Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-N400 takes over control when using bluetooth earbuds

(Onderwerp aangemaakt op: 11-12-2022 02:29 PM)
355 Weergaven
Freeflyer
First Poster
Opties

TV QE49Q70RALXXN + Soundbar HW-N400 connected via Digital IN (HDMI ARC)

Problem: pairing earbuds via bluetooth with the TV is no problem and selecting the earbuds as sound output is also ok. The earbuds start playing but after a few seconds (3-7 seconds) the soundbar takes over again automatically.
It looks like the soundbar receives a signal to start playing.

Tv has the lastest firmware. Switched off all devices for 1/2h.
When disconnecting the soudbar and using the internal tv speaker the problem also occurs. The TV keeps switching to the internal speaker when using the bluetooth earbuds. So no soundbar problem.

Anybody any idea?

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Freeflyer ,

Je moet inderdaad eerst koppelen. Multi-uitgang geluid is bedoeld voor slechthorenden.
Je kunt dan naar de tv luidsprekers en naar een BT headphone luisteren.
De slechthorende met koptelefoon en de ander naar de luidsprekers van de tv.
Je kunt dus geen 2 audio-outputs kiezen. De soundbar staat hier dus los van.
Verder is het zo dat de tv er alles aan doet om de ARC connectie in stand te houden.
ARC gaat voor BT. Vandaar dat de bluetooth connectie verbroken wordt.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

11 Antwoorden
MartijnK
MegaStar
Opties

Hi @Freeflyer, goedemorgen.

Heb je de soundbar al eens teruggezet naar de fabrieksinstellingen? Om wat voor oortjes gaat het precies? Zijn deze ook up-2-date? Pas je het volume aan voor de oortjes waarna de verbinding verbreekt? 

Have you ever reset the soundbar to factory settings? What kind of earphones are these exactly? Are these also up-2-date? Do you adjust the volume for the earphones after which the connection is disconnected?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Freeflyer
First Poster
Opties

Hallo, de soundbar nog niet naar fabrieksinstellingen terug gezet maar het probleem doet zich ook voor zonder soundbar, dus met de interne tv speaker. Het gaat om de Sony WF-1000-XM4 oortjes.

Verbinding lukt en selecteren lukt maar na enkele seconden springt de tv terug naar interne speaker. Soms duurt het 2 sec soms een 7-tal seconden. Ik krijg nog de kans niet om het volume aan te passen.

Ik heb de soundbar al eens losgekoppeld via de kabel (HDMI4 ARC) en de soundbar ook via bluetooth laten koppelen en dan heb ik geen problemen. Het enigste wat ik dan ervaar dat ik bijna elke keer ik de tv aanzet terug in de menus moet gaan om de soundbar dan te koppelen wat ook geen manier van werken is.

Het lijkt er volgens mij dus op dat HDMI4 ARC ingang een input binnen krijgt waardoor de TV deze input selecteerd boven de bluetooth verbinding van de oortjes.

Hopelijk kan iemand me helpen.

Thanks

Hopelijk heeft iemand een idee.

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Hi @Freeflyer, bedankt voor de duidelijke uitleg! 

Heb je de oortjes toevallig al kunnen testen met een ander apparaat? Werken deze dan wel naar behoren? En trouwens, is de functie Anynet+ ('Instellingen' > 'Algemeen' > 'Beheer externe apparaten' > 'Anynet+') misschien ingeschakeld op jouw tv? Schakel deze dan even uit en probeer het nog eens. 

Groeten, 

Joey

Freeflyer
First Poster
Opties

Hallo Joey,

De oortjes werken perfect op mijn twee telefoons.

Schakel ik zoals je aangaf Anynet+ uit op de TV dan krijg ik mijn soundbar niet meer geselecteerd (staat zelfs niet in de lijst met audio uitvoer apparaten)

Correctie op mijn eerste bericht. Selecteer ik de interne speaker van de tv dan kan ik wel mijn BT oortjes gebruiken zonder dat de tv automatisch terug overschakelt naar de interne speaker.

Ik heb nu de soundbar ook al eens verbonden via een optische kabel. Soundbar op zich werkt hiermee ook. Ik kan nu zelfs de BT oortjes ook selecteren. Nadeel hier nu van is dat de soundbar niet op mute gaat maar er zowel geluid uit de soundbar komt alsook uit de BT oortjes en het geluid is dan ook nog niet in sync.
Bij deze mogelijkheid kan ik ook het volume van de oortjes niet aanpassen want via de afstandsbediening gaat het volume van de soundbar naar boven.

Zo is er dus aan elke optie wel iets dat niet ok is.

Nog suggesties?

Thanks

Diether

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Een mooi paar Galaxy Buds? 😜 Geintje hoor @Freeflyer, is bij 'Instellingen' > 'Algemeen' > 'Toegankelijkheid' > 'Multi-uitgang geluid' ingeschakeld op de tv? 

Groeten,

Joey

Freeflyer
First Poster
Opties

Deze optie is 'greyed out' op mijn TV dus kan ik deze niet selecteren.

Groeten

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Ook wanneer de oortjes met de tv zijn verbonden, @Freeflyer?

Freeflyer
First Poster
Opties

Hallo,

Via een andere thread die ik vond in dit forum kon ik toch 'Multi uitgang' selecteren:

Eerst de oortjes verbinden, dan de TV source op TV zetten en dus niet op een HDMI poort (bijvoorbeeld een TV box van Telenet). Dan kan je in het menu "Multi uitgang" selecteren.

Op die manier kan je dus twee audio outputs kiezen.

Wat blijkt: als ik als audio output nu de BT oortjes kies dan gaat de soundbar in Mute en de oortjes geven geluid. Lijkt me ok.
Maar... na een 5-10 tal seconden terug hetzelfde probleem. De soundbar neemt terug over van de oortjes.

Ik heb in de bluetooth apparatenlijst ook enkel de oortjes staan. De soundbar stond er eerst ook in maar die werkt via HDMI(ARC)

Dus concreet: ik kom er niet uit: enigste remedie op dit moment is de HDMI kabel van de  soundbar loskoppelen van de tv.

0 Likes
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Freeflyer ,

Je moet inderdaad eerst koppelen. Multi-uitgang geluid is bedoeld voor slechthorenden.
Je kunt dan naar de tv luidsprekers en naar een BT headphone luisteren.
De slechthorende met koptelefoon en de ander naar de luidsprekers van de tv.
Je kunt dus geen 2 audio-outputs kiezen. De soundbar staat hier dus los van.
Verder is het zo dat de tv er alles aan doet om de ARC connectie in stand te houden.
ARC gaat voor BT. Vandaar dat de bluetooth connectie verbroken wordt.

signatureee
Groet, Dick