op 16-02-2020 10:21 AM
Sinds enige tijd werkt mijn TV niet meer goed samen met mijn soundbar. De soundbar was altijd verbonden dmv een hdmi kabel. Vervolgens stond de soundbar op de d.in mode. Het grote voordeel was, wanneer ik de tv aan doe of uit doe schakelt de soundbar automatisch mee. Maar van de 1 op de andere dag werkt dit niet meer. Sterker nog, ik krijg helemaal geen geluid meer uit mijn soundbar op de d.in mode. Via Bluetooth en hdmi wel. Ik heb de tv al gereset en de soundbar ook. Daarnaast heb ik ook een andere kabel geprobeerd maar niks werkt. Heeft iemand van jullie een oplossing?? Ik heb niets veranderd qua instellingen of kabels
TV model is QE49Q7
soundbar model is HW-N650
Weet iemand waar dit aan kan liggen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 21-06-2022 10:14 AM
Hoi Dick, op onverklaarbare wijze werkt het ineens weer nadat ik de kabels loskoppelde (voor de 5e keer ofzo), er een andere kabel tussen zette (wat niet werkte) en toen weer de oorspronkelijke kabel terugplaatste. Ik heb geen idee wat de oorzaak was en wat nu de trigger is om het weer werkend te maken. Ik vind het maar een raar probleem. Hoop dat het lang blijft werken!
op 19-02-2020 03:21 PM
Hey @wbruinsma Welkom op de Community! Zijn beiden toestellen up-to-date?
op 19-02-2020 09:32 PM
Zeker, beide ook al gereset.
helaas werkt dit niet
op 21-02-2020 10:08 AM
Goedemorgen @wbruinsma,
Bedankt voor je bericht. Heb je in het menu van je TV aangegeven dat het geluid niet via je TV luidspreker gaat maar via je Soundbar?
Ga hiervoor naar: Instellingen > Geluid > Geluidsuitvoer en selecteer je SoundBar
Heb je de Soundbar en je TV met elkaar verbonden via de HDMI-ARC aansluiting?
Kijk ook of je AnyNet+ ingeschakeld heb staan. Ga naar Instellingen > Algemeen > Beheer Externe Apparaten > AnyNet+
Houd je ons op de hoogte?
op 22-02-2020 11:00 AM
Alles nagekeken wat je zei, alles staat goed.
soundbar werkt dus wel via bluetooth. Maar niet op de d.in stand.
als ik bij geluidsuitvoer kijk, zie ik de wel de soundbar er tussen staan. Zowel hdmi als bluetooth. Maar als ik de soundbar(via hdmi) selecteer. Dan knippert de tekst een keer en springt hij vervolgens op tv luidspreker.
op 23-02-2020 12:50 AM
Hoi wbruinsma,
Dit is best een lastige inderdaad. Vooral omdat je al wat hebt geprobeerd hier en daar. Ik ben geen expert op het gebied van Samsung tv en soundbar aansluitingen, maar ik heb mijn tv en soundbar aangesloten via HDMI-ARC, bij Samsung is dat volgens mij HDMI-eARC. Ik begrijp dat je je soundabr hebt aangesloten via HDMI (check wel voor de zekerheid om het echt ARC is) en dat de aansluiting verspringt naar D.IN (wat volgens mij optische aansluiting is?). Sorry als dit een voorstel is die je al geprobeerd, maar het kan geen kwaad: check dat je tv-soundbar zijn aangesloten via HDMI en in de eARC. Daarbij moet je Anynet aanzetten (als deze niet aanstaat). Hoe je dit doet, vind je hier: https://www.samsung.com/nl/support/tv-audio-video/hoe-werkt-anynet-plus/.
Ik hoor dat het je nog lukt. Laat even weten.
Gr,
Deny
op 27-12-2021 04:40 PM
Is hier ondertussen al een oplossing voor? Ik heb exact hetzelfde voor. Daarnet heb ik even mijn tv van de soundbar moeten koppelen. Na alles weer te verbinden komt geen geluid meer uit de soundbar via d.in. ik heb denk ik al alles geprobeerd: update sofware, reset, geluid via hdmi en bluetooth doen het nog. Ik heb geen samsung tv, dus connectie moet via hdmi. De tv geeft wel een melding dat hij verbonden is met de soundbar maar niks geluid (en nee, de mute staat niet op)
op 28-12-2021 05:01 PM
Hi @Brebike, welkom op de Community! Even voor de volledigheid, om welke soundbar gaat het precies en wat voor tv heb je?
Groeten,
Joey
op 07-01-2022 12:05 AM
Ik heb ook een vergissing gemaakt om de ambient mode uit te proberen en dan de muziekmuur te testen. Dan moet je dus je tv koppelen met je mobiel, waardoor je soundbar automatisch afkoppelt (logisch) waarnaar ik vervolgens wel weer mijn soundbar met tv kan koppelen , maar waarnaar er geen geluid uit de soundbar komt als ik hem op d.in zet. Wat juist zo handig is , omdat je, als je je tv uit/aan zet, je box mee gaat. Nu moet ik m'n box met de box afstandbediening uitzetten. (Ook de moeite niet, maar toch).
Morgen de handleiding er maar bij pakken en alles even opnieuw instellen denk ik. Misschien andere nog ingevingen?
op 07-01-2022 06:54 PM
Hoi @Rikkertjeuh, goedenavond.
Welkom op de Samsung Community en goed dat je ons een bericht stuurt, we helpen je dan ook graag verder!
Ik ben bang dat ik je niet goed begrijp, maar wat bedoel je precies met muziekmuur? En welke soundbar en TV heb je?
Houd je ons op de hoogte van je bevindingen?
Groeten,
Martijn