26-08-2022 10:30 PM - bewerkt 26-08-2022 10:35 PM
Hoi,
Na een update van firmware heeft er er alle schijn van dat mijn srt ondertitels in een mkv niet goed meer werken op mijn UE65RU8000. Gezien ik hier veel gebruik van maak baal ik hier van. Nu zou ik graag weer naar mijn vorige firmware versie gaan maar Samsung zegt dat dit niet mogelijk is. Is er een manier om toch een oude versie van firmware te bemachtigen? Ik heb nu versie 1401 van 11 august 2022. Ik heb alles geprobeert. Reset en ondertitels aanzetten in instellingen. Help niet. Zijn er meer mensen met dit probleem? Via pc en netwerk werkt niet en ook via usb of hdd werkt niet.
Opgelost! Ga naar oplossing.
28-08-2022 08:33 PM - bewerkt 28-08-2022 08:33 PM
Hoi @Members_y8Occm8 ,
Lekker aan het tobben daar 😉. Je zou de soundbar kunnen resetten.
Welke heb je? Eventueel met een andere HDMI kabel testen..
op 28-08-2022 08:49 PM
Gaat om de HW-H750
Lijkt me geen kabel probleem.
De tv geeft een melding dat het soundapparaat op hdmi poort 4 moet worden aangesloten anders werkt hij niet.
Maar hij zit al op poort 4. Hier is niks aan veranderd en heb ik niet aangezeten.
Alles al spannigsloos gehad maar zal eens kijken hoe de soundbar te resetten is.
op 28-08-2022 09:25 PM
Hoi,
Probleem gevonden.
Ik heb gisteren een mediaplayer aangesloten om toch nog mkv met srt te kunnen afspelen.
Nu blijkt dat als ik de hdmi kabel van de mediaplayer uit de tv haal (poort 2) dan werkt ARC wel weer.
Zorgt de mediaplayer dan voor een probleem waardoor de sounbar (ARC) niet goed meer werkt?
De mediaplayer staat ook gewoon in standby.
Gaat om Mi Box s andriodtv
28-08-2022 09:38 PM - bewerkt 28-08-2022 09:40 PM
Hoi @Members_y8Occm8 ,
Als je een device erbij prikt, moet je eigenlijk even Anynet+ (HDMI-CEC) vernieuwen.
Dat doe je door bij Bron de soundbar te selecteren en dan op de omhoog toets drukken.
Je ziet daar dan Anynet+ (HDMI-CEC) verschijnen. Erop klikken en daarna op Vernieuwen.
op 28-08-2022 09:57 PM
Als ik bij bron naar sounbar ga zie ik alleen optie "toevoegen aan start of bewerk" geen Anynet+. Ook op hdmi 3 geen de mediaplayer het probleem. ARC werkt dan ook niet. Heb de mediaplayer in het verleden wel meer gebruikt en geen problemen ondervonden
op 29-08-2022 09:46 AM
Hoi @Members_y8Occm8 ,
Dat is vreemd. Staat Anynet+ wel aan op de tv?
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
op 29-08-2022 10:26 AM
Die staat aan.
op 29-08-2022 10:42 AM
op 29-08-2022 04:23 PM
Hoi
op 29-08-2022 06:09 PM
Hoi,
Inmiddels de hulp op afstand gehad. Dat is mooi.
De hdmi poorten zijn "geflushed" werd me vertelt.
Dat probleem is over.
Srt verhaal is niet zo mooi.
Waar het op neer komt is dat MKV niet wordt ondersteund en nooit ondersteund is. Dat het heeft gewerkt was mooi meegenomen maar dat het nu niet meer werkt....tja zo hoort het te zijn werd me verteld. Iets met rechten die er niet zijn op mkv.
Kort om het werkt niet meer en dat is erg jammer.
Wel werdd ik gewezen om bv Plex te gebruiken.
Misschien dat dat wat is voor mij.
Ik heb daar eens eerder mee gestoeid maar niks mee gedaan.
Nu op tv de app gezet en op pc Plex pc geinstalleerd.
Tot mijn verbazing werkt dit ook prima en zelfs mooier.
Krijg zelfs info over mijn bestaanden en er zijn vele instellingen mogelijk.
Dus dan moet ik vanaf nu dus op deze manier maar verder.
Misschien dat na een update weer iets veranderd maar daar moest ik maar niet vanuit gaan werd me verteld.
Tegen de tijd dat er misschien een update komt die weer werkt ben ik waarschijnlijk gewent aan Plex en wil ik niet anders meer.
Dick, bedankt voor je tijd en hulp.
Groet Richard