Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

TV QE55Q65R geeft in donkere passages van een film een vrijwel onzichtbaar beeld

(Onderwerp aangemaakt op: 31-05-2020 02:54 PM)
618 Weergaven
Ruud20
First Poster
Opties

Mijn QE55Q65R geeft in donkere passages van een film het beeld zo donker weer dat ik vrijwel niets meer zie. De instellingen staan v.w.b. licht en helderheid allemaal al op maximaal. Heeft iemand nog suggesties? Kan ik dit zelf oplossen of kan ik beter contact opnemen met Samsung?

0 Likes
4 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Ruud20 , Ruud,

Hier ontbreekt nogal wat informatie. Is de volledige Model Code van de tv QE55Q65RALXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.2?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Bij welk content zie je dit?
Films van een Blu-ray speler, van YouTube, van Netflix of gewoon tv kijken?

Hoe kijk je tv? Via een decoder, CI+ module, ethernet etc.. Zou je voor mij een beeldtest kunnen doen?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten. Dit moet echt volgens onderstaande eisen, want anders is het niet goed te beoordelen:

https://eu.community.samsung.com/t5/TV-Audio/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375.

Indien mogelijk een stukje video opnemen van het beeldscherm en uploaden.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Ruud20
First Poster
Opties

Hallo Dick, hieronder de gevraagde gegevens:

Type is QE55Q65RALXXN

Software is versie 1356.2

Ik zie dit bij alle bronnen die ik gebruik. Live TV kijken, Filmet, Disney+, Blu-Ray/DVD.

Ik kijk via de digitale TV ontvanger van Telfort voor wat betreft Live TV en opnames. Voor Filmnet, Disney+ gebruik ik de apps op de TV. De blu-ray speler is van Pioneer. De beeldtesten zijn goed. Ik zie de eerste foto en daarna van de grijsschalen alle tinten. Het lukt me niet om met mijn S8 telefoon een goede opname te maken van een donkere passage eenvoudigweg omdat ik dat een vrijwel zwart beeld opneem. Mijn gevoel is dat de intensiteit van de LED's bij een donkere passage (ten gunste van het zwart) zover teruggeregeld wordt dat dit te weinig is (ik zou het niet anders uit kunnen leggen). De achtergrondverlichting staat op maximaal. De beeldmodus op Dynamisch. Helderheid op maximaal.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Ruud20 , Ruud,

Bedankt voor je uitgebreide informatie! De softwareversie is up-to-date.

Het is idd lastig om een goede opname te maken. Wat vragen. Zou je op YouTube een 4K UHD democlip kunnen bekijken?

Zou je misschien het beeld kunnen resetten? Bij Instellingen->Beeld->Expertinstellingen->Beeld resetten (onderaan).

Graag zou ik de resultaten van de beeldtest zelf willen beoordelen.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten. Dit moet echt volgens onderstaande eisen.

Het is anders niet goed te beoordelen:

https://eu.community.samsung.com/t5/Televisie/How-to-Wat-zijn-de-beeldtestfoto-eisen/td-p/307375

Daarna foto's uploaden van de strandfoto en de grayscales. Om uit te sluiten de tv resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Desnoods, ook om uit te sluiten, de tv een flinke tijd spanningsloos zetten.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
jwschipper
Apprentice
Opties
Hoi, ik heb dat ook een aantal keren gehad op Netflix met de 65 inch van hetzelfde typenummer. De tv schakelt bij Netflix automatisch op filmmodus. Ik heb die beeldmodus gereset en nu lijkt het opgelost