21-12-2021 07:28 AM - bewerkt 04-01-2022 10:17 AM
Sinds een uurtje nu (was vroeg op) is mijn tv nogal in de war.
edit: update onderaan bericht
Hij geeft geen beeld, (zwart scherm, geen backlight oid)
dan lijkt het alsof het beeld wil aanspringen (geeft zwart beeld)
dan klinkt (meestal) voor de helft het opstart geluid en gaat ie weer uit
en daarna herhaalt ie dit ritueel (maar varieert de intervals bij alle 4 de stappen).
ik kan de TV ook niet uit zetten danwel in een menu komen.
enige wat kan is de stekker eruit, paar minuutjes wachten en er weer in
wel lukt het me heel af en toe om (na inpluggen van tvkabel) als ik heel snel op Return op de AB blijf drukken de tv voor zo'n 4 seconden met zwart beeld (scherm aan) geluid van NPO1 te laten geven om daarna weer uit te gaan en het riedeltje hierboven te herhalen.
alles wat los gekoppeld kon worden is al los, tv zit rechtstreeks in de muur qua stroom, HDMI van PC is er uit, CI+ module is er uit, ik ben door mijn opties heen.
De TV zelf is net een jaar oud (black friday 2020)
Heeft iemand nog ideeën?
edit: ga tv nu een uurtje losgekoppeld laten staan en kijken of er veranderingen zijn.
(lijkt me stug aangezien tv vannacht ook uit is geweest, maar toen weliswaar niet van de netstroom af)
edit2: zoals verwacht geen verandering.
Nu na 08.00 de servicedesk gebeld, er gaat een monteur langskomen (hopenlijk binnenkort)
wordt vervolgd.
Uiteraard geldt nog steeds dezelfde vraag, als iemand nog een idee heeft hoor ik het graag,
tv kijken op een monitor is toch anders
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 04-01-2022 10:16 AM
Update: de monteurs rijden nu weg, het hele scherm was kapot en is volledig vervangen (dus alles behalve printplaten en behuizing).
ik heb nog gevraagd hoe dit kon ontstaan, maar net als met computers (mijn point of expertise) gaven zij ook aan dat met electrische apparaten daar geen pijl op te trekken valt en eigenlijk alles een factor kan zijn.
maar goed, het werkt weer, ik zit tevreden met de beentjes op de hocker
op 27-07-2023 02:43 PM
Bij ons heeft uiteindelijk niks gewerkt en hebben we uiteindelijk een nieuwe Frame kunnen halen (nadat de monteur verschillende keren geweest was maar het probleem gewoon niet opgelost kon worden. Ook niet met het vervangen van het beeldscherm) dit was idd wel binnen de garantieperiode.
op 21-12-2021 10:46 AM
Goedemorgen @BLiNNeMaNS ,
Goed dat je een monteur hebt ingeschakeld.
Dit heeft meestal te maken met een defect aan de voeding.
De tv komt dan in een ’continuous endless reboot loop’ terecht.
Hopelijk wordt het naar wens opgelost.
Houd je ons op de hoogte?
op 23-12-2021 09:00 AM
25-12-2021 08:58 AM - bewerkt 25-12-2021 09:03 AM
Hoi Dick, nee, er is nog steeds geen monteur langs geweest.
ik heb wel een mail binnen dat er een onderdeel is besteld door de reparatieservice.
(wat dan weer vreemd is, tenzij het een bij samsung/reparateur bekend mankement is; jouw redenatie daargelaten kunnen ze er mijns inziens niet klakkeloos vanuit gaan dat de voeding het inderdaad ook is.)
zodra zij de onderdelen binnen hebben zullen ze contact opnemen..
uitgaande van het verplicht thuiswerken door covid reglementen voor onder andere het administratief personeel bij samsung, distributeur en reparatieservice en de feestdagen, vermoed ik dat ik op zijn vroegst ergens in januari een kerstfilm of nieuwjaarsconference op groot scherm kan kijken danwel kan gamen vanaf de bank
op 25-12-2021 11:31 AM
Hoi @BLiNNeMaNS ,
Vervelend allemaal! Hopelijk wordt het snel naar wens opgelost.
Ondanks alles toch fijne dagen toegewenst! 🎄🎅
op 27-12-2021 12:43 PM
Hier hetzelfde probleem met een Samsung the Frame… en ook qua onderdelen in bestelling. Monteur komt volgende week woensdag. TV al stuk van de 21ste….
op 29-12-2021 10:05 AM
mijn tv staat ook tijdens de jaarwisseling nog uit; ondertussen heb ik een telefoontje gehad van het bedrijf en de monteurs komen dinsdag 4 januari.
Ik hoop dat het dan is opgelost. Zodra ik meer weet zal ik uiteraard weer met updates komen, zoals ik in de eerste post al had aangegeven.
en da's irritant Jolandaaa. en frapant dat het dezelfde datum is gebeurd.
hoop dat "het onderdeel" voor jou ook de oplossing blijkt te zijn.
op 29-12-2021 04:29 PM
Het is idd erg frappant ja.. en aangezien de onderdelen (zonder dat ze echt weten wat het het defect veroorzaakt) al op voorhand bestellen denk ik dat het helaas een veel voorkomend probleem bij Samsung is.
Hopelijk worden onze tv’s goed gerepareerd en kunnen we er nog lang van genieten.
op 03-01-2022 09:56 AM
op 04-01-2022 10:16 AM
Update: de monteurs rijden nu weg, het hele scherm was kapot en is volledig vervangen (dus alles behalve printplaten en behuizing).
ik heb nog gevraagd hoe dit kon ontstaan, maar net als met computers (mijn point of expertise) gaven zij ook aan dat met electrische apparaten daar geen pijl op te trekken valt en eigenlijk alles een factor kan zijn.
maar goed, het werkt weer, ik zit tevreden met de beentjes op de hocker