Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

TV: Beeld valt weg maar geluid blijft

(Onderwerp aangemaakt op: 31-08-2020 09:33 PM)
3237 Weergaven
Jan109
Apprentice
Opties

Hallo,

Mijn (al wat oudere) TV (LE40C530) heeft sinds gisteren volgend probleem:

Als ik via digicorder van Telenet TV kijk, dan valt na 30 sec. het beeld weg (zwart) maar het geluid blijft wel.

TV uitzetten en weer aan geeft opnieuw beeld en geluid, maar na 30 sec valt het beeld weer weg.

Na lang gepruts met HDMI-kabel in andere ingang steken, andere HDMI-kabel, TV uit stopcontact en ook reset naar fabrieksinstellingen is het probleem nog niet opgelost.

Héél vreemd is wel dat het beeld via de Playstation wel gewoon in orde is, ook als ik HDMI-ingang gebruik waar de digicorder op aangesloten was. Na een tijdje het beeld van de Playstation te hebben gecheckt, werkte het beeld via de digicorder ook weer (viel niet meer uit) en hebben we de rest van de avond gewoon TV kunnen kijken.

Ik dacht dus dat het opgelost was, maar vanavond had ik weer hetzelfde probleem.

Ook nu is het opgelost door een paar minuten het beeld van de playstation aan te zetten en dan over te schakelen op de digicorder... Maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ik dat elke avond ga doen.

Zou dit aan de digicorder kunnen liggen, of is het toch de TV die ergens hapert?

Iemand een idee?

Alvast bedankt!!

0 Likes
7 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Jan109 , Jan,

Is de volledige Model Code van de tv LE40C530F1WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Het introductiejaar van de tv is 2010. Inderdaad niet 1 van de jongste meer 😉.

Zou je op het moment dat er geen beeld is met een zaklamp van dichtbij op het scherm willen schijnen?

Kun je dan iets van beeld zien? Zou je, om uit te sluiten of het aan de digibox ligt, de tv een poos zonder aangesloten devices willen laten draaien?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Jan109
Apprentice
Opties

Beste Dick,

LE40C530F1WXXN is inderdaad de volledige modelcode.

Verder kan ik helaas (of gelukkig) nog niet meer vertellen, aangezien het probleem zich vanavond niet heeft voorgedaan... Ook na loskoppelen van de HDMI-kabels viel het beeld niet weg.

Zodra het probleem weer opduikt ga ik met mijn zaklamp aan de slag.

Alvast bedankt Dick voor de geboden hulp!

Jan109
Apprentice
Opties

Hallo Dick,

Het beeld viel net weer weg na 30 sec., tijdens het kijken via de digicorder.

Nota hierbij is dat ook het TV-menu niet te zien is. Als ik bvb op "source" druk, dan zie ik niets verschijnen.

Met een zaklamp zie ik wel beeld (ik moest wel heel goed kijken 😀). 

Nadien heb ik dan beide HDMI-toestellen en de coaxkabel losgemaakt. Dan blijf ik gewoon beeld hebben.

Ook als ik de coaxkabel terug insteek blijft er beeld.

Terug via de digicorder: beeld valt weer weg.

Hopelijk is dit nuttige info voor jou om tot een diagnose te komen.

Groeten,

Jan

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Jan109 , Jan,

De test met de zaklamp is om uit te sluiten of er niks mis is met de Backlight Unit.

Die zorgt voor het oplichten van het scherm. Het lijkt erop dat er een probleem is met de digicorder.

Je zou nog kunnen proberen om de digicorder te resetten --> Resetten Digicorder/Digibox 

Eventueel de digicorder een poos spanningsloos zetten. Als dit niet mocht helpen, dan eventueel omruilen bij Telenet.

Groet, Dick
Jan109
Apprentice
Opties

Bedankt Dick.

Ik heb intussen een nieuwe digicorder aangesloten en dat leek prima te werken gisteren.

Deze morgen viel het beeld helaas weer weg na 30 seconden.

Heel vreemd, het zal dus toch aan de TV liggen dan?

Groeten,

Jan

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Jan109 , Jan,

Geen dank! Tsja, je zou het inderdaad zeggen. Er is iig voldoende geprobeerd.

Het blijft vreemd dat het met de PS4 wel goed gaat. De combi tv/digicorder heeft ook gewerkt.

Het niet zichtbaar worden van het TV-menu is ook vreemd. Het is jammer dat de tv niet de mogelijkheid heeft om remote mee te kijken.

Misschien tijd voor een andere tv. 10 jaar oud is een behoorlijke leeftijd 😉..

Groet, Dick
0 Likes
BruceH
Community Manager
Opties

Mocht je interesse hebben in een nieuwe TV van Samsung, tegen een gereduceerde prijs, dan kun je mij een privébericht sturen 👍

rsz-846676
0 Likes