgevolgd en vanmorgen kreeg ik een foutmelding.
De ci module is niet geschikt voor inter actieve tv.
Dus denk nu wel zeker te weten dat het met ci module of die adapter te maken heeft.
Voorheen had ik dezelfde module in een lg tv en geen probleem mee gehad
op 05-05-2020 07:36 AM
Hoi, ik zit met een zelfde soort probleem.
mijn tv geeft geregeld aan "deze service niet beschikbaar". Tv hangt net een week aan de muur. Enige wat werkt is stroom eraf. Hij doet ook raar met ziggo on demand (wat ik niet heb). Krijg geregeld de "4 kleurtjes" knop in beeld en als ik maar ergens op druk van de "draaischijf" knop kom ik ook in on demand. Als ik eruit ga mis ik zenders of kan ik niet meer zappen. Ook gehad dat ik wel geluid maar geen beeld had.
het raarste is dat ik in het menu NIET op de knop "zenders" kan klikken!
Samsung gebeld die vragen de tv rechtstreeks op netstroom aan te sluiten, dit gaat niet doordat tv aan de wand hangt.
Ziggo zegt, ci+ module is niet bij ons in bruikleen. Module van iemand overgenomen en werkt prima in mijn andere tv (LG).
op 05-05-2020 11:06 AM
Ik denk nu dat het toch aan die goedkope module adapter ligt van Samsung. Hier onder staat nog iemand met dit advies.
Blijkbaar gaat het daar mis, probeer maar eens de adapter er uit halen en opnieuw goed er I klikken en de zenders opnieuw installeren en dan de de module er in te duwen
op 05-05-2020 12:24 PM
Ga dat vanmiddag proberen. Het ligt naar mijn idee ergens in de verbinding tussen tv en ziggo. Soms komt alles door en andere moment klopt er niets van. Maar 3 zenders, wel geluid geen beeld, "zenders" en menu vanaf begin niet beschikbaar. Kan geen zenders zoeken dus.
dag 1 dat ik toestel had hangen kwam ik na wat geklungel op mijn afstandsbediening in een menu links in beeld. Kwam er niet uit maar ben bang dat ik iets heb veranderd omdat ik er doorheen scrolde (totaal geen technische kennis) om eruit te komen. Dat lukte niet dus toen tv uit gegaan en weer aangezet. Daarna zijn problemen begonnen......
op 05-05-2020 06:30 PM
@LarsCJ schreef:
Tv hangt net een week aan de muur.
Een tv hoort, ook met een verlengsnoer, gewoon te werken. Indien je de tv online hebt gekocht kan je deze binnen 14 dagen retourneren.
op 05-05-2020 07:28 PM
Ja misschien dat retouren wel de oplossing is. Vervelende is dat de eerste tv die ik geleverd kreeg beschadigd was (grote "inkt" vlek in het scherm, verder nergens schade aan toestel of verpakking). Deze is heel netjes binnen 2 dagen omgeruild. Het zou dus de 3e worden dan 😅
op 07-05-2020 09:33 AM
gister de ci+ module en Samsung common "verleng" stuk eruit gehaald en opnieuw aangesloten. Heeft niet geholpen.
voornaamste wat er nu gebeurt is dat als ik Netflix Videoland oid kijk en onderin beeld terug ga naar live tv er geen beeld is, alleen geluid.
de "zenders" in het menu zijn nog steeds niet aan te klikken.
op 07-05-2020 09:52 AM
Sinds ik heb gedaan heb ik tot nu toe geen probleem meer gehad en ook ik had een foutmelding van on demande en had precies hetzelfde als jou, ook geen zenders bij instellingen. Maar heb je ook eerst reset gedaan, stroom eraf halen e. 15 minuten wachten en de dan de module eruit halen en nog eens de module adapter er goed inklikken en opnieuw installeren.
op 07-05-2020 10:13 AM
Deze volgorde heb ik niet gedaan. Ga dit vanmiddag na werk meteen proberen. Thanks
op 07-05-2020 10:29 AM