Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

The frame icm Sonos

(Onderwerp aangemaakt op: 25-07-2020 09:47 AM)
8232 Weergaven
PeterKokHhw
Journeyman
Opties

Ik heb een prachtig mooie televisie, Samsung The Frame 55 inch, model QE55LS03RASXXN, Software 1361.0 met daaraan gekoppeld een ziggo Next en een Sonos set bestaande uit een playback en 2 x sonos1.

als ik smorgens opsta zet ik graag de radio aan via de Sonos app, dat gaat prima tot er iemand voor de televisie langsloopt en de tv van de nachtstand inschakeld op de ‘art-mode’.

sonos krijgt dan blijkbaar het signaal dat er geluid uit de tv gaat komen en schakelt naar de tv ingang en zet dus de radio uit....

is dit signaal te omzeilen? Werkt prima als de tv volledig uit is, maar daar hebben we the Frame niet voor gekocht.

0 Likes
12 Antwoorden
ImaneL
Helping Hand
Opties

Hi @PeterKokHhw Welkom om de Community! Goed dat je een topic opent! Hoe heb je de aansluiting tussen de Sonos en de TV? Ik kijk graag met je mee! 

---------
Signature-S21-2
0 Likes
PeterKokHhw
Journeyman
Opties

Next van ziggo met HDMI naar tv, dan met optische kabel naar sonos.

ook geprobeerd next met optische kabel naar sonos, maar dan functioneert de AB van de tv niet meer

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Heb je de Sonos zelf niet direct aan jouw TV aangesloten? 

---------
Signature-S21-2
0 Likes
PeterKokHhw
Journeyman
Opties

Jazeker, dat is de huidige situatie. Ik heb ook andere setups geprobeerd, maar zonder succes.

op dit moment dus next met HDMI aan tv, Sonos met optical aan TV. Sonos luistert naar de TV op het moment dat de tv gedurende het luisteren naar muziek aanspringt in de ‘schilderij-modus’  en wordt de muziek dus uitgeschakeld.

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Ah, duidelijk! Begrijp ik goed dat er op het moment geen directe aansluiting tussen de Next en de Sonos is? ^Imane

---------
Signature-S21-2
0 Likes
PeterKokHhw
Journeyman
Opties

Dat klopt inderdaad. Next heeft kabel, stroom en HDMI aangesloten.

tv heeft HDMI, optical en stroom aangesloten

sonos heeft stroom en optical aangesloten

0 Likes
ImaneL
Helping Hand
Opties

Heb je de Sonos al eens op HDMI-Arc aangesloten aan de TV? Dit zou in theorie vlekken loos moeten gaan.

---------
Signature-S21-2
0 Likes
PeterKokHhw
Journeyman
Opties

Dank voor de aangedragen suggestie, ik begrijp het echter niet helemaal...  ik zou noet weten hoe ik Sonos playbar met HDMI zou kunnen aansluiten, ik heb een optische aansluiting en ethernet...

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hey @PeterKokHhw, goedemiddag.

Heb je in het menu van je TV de Sonos geselecteerd als TV luidspreker? 

Misschien niet de meest ideale oplossing: 

Als je via de balk op je TV de keuze wijzigt in TV luidspreker en dit enkel wijzigt als je TV of een app kijkt.

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
0 Likes