op 04-07-2023 12:21 PM
We hebben een Samsung TV met een One Connect Box, is het normaal dat, bij regelmatig warm weer, de TV thermisch uitgeschakeld wordt. De Box staat geheel vrij in een open kast. De Box wordt erg warm aan de bovenkant.
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 06-07-2023 09:28 AM
Ik heb de box aan de onderkant op steuntjes gezet, ongeveer 1 cm, daardoor is er een grotere ruimte onder de box.
mogelijk ga ik ook een ventilator via usb aanschaffen voor in de kast. Nu heb ik het nog steeds gedaan met een bureau ventilator die naar de box blies. Dat hielp ook.
op 04-07-2023 12:33 PM
Goedemiddag @Paul_van_Doornmalen ,
Het klopt dat de One Connect Box erg warm kan worden.
Een open kast is een goede plek als hij maar z'n warmte kwijt kan.
op 05-07-2023 06:06 PM
Hallo @Paul_van_Doornmalen !
Goed dat je de eerste stap hebt genomen en je vraag op een forum hebt gesteld. Ik heb zelf ook een Samsung TV met een One Connect Box. Mijne staat ook in een open plek maar met warm weer komt het wel eens voor dat hij als nog heet is en soms uitvalt. Ik zet er gewoon een mooie ventilator op een kleintje die helpt met luchtafvoer. Dit is de ideale oplossing voor een kleine gebruiker zoals wij.
op 06-07-2023 09:28 AM
Ik heb de box aan de onderkant op steuntjes gezet, ongeveer 1 cm, daardoor is er een grotere ruimte onder de box.
mogelijk ga ik ook een ventilator via usb aanschaffen voor in de kast. Nu heb ik het nog steeds gedaan met een bureau ventilator die naar de box blies. Dat hielp ook.