27-08-2022 11:40 AM - bewerkt 27-08-2022 01:01 PM
Sinds kort een TV Samsung Neo QLED 43QN90B (2022) gekocht. Alles werk uitstekend. De Samsung afstandsbediening is nu ook gekoppeld aan de Ziggo media box. Er is nog 1 klein dingetje wat niet lukt: zorgen dat de Samsung afstandsbediening de ziggo mediabox en de Samsung TV kan uit zetten zodat ik echt maar 1 afstandsbediening nodig heb. Weet iemand hier iets over? Zou fantastisch zijn.
Ga naar Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten->Anynet+ (HDMI-SEC).
Als je een paar seconden op het knopje met de 4 kleuren drukt en dan voor de middenoptie kiest, verschijnt een menu waarmee je de Mediabox XL uit kunt zetten.
bovenstaande optie: Anynet staat aan, paar seconden op 4 kleuren drukken, breng me niet verder, staat geen middenoptie bij.
Samsung TV model: QE43QN90BAT
Model CODE: QE43QN90BXXN
Ziggo mediabox Next van Arris
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 31-08-2022 01:04 PM
op 02-09-2022 08:06 PM
Samsung gebeld voor hulp op afstand. De hulp op afstand is niet nodig om dat alles wat ik met jou heb doorgenomen niet hoeft te worden herhaalt. De medewerker denkt dat er een software update komt waarin dit probleem wordt opgelost. Voor de zekerheid heeft hij alles nog een keer genoteerd en zal hij het doorgeven aan de tech. Dienst.
op 27-08-2022 11:44 AM
Goedmiddag @Ansl1 ,
Met deze melding, mag overigens in het tekstveld, kan niemand in het forum iets beginnen zonder de gegevens over de apparatuur.
Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Over welke Mediabox gaat het? XL? Next?
28-08-2022 09:00 AM - bewerkt 28-08-2022 09:10 AM
Goedemorgen @Ansl1 ,
Ik zie dat je je melding hebt aangepast/aangevuld.
Ik lees dit nu toevallig, want het komt niet bij mij door als je dat doet.
Je beschrijf een stukje over een Mediabox XL terwijl je een Mediabox Next hebt.
Graag de procedure overnieuw doen op deze manier:
Op de Smart Hub bij Bron omhoog naar 'Instellen universele afstandsbediening'.
Verwijder naast Nieuw apparaat eerst de huidig Ziggo setup.
Kies daarna Nieuw apparaat→Settopbox→Rechtstreeks op tv→Serviceprovider Ziggo.
Selecteer daarna de HDMI poort waar de Mediabox op aangesloten is.
Daarna krijg je de keuze om het switchen van de kanalen te testen (Kan. omh. of oml.)
Steeds op 'Nee' drukken. Na een aantal keer krijg je dan 'Modelnummer zoeken'.
Kies bij 'Fabrikant' Pace. Vervolgens bij Modelnummer zoeken DCR7111 invoeren..
Ook even checken of Anynet+ (HDMI-SEC) op de tv aanstaat.
Bij Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC).
Als het goed is kun je nu de Next en de tv tegelijk starten en afsluiten met de powertoets op de AB.
Laat je even weten of het zo gelukt is?
op 28-08-2022 10:58 AM
Hallo
Nadat ik ziggo heb verwijderd bij universele ab, daarna kies voor nieuw apparaat dan heb ik geen keuze voor setupbox rechtstreeks op tv.
ik heb keuze uit
kabel/satelietontvanger
thuisbioscoop
ott-box/gameconsole
blu-ray disc-speler.
de oplossing zoals bij jou beschreven heb ik al geprobeerd. Alleen dan zonder setupbox. Kan nergens setupbox vinden.
op 28-08-2022 11:09 AM
Hoi @Ansl1 ,
Dat is vreemd. Hier moet je dan voor kabel/satellietontvanger kiezen.
Als je dat al hebt gedaan en het werkt niet, dan moet er even remote naar gekeken worden.
op 28-08-2022 11:09 AM
Ik heb t nog een keer geprobeerd. Ab werkt wel behalve dus dat de mediabox niet uit gaat.
op 28-08-2022 11:11 AM
Kan RemoteTalk met jou?
28-08-2022 11:22 AM - bewerkt 28-08-2022 01:45 PM
Hoi @Ansl1 ,
Nee, dat gebeurt door iemand van Samsung. Zou je nog 3 dingen willen doen?:
Als alles niet helpt, dan kun je Hulp op Afstand aanvragen -> Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.
op 28-08-2022 11:32 AM
Ik ga alles nog een keer resetten. Tot zover in iedergeval al bedankt voor je hulp. Ik hou je op de hoogte
groet. Ans
op 28-08-2022 01:33 PM
Hallo.
samsung gebeld. Ze sturen zowiezo een nieuwe afstandsbediening. Alles weer resetten en opnieuw installeren. Als het dan nog niet lukt dan ligt het aan ziggo, die niet wil dat je alleen maar de Samsung ab gebruikt maar ook de ziggo ab. De nieuwe Samsung ab krijg over ongeveer 14 werkdagen. Ik hou je op de hoogte.