Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Televisie switcht tussen digitaal en analoog bij herhaald zender kiezen?

(Onderwerp aangemaakt op: 23-01-2021 02:49 PM)
2909 Weergaven
Members_Pgf5tu4
Journeyman
Opties

Een Samsung ue32j4100 springt afwisselend van analoog op digitaal als ik, bijvoorbeeld, herhaaldelijk zender '1' kies. Met het vervallen van de analoge kanalen is dit storend, omdat de tv dan op zwart gaat. Is er een mogelijkheid dit gedrag uit te schakelen?

8 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Members_Pgf5tu4 ,

Is de volledige Model Code van de tv UE32J4100AWXXN? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1042.0? Bij (MENU/123)→MENU→Ondersteuning→Contact met Samsung.
Hoe kijk je tv? Met een decoder, CI+ module, ethernet, etc.? Wie is de provider?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
Members_Pgf5tu4
Journeyman
Opties

Modelcode UE32J4100AWXZG
Softwareversie T-NT14LDEUC-1036.0
Provider Ziggo, per decoder

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Members_Pgf5tu4 ,

Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Duits).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XZG. Een 'grijze import' tv --> Grijze import 

Deze tv's kunnen problemen geven. Weet je nog waar deze tv toentertijd is aangeschaft?

Zou je de tv willen resetten? Bij (MENU/123)→MENU→Ondersteuning→Zelfdiagnose→Resetten'

Je moet dan wel het e.e.a. opnieuw instellen. Eventueel de decoder een poosje spanningsloos zetten.

Mocht dit allemaal niet helpen, dan contact opnemen met Ziggo, omdat dit opgetreden is na het vervallen van de analoge kanalen..

Groet, Dick
Members_Pgf5tu4
Journeyman
Opties

Ik zal de TV vanavond resetten. Dit is zeker geen probleem dat recentelijk is ontstaan: bij herhaaldelijk kiezen van 1 (2, 3) schakelde de televisie altijd al over van analoog op digitaal en terug, het verschil tussen de twee was duidelijk zichtbaar in kwaliteit en label zender (ATV of DTV), alleen nu analoog is vervallen krijg je, zoals verwacht, een zwart scherm in plaats van analoog beeld.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Members_Pgf5tu4 ,

Bedankt voor je antwoord! Heb je wel notitie genomen van de link over grijze import die ik je stuurde?

Het probleem zou hierdoor veroorzaakt kunnen worden. Ik mis nog een antwoord:

Weet je nog waar deze tv toentertijd is aangeschaft?

Groet, Dick
Members_Pgf5tu4
Journeyman
Opties

Deze televisie is aangeschaft bij een lokale onafhankelijke leverancier.

0 Likes
Oplossing
Members_Pgf5tu4
Journeyman
Opties

Probleem is inmiddels duidelijk, vrijwel opgelost. Ik verkeerde in de veronderstelling dat er één genummerde lijst met kanalen is, waarin analoog en digitaal voorkomt. Dit is niet juist.

Er is een lijst met digitale kanalen, en onafhankelijk daarvan een lijst met analoge kanalen. Beide lijsten hebben hun eigen nummering. Zo is er niet een enkel kanaal 1 (2,3), en kiest de televisie zelf een zender bij een kanaalnummer, en kan de gebruiker door herhaald te kiezen het andere kanaal bij dat nummer selecteren.

Ik heb alle kanalen opnieuw opgehaald, en er blijkt nog een enkel analoog kanaal over te zijn, een of ander controlekanaal dat een grafiek laat zien. Als ik nog 'ns alle kanalen ophaal, en dan alleen om digitaal vraag, dan zal ook dit laatste analoge kanaal wel verdwenen zijn.

Iedereen bedankt voor het meedenken.

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Members_Pgf5tu4 ,

Bedankt voor je uitgebreide feedback! Mooi dat het is opgelost!

Zou je misschien je vraag als Oplossing willen markeren?
Accepteer Oplossing aanklikken. Thanks!

Fijne zondag!

Groet, Dick
0 Likes