Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Sound mode soundbar aanpassen.

(Onderwerp aangemaakt op: 01-04-2023 05:10 PM)
1127 Weergaven
SietzeB
Apprentice
Opties

Ik heb een Qled 4k 50Q60B Samsung TV met een Samsung HW-B650B Soundbar.

Heb de soundbar met de Optische kabel aangesloten. Ik probeer nu een andere sound mode in te stellen dan "Surround".

Helaas, ik heb van alles geprobeerd maar ik krijg niets anders.

Hoe krijg ik nu "Bass Boost" , "Game", "Adaptive", "DTS Virtual:X" of "Standard"?

In de handleiding staat: op de "Sound mode" knop drukken en je krijgt de volgende mode! Nou, vergeet het maar. Niet bij mij.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
SietzeB
Apprentice
Opties

Hallo @Dick ,

de handleiding had ik al en ook al een paarkeer door geworsteld. 
Heel toevallig drukte ik op de knop “geluidsregeling” en toen direct op “Sound mode” en warempel. Hij deed het. Ik kreeg zowaar de andere sound modes te zien. En nu doet hij wat ik al langer probeer te doen. Blijft vreemd. Denk dat er toch ergens iets niet goed stond en in eens door alle knoppen maar eens gedrukt te hebben in eens wel goed stond. Heb trouwens de soundbar ook een keer helemaal uit gehad. Misschien heeft dat geholpen.

Probleem dus opgelost!

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

6 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedenavond @SietzeB ,

Ik begrijp niet waarom je de soundbar optisch hebt aangesloten.
Zo kun je o.a. de tv en de soundbar niet tegelijkertijd met de AB van de tv inschakelen.
Waarschijnlijk ook de reden dat die opties ontbreken.
Je kunt beter beide devices via HDMI(ARC) verbinden.
Zie je wel D.IN op het display van de soundbar?

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
SietzeB
Apprentice
Opties

Hallo @Dick,

Ik heb beide aansluitingen al geprobeerd. HDMI kabel eerst. Hier ging het al fout. Toen maar de optische aansluiting geprobeerd. Maar hetzelfde probleem.

Wat mij opvalt is dat beide middelste knoppen van de afstandsbediening van de soundbar niets doen. Niet de Sound mode en ook niet de Geluidsregeling. CH level en Tone Control wel. Dus ook "Night mode" en "Voice Enchance" werken niet. 

Wat ik mij dan ook afvraag is heeft tv aansluiting iets met de afstands bediening van de soundbar te maken.

gr. Sietze

0 Likes
SietzeB
Apprentice
Opties

Ik heb nog even goed gekeken: ik heb op de tv HDMI 2 eARC een HDMI kabel met ethernet 4K kabel aangesloten op de HDMI Arc van de soundbar.

gr. Sietze

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @SietzeB , Sietze,

Gebruik je SmartThings? Daarmee kun je ook het e.e.a. instellen.
Gebruik je de AB op de juiste manier? Zie vanaf pagina 214. Vooral 219:

https://downloadcenter.samsung.com/content/UM/202303/20230307033943001/HW-B650%20B660_EUROPE_FullMan...

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Oplossing
SietzeB
Apprentice
Opties

Hallo @Dick ,

de handleiding had ik al en ook al een paarkeer door geworsteld. 
Heel toevallig drukte ik op de knop “geluidsregeling” en toen direct op “Sound mode” en warempel. Hij deed het. Ik kreeg zowaar de andere sound modes te zien. En nu doet hij wat ik al langer probeer te doen. Blijft vreemd. Denk dat er toch ergens iets niet goed stond en in eens door alle knoppen maar eens gedrukt te hebben in eens wel goed stond. Heb trouwens de soundbar ook een keer helemaal uit gehad. Misschien heeft dat geholpen.

Probleem dus opgelost!

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @SietzeB , Sietze,

Bedankt voor je terugkoppeling! Top dat het is opgelost!

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick