11-11-2023 05:24 PM - bewerkt 11-11-2023 05:25 PM
Beste Samsung community,
Ik heb de oude the Frame tv van mijn ouders gekregen, volgens mij komt hij uit het jaar 2019.
Onlangs ervaren we meerdere problemen, maar krijg het inmiddels niet meer opgelost. Hopelijk kan iemand me hier nog verder helpen. Of wellicht is de conclusie dat de one connect box kuren heeft.
Het probleem wat nu speelt hebben we een paar maanden geleden ook gehad, maar dat werd magisch opgelost toen de tv een paar dagen van de stroom af was geweest. Geluid, beeld EN de remote werkte ineens weer.
De symptomen:
- TV geeft soms geen beeld. Het verschilt of er wel geluid is of niet.
- Als we het beeld na wat prutsen met de kabels, box aan en uit, toch weer werkend hebben gekregen. Dan werkt de remote vervolgens niet. Ik heb dus ook geen enkele manier om de tv te resetten. De tv heeft namelijk geen fysieke knoppen oid.
- We hebben ook al geruime tijd problemen gehad dat het wisselen naar de Nintendo Switch ervoor zorgde dat er geen geluid was. Dit was op te lossen door de tv uit het stopcontact te halen en weer in te pluggen. Hier was toen nog wel om heen te werken, maar zonder een werkende remote wordt het toch wel lastig tv kijken :).
Voor de remote ook echt al heel veel dingen geprobeerd.
- Nieuwe batterijen
- Remote resetten
- Remote proberen opnieuw te pairen (tv reageert gewoon niet, genoeg filmpjes gekeken)
- Service menu proberen te bereiken (komt ook niet in beeld, one connect box start dan opnieuw op)
Vandaag is er een nieuwe kabel geleverd voor de one connect box, maar nog steeds soms problemen met het geluid. De remote werkt ook nog steeds niet.
Zijn dit problemen die nog op te lossen zijn, of zijn dit duidelijke signalen dat de One connect box aan z'n einde is?
Ik hoor graag jullie ideeën!
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 13-11-2023 12:21 PM
Hi @Elzzie, goedemiddag.
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn
op 13-11-2023 12:21 PM
Hi @Elzzie, goedemiddag.
Om na te gaan of dit opgelost kan worden, hebben wij ook de mogelijkheid om op afstand met je mee te kijken. Je kan dan een afspraak voor een Hulp-op-Afstand-sessie maken, één van mijn collega's belt je dan terug en kijkt op afstand met je mee. Mijn collega kan daar waar nodig ook een aanpassing of wijziging doorvoeren. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU
Groeten,
Martijn