Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-Q950T werkt niet goed met alle Frame 50LS03T apps

(Onderwerp aangemaakt op: 30-03-2022 08:07 PM)
283 Weergaven
rickbus
Journeyman
Opties

Ik heb mijn soundbar (HW-Q950T) via de meegeleverde HDMI kabel op mijn Samsung The frame (50LS03T, 2020)  aangesloten (eARC). Dat werkte de eerste maanden prima, maar sinds kort heb ik geen of lage kwaliteit geluid als ik TV kijk via apps, zoals Netflix, HBO Max en Disney. Als ik via Ziggo TV kijk (aangesloten met Ziggo box) dan werkt het geluid wel goed (eARC). 

Ik heb dit probleem sinds enkele weken en kom er niet uit. Ik hoop dat iemand me kan helpen.

Als ik TV kijk via de Ziggo box, dan werkt het geluid wel goed via de eARC functie. Het geluid werkt alleen niet goed met de voornoemde apps.

De soundbar (poort: 'HDMI to TV eARC') is via de meegeleverde HDMI kabel aangesloten op de connect box (poort: 'HDMI in, eARC').

Anynet+ staat aan.  (Instellingen→Algemeen→Beheer externe apparaten→Anynet+ (HDMI-CEC))

Op The Frame en de Soundbar is de software up to date. Beide systemen staan ook in mijn Smart Things app.

0 Likes
9 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @rickbus ,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:

Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Graag incl. de letters XXN. Wat is de huidige softwareversie van de tv?
Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv. Hoe en waarop is de Horizon aangesloten?
Heb je al met een andere HDMI kabel getest?

signatureee
Groet, Dick

rickbus
Journeyman
Opties

Modelcode: QE50LS03TASXXN

Huidige software versie: 2200

Ziggo horizon box; via HDMI kabel

Nog geen andere HDMI geprobeerd.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @rickbus ,

Bedankt, maar waarop is de Horizon aangesloten? Tv of soundbar?

signatureee
Groet, Dick

rickbus
Journeyman
Opties

de Horizon is op de TV/connect box aangesloten;  dus niet rechtstreeks op de soundbar. Het geluid van de Horizon werkt goed op de soundbar.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hi @rickbus ,

Thanks! Je zou de tv kunnen resetten. Bij Instellingen→Algemeen→Resetten.
Je moet dan wel je eventuele eigen foto's er weer opzetten..

signatureee
Groet, Dick

rickbus
Journeyman
Opties

ha Dick, dank voor al je snelle reacties!

Ik had gehoopt op een wat minder rigoureuze oplossing dan een reset, maar ik ga er in de loop van deze week mee aan de slag. 

Ik zal nog terugkoppelen of het werkt.

rickbus
Journeyman
Opties

Ik heb de volgende oplossingen geprobeerd:

- HDMI kabel tussen TV en Soundbar vervangen
- reset TV 
- reset Soundbar

Helaas zonder succes.

Sinds ik de TV heb gereset, werkt de eArc modus van de soundbar nog steeds niet goed met apps zoals Netflix en HBO, maar ook geluid van de Ziggo box (die op de TV is aangesloten) werkt niet meer.

Ik heb verder het volgende geprobeerd: Instellingen > Geluid > Expert Instellingen, HDMI-eArc-modus > Uit.

Met deze instelling werkt het geluid weliswaar wel goed (via zowel apps als Ziggo box), maar toch is dit geen oplossing. Ik wil gewoon van de eArc modus gebruik kunnen maken, maar - belangerijker nog - met deze instelling is het niet mogelijk om op de Soundbar een andere bron te luisteren dan D.IN (dus de TV).
Als ik dan een Bluetooth of WiFi verbinding maak met mijn telefoon, dan verschijnt er 1 seconde WiFi op het display, maar daarna direct weer D.IN. Dat is natuurlijk niet waarvoor ik deze soundbar heb gekocht.

Heeft iemand misschien nog een oplossing voor me?

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @rickbus, goedemiddag.

Goed dat je ons een berichtje stuurt, we helpen je dan ook graag verder. Wij kunnen anders ook op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
rickbus
Journeyman
Opties

ha Martijn, dank voor je reactie! Ik ga een afspraak inschieten en zal laten weten of die tot een oplossing leidt.

Groet, Rick