op 23-09-2019 03:41 PM
Hallo,
Ik heb een tv van 3,5 jaar oud.
Nu komen er steeds meer zwarte vlekken in en het is momenteel erg irritant geworden. Probleem is dus eigenlijk al langer aan de hand. Nu zegt samsung dat dez niet meer te repareren is omdat ze het onderdeel niet meer hebben. Lijkt mij werkelijk te gek voor worden. maarja ik positief blijven en denk als het maar netjes opgelost word.
Nu word mij al 2 weken beloofd dat er "een afdeling" contact met mij gaat opnemen met een oplossing. Deze heb ik tot op heden niet gehad en ben dus maar weer gaan bellen. Nu word mij doodleuk verteld dat ik de tv moet laten ophalen (kost mij €95) en dat ik dan later te horen krijg wat de oplossing is. dus ik tv helemaal kwijt en maar hopen dat ik een goede oplossing krijg. Dat dacht ik dus ff niet.
ik ben hier zo moe van dat ik echt NOOIT meer een samsung koop.
op 23-09-2019 04:52 PM
Beste @johnschrijer , John,
Dit klink allemaal erg frustrerend! Heb je voor mij misschien de volledige, dus incl. XXN, Model Code van de tv?
Deze staat op de sticker achterop de tv. Hier moet een andere oplossing voor gevonden worden.
Graag hoor ik van je..
op 23-09-2019 05:27 PM
Modelnummer is UE55JU7000LXXN
23-09-2019 05:49 PM - bewerkt 23-09-2019 05:53 PM
Dank voor je snelle info betreffende de Model Code! De tv is uit 2015
Is de huidige softwareversie de 1530.1. Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Zou je voor mij een beeldtest willen doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.
Graag volgens onderstaande eisen:
https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375
Daarna graag, ter beoordeling, foto’s uploaden van de strandfoto en de greyscales.
Dit lijkt op een defect aan het LED-LCD en hier zijn gewoon onderdelen voor verkrijgbaar.
Als ik de foto’s heb kunnen beoordelen en er zou een een reparatie noodzakelijk zijn, kan ik je info toesturen om dit kosteloos te laten repareren
De garantie is voorbij, maar dat betekent niet dat je geen rechten meer hebt.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3,5 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Graag verneem ik van je..
op 23-09-2019 05:57 PM
Die beeldtest is al reeds gedaan en heb de volgende foto naar samsung gestuurd.
aan de hand van deze foto zeggen ze dat het beeldscherm defect is en deze niet meer leverbaar is
23-09-2019 06:22 PM - bewerkt 23-09-2019 10:42 PM
Hoi @johnschrijer , John,
Dank voor de foto’s! Of het panel niet meer voorradig is mag de leverancier bepalen.
Nogmaals even deze tekst:
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3,5 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Hierbij de beloofde links. Sommige bevatten dubbele info, maar beter teveel dan te weinig:
https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten
https://www.consuwijzer.nl/thema/garantie
1 van de betere: https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/#
Het doel is om een kosteloze reparatie af te dwingen of omruil van het toestel als het niet te reparen valt.
Ook het ontbinden van de koopovereenkomst behoort tot de mogelijkheden. Staat in 1 van de sites.
Nogmaals: de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.
Desnoods contact opnemen met je rechtsbijstandverzekering of juridisch loket.
Doe alle correspondentie via de mail of schriftelijk aangetekend. Niet telefonisch.
Laat je niet afkopen met een lullig coulance bedrag.
Hopelijk heb je zo voldoende informatie. Houd me graag even op de hoogte over de voortgang.
Ondanks alles een fijne avond toegewenst!
op 27-09-2019 07:37 PM
Heeft de leverancier (geen idee wie dat is) nog iets voor je kunnen betekenen of loopt dit nog?