op 08-10-2017 03:26 PM
De dvd-recorder is met een scart-hdmi-converter aangesloten op de tv. Deze verbinding valt regelmatig weg. Het bericht "Apparaat detecteren" verschijnt op het scherm en de verbinding tussen dvd-recorder en tv moet opnieuw tot stand worden gebracht. Is hier een oplossing voor?
op 09-10-2017 03:59 PM
op 09-10-2017 06:19 PM
Er gaat een scart-kabel van de dvd-recorder naar de converter en een HDMI-kabel van de converter naar een van de HDMI-poorten van de One Connect.
Voor de stroomvoorziening is de converter met een usb-kabel op een van de usb-poorten op de One Connect aangesloten.
De dvd-recorder werkt goed maar elke keer als ik de tv aanzet, moet ik de verbinding tussen dvd-recorder en tv weer herstellen!
op 10-10-2017 10:36 AM
Ik ben bang dat het met de converter te maken heeft. De enige optie zou zijn om te kijken naar een Active Convertor, maar ook dit is geen 100% "foolproof" oplossing. Het blijft nu eenmaal lastig indien je signalen een het converteren bent.
op 10-10-2017 03:53 PM
Wat is het verschil tussen een active converter en een passive converter?
Welke converter heb ik?
Ik kan bij leveranciers geen active of passive converter vinden. Zij vermelden dat niet.
op 11-10-2017 11:28 AM
Misschien ben ik niet duidelijk genoeg geweest. De dvd-recorder doet wat hij moet doen, opnemen en afspelen.
Het probleem is dat ik dagelijks, als ik de tv aanzet, de verbinding tussen de recorder en de tv opnieuw tot stand moet brengen.
op 11-10-2017 02:06 PM
op 11-10-2017 03:04 PM
Ik heb nog geen antwoorden gehad op mijn vragen:
wat is het verschil tussen een active en passive converter?
welke converter heb ik? active of passive?
Ik kan op internet wel converters vinden maar er staat niet bij of active of passive zijn.
Wat ik vreemd vind is dat de stroomvoorziening alleen werkt via de usb aansluiting op de tv, en niet op het lichtnet (met usb-connector)!
op 12-10-2017 09:01 AM
Ik kan niet zien welke je hebt aangezien dit niet zomaar te zien is. Active betekent dat er een extra chip in de converter zit die helpt met het converteren van de bron. Het ligt eraan of de bron DP++ ondersteunt, het kan dus helpen, maar of dit het oplost is niet 100%. Bij Scart to HDMI is dit vaak ook niet heel duidelijker vanuit de winkel.
Betreffende de stroomvoorziening is dit inderdaad apart, maar ook dit is iets dat geen betrekking heeft op de TV.