op 13-12-2021 08:38 PM - laatst bewerkt op 16-12-2021 09:26 AM door MartijnK
Vorige week een nieuwe laptop van HP gekocht. Verbonden met HDMI naar Samsung tv UE32M5620. Het beeld valt steeds weg. Als ik de stekker uit tv trekt en deze er weer in stop, krijg ik heel even beeld te zien en gaat het scherm daarna op zwart. TV kan blijkbaar wel ontvangen, maar waar gaat het mis?
Met mijn vorige HP laptop (wel een oudje) nooit geen problemen mee gehad. Ik vermoed - maar ben niet technisch - dat het iets in de instellingen van tv moet zijn, aangezien tv het blijkbaar wel kan ontvangen. Ik hoop dat er iemand is die me kan helpen.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-12-2021 10:15 PM
Hallo Dick,
Sofwareversie moet idd 1300.3 zijn, maar bij update staat: 1300.. en hij zegt geen nieuwe updates beschikbaar.
Andere HDMI-poort op tv geeft geen verschil.
Resolutie gecontroleerd en staat goed, zowel laptop als tv.
Ik heb m nu gereset en HDMI lijkt vooralsnog te werken. Morgen zal ik het opnieuw proberen. Ik laat je weten.
Alvast heel erg bedankt voor al je aangedragen ideeen.
Groet, Marjo
op 15-12-2021 07:49 PM
Hallo Dick,
Toch nog eerst getest met een andere HDMI- kabel... Daar lag het dus aan! De 'oude' HDMI was een standaard, die natuurlijk goed samen ging met de oude laptop.
De nieuwe laptop heeft meer 'speed' en dat was vast de reden dat hij maar een deel (of dat nog niet eens) aan signaal kon doorgeven. Nu dus een High Speed HDMI gekocht en vooralsnog geen problemen.
Hartelijk dank en nog 'n hele fijne avond (die heb ik nu ook:)
Marjo
op 13-12-2021 08:42 PM
Goedenavond @MarjoG ,
Dat lijkt me niet de bedoeling. Welke stekker trek je uit de tv? Stroom of HDMI?
Heb je met een andere HDMI kabel getest? Over welk types HP gaat het?
op 13-12-2021 09:00 PM
Hallo Dick,
Als ik de stekker van de tv uit het stopcontact trek en daarna weer erin, doet HDMI het weer. Na even, valt hij weg en krijg ik een zwart beeld op tv.
Ook getest om HDMI eerst in tv te doen en daarna laptop en andersom.
Ik heb nu een laptop HP CP0706ND. De oude laptop HD had ik ruim 8 jaar in gebruik, voor 2 jaar terug HDMI kabel vernieuwd, nooit geen probleem met laptop naar tv gehad.
Ook software gecheckt bij tv, tv zegt is up-to-date.
Groet, Marjo
op 13-12-2021 09:12 PM
Hoi @MarjoG , Marjo,
Thanks! Volgens mijn gegevens moet softwareversie 1300.3 erop staan.
Check even bij Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Windows ook up-to-date? Andere HDMI poort geprobeerd?
Het kan zijn dat de resolutie niet goed staat. Zie:
https://www.coolblue.nl/advies/laptop-aansluiten-op-televisie.html
Je zou de tv nog kunnen resetten. Bij Instellingen→Ondersteuning →Zelfdiagnose→Resetten.
Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen..
op 13-12-2021 10:15 PM
Hallo Dick,
Sofwareversie moet idd 1300.3 zijn, maar bij update staat: 1300.. en hij zegt geen nieuwe updates beschikbaar.
Andere HDMI-poort op tv geeft geen verschil.
Resolutie gecontroleerd en staat goed, zowel laptop als tv.
Ik heb m nu gereset en HDMI lijkt vooralsnog te werken. Morgen zal ik het opnieuw proberen. Ik laat je weten.
Alvast heel erg bedankt voor al je aangedragen ideeen.
Groet, Marjo
op 13-12-2021 10:21 PM
Hey @MarjoG , Marjo,
Geen dank! De tv geeft het laatste getal soms niet aan. Is in ieder geval up-to-date.
Hopelijk heeft de reset geholpen. Anders weer even melden.
Fijne avond nog!
op 14-12-2021 09:11 AM
Goeiemorgen Dick,
Helaas... vanmorgen PC en daarna tv aangezet. Tv zegt, niet verbonden (wel te zien aan icoontje dat er 'verbinding'is).
Daarna eerst tv aangezet en daarna PC, heel even verschijnt het beeld van PC op het scherm en gaat daarna op zwart. Jammer.
Ik zou bijna de oude laptop blijven gebruiken...😅. Groet, Marjo
op 14-12-2021 09:52 AM
Hey Marjo, @MarjoG ,
Bummer! Je zou er nog remote naar kunnen laten kijken -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
Houd je ons even op de hoogte?
op 15-12-2021 07:49 PM
Hallo Dick,
Toch nog eerst getest met een andere HDMI- kabel... Daar lag het dus aan! De 'oude' HDMI was een standaard, die natuurlijk goed samen ging met de oude laptop.
De nieuwe laptop heeft meer 'speed' en dat was vast de reden dat hij maar een deel (of dat nog niet eens) aan signaal kon doorgeven. Nu dus een High Speed HDMI gekocht en vooralsnog geen problemen.
Hartelijk dank en nog 'n hele fijne avond (die heb ik nu ook:)
Marjo
op 15-12-2021 07:56 PM
Hey @MarjoG , Marjo,
Geen dank! Jij bedankt voor je terugkoppeling.
Waarschijnlijk is het een HDMI 1.2 of 1.3 kabel geweest.
Die heeft niet zoveel bandbreedte.
High Speed is meestal HDMI 2.0 of 2.1. Gaat meer data overheen.
Geniet van je fijne avond 😉🙋♂️!