op 05-12-2021 05:31 PM
Om de paar minuten laat de one connectbox een vervelend zoemend geluid horen variërend van enkele seconden tot enkele 10 tallen seconden. De ene keer klinkt het geluid weer veel harder dan de andere keer.
Het geluid doet zich alleen in standby voor, de one connect kabel aangesloten is en de voeding minimaal 15 minuten aangesloten is. Het geluid komt uit het midden van de rechterkant van de box.
Is dit probleem te verhelpen? De TV zit al op de laatste firmware, de kabels heb ik opnieuw aangesloten bij de TV en bij de box. De box is al een paar keer van spanning geweest.
op 05-12-2021 05:39 PM
Correctie: Geluid komt van het midden aan de linkerkant van de box. (andere kant dan waar de powerkabel zit)
op 05-12-2021 05:46 PM
Goedenavond @BasJ ,
Is de volledige Model Code van de tv QE55QN95AATXXN?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Wat is er zoal aangesloten op de OCB? Kun je er een video van posten?
op 05-12-2021 06:40 PM
Hij zoemt ook om de paar minuten als alleen de one connect kabel aangesloten is.
Ik ben er achtergekomen dat de connect box ook direct gaat zoemen als je een HDMI kabel of antenne kabel in steekt en weer uittrekt. De connect box zoemt dan bijna een minuut lang.
op 05-12-2021 06:43 PM
op 05-12-2021 06:45 PM
Ja, het gaat inderdaad om de QE55QN95AATXXN
op 05-12-2021 07:47 PM
Het lijkt erop dat het geluid alleen reproduceerbaar is als de netwerkkabel ingestoken is. De netwerk interface heeft bij het eerste gebruik wel een paar keer gehapert, maar na het updaten naar de laatste firmware werkte de netwerkinterface stabiel.
Ik ga morgen eens testen of het probleem weg blijft als ik de netwerkinterface niet gebruik.
Het geluid was met een video moeilijk op te nemen. Ik heb een geluidsfragment gemaakt met de microfoon van mijn headset. Het geluid is goed te horen via mijn headset. Via de speakers van de laptop minder goed.
op 06-12-2021 12:29 AM
Ook ik heb precies dit probleem, tv en box zijn gloednieuw. Is dit normaal, is er al een oplossing voor gevonden?
op 06-12-2021 06:41 AM
Ik heb exact hetzelfde probleem. Graag een oplossing
op 06-12-2021 10:03 AM
Goedemorgen @Members_wvRQold ,
Precies dit probleem met welke tv 🤷♂️? Wat is de volledige Model Code van de tv?
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.