op 12-12-2020 05:51 PM
Ik heb een Samsung tv UE40F8000 van ongeveer €1550 van 2013. Nu valt hij telkens helemaal uit. soms gaat hij dan weer aan maar valt dan na een tijdje ook weer helemaal uit .Alles al geprobeerd , resetten herstarten Updaten als hij het even weer doet ,alle snoeren er uit en weer er in .
wel een beetje vreemd voor een tv van maar 7 jaar . Dit gebeurd net wanneer de extra garantie van 5 jaar verlopen is (29 augustus 2020)
in februari 2019 is dit ook al eens gebeurd , toen kwam er een monteur (garantie ) maar die heeft eigenlijk niets gedaan . Heeft er eerst een nieuw moeder bord in gezet maar toen hij hem weer aansloot zag hij dat er een zwarte band onder in het beeld zat en heeft hem er toen weer uit gehaald en de oude er weer in gezet toen deed hij het wel weer tot van de week .
kunt u me helpen ?
ps ik heb hem nu weer aan de praat gekregen tot hoe lang het duurt
alvast bedankt
op 12-12-2020 07:57 PM
Goedenavond @Scoop1 ,
Inderdaad vervelend dat dit net na de extra 5 jaar garantie gebeurt!
Als de tv steeds herstart, heeft dit waarschijnlijk met de voeding te maken.
Het introductiejaar van de tv is inderdaad 2013. De aankoopdatum is bepalend voor de leeftijd.
Als de garantie voorbij is, zou je recht hebben op wettelijke garantie.
De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
Het klinkt misschien raar, maar je hebt een koopovereenkomst met de leverancier. Niet met Samsung.
Je zou dit aan kunnen kaarten bij de leverancier, maar gezien de leeftijd heb je weinig kans.
Vaak wordt er geschermd met de economische levensduur van de tv.
Ook de Uneto-VNI richtlijnen heb je tegen. Zie: Richtlijnen Uneto-VNI Dus 6 jaar.
Het enige wat overblijft, is helaas een reparatie. Hier weet ik geen prijzen van.
Je bent sowieso deze kosten verschuldigd, ook al ga je niet akkoord met het bedrag --> Tarieven Servilux
Mocht je de tv ter reparatie willen aanbieden, dan hierbij de link --> Reparatie
op 13-12-2020 11:16 AM
Dank je voor deze uitleg, ik was er al bang voor dat het me aardig wat gaat kosten bij reparatie.
Heb de leverancier ook gemaild maar hier heb ik nog niets van gehoord.
Ik las in meerdere berichtjes dat er meer dezelfde problemen zijn met een Samsung tv van 2013.
Heel jammer dat een tv van deze prijsklasse zo’n korte levensduur heeft.
Dan wordt het denk ik toch een nieuwe , maar dan wel niet zo’n prijzige.
dank nog voor de info
op 14-12-2020 04:18 PM
@Scoop1, mocht je interesse hebben in een nieuwe Samsung TV tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privebericht sturen 😉
op 14-12-2020 05:49 PM
Dank je voor het aanbod, heb inmiddels al een andere ( goedkope) samsung tv gekocht . Helaas kwam je aanbod iets te laat .
Wel wat anders dan die ik had maar ik hoop dat deze het wat langer uithoud .
op 15-12-2020 10:33 AM
op 15-12-2020 10:45 AM
Ik heb er al een gekocht helaas , je berichtje kwam iets te laat . Heb nu een goedkope, dat kan je ook wel zien , veel plastic , jammer , maar ik hoop dat deze het langer volhoud dan die duure
op 15-12-2020 11:41 AM
op 15-12-2020 11:56 AM
Thx