Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

TV direct connecten met bluetooth speaker of optische uitgang werkt niet op QE43LS03RASXXN The Frame

(Onderwerp aangemaakt op: 09-12-2019 11:54 AM)
9085 Weergaven
dfo1
Explorer
Opties

Ik zou graag willen dat het geluid van de tv over externe speakers gaat. Bij mijn vorige Samsung tv (2017) werkte dat prima, die ging direct over de optische ingang van mijn versterker. Dit werkte echter niet met de smart a/b maar wel met de andere bijgeleverde a/b. Waarom is mij ook onduidelijk.

Echter met deze nieuwe (2019) model kan dat niet.

Ik moet dan eerst de tv connecten met Bluetooth om de versterker te activeren en op die manier de externe speakers aan te zetten. Optische uitgang geeft helemaal geen signaal naar de versterker.

Iemand een idee hoe dit in te stellen?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lykele
Apprentice
Opties

Ik had precies hetzelfde probleem met dezelfde versterker. Het is eenvoudig op te lossen; je dient je Audio Output Mode op PCM te zetten via je televie expert audio instellingen.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

16 Antwoorden
BruceH
Community Manager
Opties

Hi @dfo1,

Welkom op de Community!

Heb je dit wel ingesteld bij geluidsuitvoer op de TV?

rsz-846676
0 Likes
dfo1
Explorer
Opties

Hi @bruceH,

Ik heb het ingesteld op de TV, maar krijg geen signaal door bij Optisch. Zou kunnen dat deze uitgang defect is, maar weet zo geen manier hoe ik dat zou kunnen testen. Versterker ingang werkt namelijk wel, dat heb ik met een ander apparaat getest.

M.b.t. Bluetooth. Als je dit instelt dan werkt het, maar als je de TV uitschakelt en weer inschakelt dan moet je deze instelling weer opnieuw selecteren.

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Welke versterker heb je precies? En als je hem zonder tussenkomst van de receiver aansluit op de speaker, werkt het dan wel? (Dus met een optische kabel)

rsz-846676
0 Likes
dfo1
Explorer
Opties

Helaas kan ik de speakers niet connecten met optische kabel.

Ik heb de volgende versterker: Argon Audio SA1 https://www.hifiklubben.nl/stereo/versterkers/argon-audio-sa1-versterker-met-bluetooth/ -

Heb voor die versterker gekozen zodat ik niet  2 verschillende afstandbedieningen hoef te gebruiken, maar geluid van de versterker kan bedienen met afstandsbediening van de tv.

Onderdeel van de beschrijving:

Slimme en flexibele aansluitingen – ideaal voor TV-geluid

De SA1 heeft digitale en analoge geluidsingangen, inclusief een draaitafelingang (MM), en werkt ook heel goed samen met een TV. En dan zijn we er nog niet; je kunt het geluid uit de TV namelijk direct aansluiten op de optische ingang, en zo het volume regelen met de bestaande afstandsbediening van je Samsung- of Sony-TV.*

De SA1 schakelt zich zelfs automatisch in als je een van de aangesloten apparaten aanzet (behalve de draaitafel). Dit betekent dat je altijd kunt rekenen op het best mogelijke TV-geluid, zonder lastige instellingen, extra afstandsbedieningen en ander gedoe – en zonder dat je je zorgen hoeft te maken over de volgende elektriciteitsrekening. Wat wil je nog meer?

--

Met mijn oude TV werkte het probleemloos. Dat is type UHD TV UE40KU6470 https://www.samsung.com/nl/tvs/uhd-ku6470/UE40KU6470SXXN/

0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Ik begrijp het even niet, je gaf eerst aan dat je geen geluid kreeg door optisch en vervolgens kun je hem niet optisch verbinden?

Hoe en wat heb je nu precies op elkaar aangesloten?

Het klopt overigens dat je de speaker naderhand opnieuw moet koppelen als je hem via Bluetooth gebruikt. 

rsz-846676
0 Likes
dfo1
Explorer
Opties

Hi @BruceH,

Excuus, krijg geen geluid over optisch inderdaad. 

Als ik via tv connect dan laat die wel in balkje zien in menu dat er geluid wordt afgespeeld, maar ik hoor geen geluid.

Indien ik op de versterker op dezelfde ingang een ander optisch apparaat aansluit dan wel, dus ligt niet aan de versterker.

Groet,

Dion

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Hi @dfo1 

Test je dit met dezelfde optische kabel? 

---------
Signature-S21-2
0 Likes
dfo1
Explorer
Opties

Hallo,

Ik heb nu ook met een andere optische kabel getest en ook met verschillende optische ingangen op de versterker. Maakt geen verschil. Heb tv gereset en opnieuw verbinding gemaakt en krijg dan een foutmelding (zie foto) dat er geen luidspreker is gedecteerd. 

Waar ik van de week achter ben gekomen is dat bij sommige apps zoals Spotify de tv automatisch het optische kanaal selecteert en het dan ook goed klinkt. Eigenlijk zoals het zou moeten, echter bij tv signaal gebeurd dit niet en als ik optische luidspreker selecteer dan geeft de tv wel aan dat die optische kanaal gebruikt alleen komt er geen geluid, hoe hard ik de versterker ook zet.. Hopelijk dat jullie hier meer mee kunnen, anders moet ik de tv maar terug brengen.

Groet,

DionIMG_1732.jpg

0 Likes
Oplossing
Lykele
Apprentice
Opties

Ik had precies hetzelfde probleem met dezelfde versterker. Het is eenvoudig op te lossen; je dient je Audio Output Mode op PCM te zetten via je televie expert audio instellingen.