Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Strepen / witte waas bovenste helft UE46D6200

(Onderwerp aangemaakt op: 20-03-2017 09:29 PM)
2247 Weergaven
Frank0269
Apprentice
Opties

Spontaan strepen/witte waas UE46D6200

 

Sinds vorige week spontaan witte strepen op bovenste helft scherm.

De televisie UE46D6200 is nu 5 jaar oud.

ik heb de vlakbandkabels die op het T-Con board zitten losgehaald en weer aangesloten, zonder resultaat.

Wat kan er aan de hand zijn?

 

Strepen/witte waasStrepen/witte waas

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Frank0269
Apprentice
Opties
Hallo, TV is opgestuurd naar Samsung en volgens hen niet meer te repareren. Ik heb er nog een andere monteur naar laten kijken, het panel blijkt stuk te zien, reparatie in verhouding te duur. TV gaat in de prullenbak na 5 jaar en 2 maanden. Schijnt normaal te zijn dat de televisie dan is afgeschreven kennelijk...:-(

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
10 Antwoorden
Replicah
Pathfinder
Opties

Beste Frank0269,

 

Hoe kijkt u televisie? Via de kabel, of via een kastje?

 

Heeft u het probleem met elke bron? Probeer eens een laptop of dvd speler aan te sluiten.

 

Heeft u het probleem nog steeds?

 

Ja: Dan is hoogstwaarschijnlijk uw beeldpaneel defect. 

Nee: Dan ligt het defect elders. Misschien defecte kabels, of een defect kastje?

 

Ik hoop dat dit wat inzicht gegeven heeft :smiling-face:

 

Met vriendelijke groet,

Replicah

 

 

 

 

 

 


----------------------------------------------------------------------------
Antwoord gevonden op uw vraag? Markeer het bericht als ✓ opgelost! ಠ◡ಠ
0 Likes
Frank0269
Apprentice
Opties

Hallo Replicah,

 

Hij doet het bij elke ingangsbron.

Het probleem is spontaan gekomen, direct na inschakelen van de TV zijn er bijna geen strepen  zichtbaar maar na ca. 5 seconden verschijnen ze, de intensiteit van de strepen is niet steeds hetzelfde, wel steeds de bovenste helft van het scherm (op 50%).

ik vind het raar dat dit zomaar kan, het is niet bepaald een "instapmodelletje" en de TV staat ook niet de hele dag aan, dus dat dit na 5 jaar al gebeurt...

ik hoor graag of je misschien nog ideeën hebt, alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groet, Frank

 

0 Likes
Jaimy
Helping Hand
Opties

Kun je eens alles ontkoppelen en kijken of het probleem er ook is in de Beeldtest? Je kunt dit uitvoeren via Menu > Ondersteuning > Zelfdiagnose > Beeldtest. Wanneer het probleem zich dan nog steeds voordoet, dan lijkt het op een technisch defect.


-----------------------------------------------------------------------
"It is our choices that show what we truly are, far more than our abilities."
0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Frank, heeft het advies van Jaimy nog geholpen? We horen 't graag van je!

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Frank0269
Apprentice
Opties

Hallo Jaimy,

het probleem doet zich ook bij het testbeeld voor en bij elke ingangsbron.

 

met vriendelijke groet, Frank

0 Likes
Tim
GrandMaster
Opties

Hey Frank, heb je misschien foto's van de beeldtest voor mij? Op basis daarvan kan ik voor je kijken of hier een monteur voor moet langskomen. 

Moderator-signatures-v1-NL You must take your place in the Circle of Life." ~ The Lion King
0 Likes
Lot
Big Cheese
Opties

Kunnen we nog iets voor je betekenen Frank? Wil je dat ik een monteur voor je aanvraag?


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
Frank0269
Apprentice
Opties

Hallo, TV is opgestuurd naar Samsung en volgens hen niet meer te repareren. Ik heb er nog een andere monteur naar laten kijken, het panel blijkt stuk te zien, reparatie in verhouding te duur. TV gaat in de prullenbak na 5 jaar en 2 maanden. Schijnt kennelijk normaal te zijn dat de televisie dan is afgeschreven...:-(

0 Likes
Oplossing
Frank0269
Apprentice
Opties
Hallo, TV is opgestuurd naar Samsung en volgens hen niet meer te repareren. Ik heb er nog een andere monteur naar laten kijken, het panel blijkt stuk te zien, reparatie in verhouding te duur. TV gaat in de prullenbak na 5 jaar en 2 maanden. Schijnt normaal te zijn dat de televisie dan is afgeschreven kennelijk...:-(
0 Likes