Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Soundbar HW-K470/XN bluetooth probleem

(Onderwerp aangemaakt op: 13-02-2017 10:19 PM)
4688 Weergaven
Casper1
First Poster
Opties

Tijdens de BTW actie bij de mediamarkt heb ik voor mn moeder een samsung soundbar aangeschaft (HW-K470/XN). Anderhalve week is ze verhuis en heb ik de boel voor dr geinstalleerd. Voornaamste doel van de soundbar (+ wireless sub + 2 spakers) is het afspelen van het geluid van de TV en om een achtergrondmuziekje af te spelen vanaf de iPad via bluetooth. 

 

Het afspelen van het geluid via optical gaat prima en ook de wirless sub + speakers doen goed mee. Echter het afspelen van muziek via bluetooth is drama. Concreet komt het er op neer dat de muziek begint te skippen indien meer dan 1 meter van de soundbar verwijderd. Ik heb op internet gezocht naar dit probleem en kwam terecht op het US forum van samsung. Verschillende mensen spreken hier over hetzelfde probleem, er zijn ook filmpjes geplaast. ik ben ingehaakt in een thread welke inmiddels 20 pagina's lang geklaagd wordt over dit probleem. 

 

Een moderator heeft over en weer informatie gevraagd en 'oplossingen' aangereikt, geen van deze werkt. Op pagina 18 komt de moderator met een statement waarin wordt gemeld dat de bluetoothrange van de soundbars van samsung nou eenmaal extreem slecht is en enkel binnen een straal van maximaal 1 meter van de soundbar gebruikt kan worden. (Dit terwijl de handleiding spreekt over mogelijke verbindingsproblemen vanaf 5 meter.)

 

 

As I'm sure you guys have noticed, the bluetooth range for our sound bars is extremely small. 
You have to keep the device you are connecting within a few feet(Typically no further than 3 feet)
of the bar or else you get the skipping/freezing that you have seen.

 

https://us.community.samsung.com/t5/forums/v3_1/forumtopicpage/board-id/hometheaterhomeaudio/thread-...

 

Mn vriendin heeft een goedkopere, oudere soundbar van Samsung waarbij we gemakkelijk vanaf 5 meter gebruik kunnen maken van bluetooth.  Dusja :smileyfrustrated:

 

De huidige setup heeft voor mn moeder totaal geen meerwaarde, ze wilt de iPad kunnen gebruiken terwijl ze vanaf de bank muziek afspeelt (~2 meter verwijdert vanaf de soundbar). Dit is momenteel niet mogelijk en ze is genoodzaakt om de ipad praktisch naast de soundbar te leggen. Max 1 meter bereik lijkt me tevens helemaal niet nuttig, ze hadden dan net zo goed een 3,5mm audiokabel kunnen meeleveren.... 

 

Mijn vraag: 

En nu? Wat moet ik doen? Samsung (US) geeft me niet echt het gevoel dat het probleem serieus genomen wordt. Kan ik nog naar de mediamarkt en aangeven dat het product niet naar verwachting functioneert? Moet ik alsnog bij samsung aankloppen? Advies is welkom :smiling-face:

 

0 Likes

1 Oplossing


Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi Casper,

 

Wat zonde dat de verbinding hapert! Bluetooth is niet heel stabiel en gevoelig voor interferentie van andere bluetooth apparaten. Kun je de soundbar eens in een andere kamer testen of het daardoor komt en zou je ook andere apparaten, bijvoorbeeld een smartphone, via bluetooth kunnen verbinden aan de soundbar? Als het heel erg hapert bij alle toestellen, zonder muren ertussen en in verschillende kamers, lijkt het me niet gek om hem eens na te laten kijken. 


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

0 Likes
3 Antwoorden
Oplossing
Lot
Big Cheese
Opties

Hoi Casper,

 

Wat zonde dat de verbinding hapert! Bluetooth is niet heel stabiel en gevoelig voor interferentie van andere bluetooth apparaten. Kun je de soundbar eens in een andere kamer testen of het daardoor komt en zou je ook andere apparaten, bijvoorbeeld een smartphone, via bluetooth kunnen verbinden aan de soundbar? Als het heel erg hapert bij alle toestellen, zonder muren ertussen en in verschillende kamers, lijkt het me niet gek om hem eens na te laten kijken. 


---------
Signature-Note10
“I don't think..." -"Then you shouldn't talk", said the Hatter.
0 Likes
JanVe
Journeyman
Opties

Ik heb ook een bluetooth probleem met een Samsung soundbar HW-H750. Als oplossing kan ik wel via Wifi de soundbar bereiken en vanaf smartphone of tablet muziek van bijv Spotify afspelen op de soundbar.

0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Maar daar zijn we mee bezig JanVe :winking-face: bij jou is de situatie iets anders aangezien het voorheen prima werkte. Het klinkt bij jou niet als een interferentie probleem namelijk, maar meer dat de Bluetooth verbindingen vernieuwd moeten worden. Ik hoop dan ook van harte dat de reset hier de oplossing in biedt.

members-moderator-signature-launch-february22-800x200
0 Likes