Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Smart tv en soundbar Harman kardon

(Onderwerp aangemaakt op: 28-06-2022 12:20 PM)
1774 Weergaven
Willem125
First Poster
Opties

L.S.,

Sinds kort een nieuwe TV van Samsung in huis; de QE43LS03AAUXXN. Hieraan heb ik gekoppeld de Harman Kardon Citation multibeam.700 met google assistent via de optische kabel van de TV.

Een prachtig geluid bij de TV uitzendingen. Echter wanneer de TV 's avonds wordt uitgezet en ik de volgende dag op de soundbar radio wil luisteren komt er geen contact (ingave via spraakoproep met de google assistent op de soundbar) met de zender. Enkel na eenmaal aan en weer uitzetten van de TV komt de zender wel naar voren op de soundbar en kan ik muziek/radio luisteren. Toets wisselingen op de afstandsbediening van de soundbar leverden niets op.  Hoe is dit op te lossen zonder de TV te hoeven aanzetten?

Laatstelijk heb ik ontdekt hoe de "frame" werkt op deze TV en heb deze geactiveerd. Wanneer er nu een mooie foto op het beeldscherm verschijnt en er speelt muziek op de soundbar gaat de "frame" de muziek uitzetten. Ik heb de instelling gemaakt om als er na vijf minuten geen beweging meer is in de kamer het beeld van de "frame" uit te zetten.  Tot mijn verwondering houdt dan ook de soundbar er meer op. Dus weer aanzetten van TV, weer uitzetten en wachten tot de "frame" alles wee verstoord.  Hoe is dit op te lossen?

Met vriendelijk groet,             Willem Kars.

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

@Willem125 ,

Je hebt de Tutor app niet nodig. Alleen als je een probleem met je tel. hebt.

https://www.samsung.com/nl/support/remoteservice/

Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel op SMART TV’s klikken en naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

13 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Willem125 , Willem,

Waarschijnlijk is de optische verbinding de boosdoener. 
Een optische kabel heeft ook zijn beperkingen qua bandbreedte. Je kunt hier geen HD-audioformaten mee doorgeven.
Optische kabels ondersteunen Dolby Digital, terwijl HDMI naast Dolby Digital ook Dolby True HD en DTS-HD Master Audio ondersteunt.
Optisch zou in principe voldoende zijn voor deze Beam. Bovenstaande was als uitleg bedoeld.
Je kunt de Beam beter via HDMI verbinden met de HDMI-ARC poorten. Zorg wel dat Anynet+ op de tv uitstaat.
Bij InstellingenAlgemeenBeheer externe apparatenAnynet+ (HDMI-CEC).

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Willem125
First Poster
Opties

Goedemorgen Dick,

Dank voor het snelle antwoord.

De optische kabel heb ik verwijderd. Echter met het uitschakelen van Anynet+ op de Tv heb ik geen geluid meer op de soundbar bij TV uitzending. Het geluid van de TV wil ik juist op de soundbar hebben.

Na uitschakelen van de TV EN na het uitschakelen van het "frame" wil ik de soundbar gebruiken om (zonder eerst de Tv aan te moeten zetten) radio te luisteren via de op de soundbar ingebouwde google assistent.

Vriendelijke groet,          Willem.

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Willem125 , Willem,

Ik had je vraag doorgezet naar 1 van de moderators. Zijn antwoord:

"Ik zou vooralsnog alleen dit als alternatief kunnen bedenken:
https://us.community.samsung.com/t5/QLED-and-The-Frame/Frame-tv-and-Spotify-in-art-mode/td-p/1193490
Maar dan zou hij de muziek via smartphone moeten afspelen."

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Willem125
First Poster
Opties

Hallo Dick,

Voordat ik deze Tv aanschafte kon ik muziek/radio luisteren door een bepaalde zin te spreken.

Na aanschaf van deze TV kan dat niet meer.

Het moet toch niet zo zijn dat ik nog een ander apparaat moet gaan aanschaffen cq bedienen om naar muziek/radio te kunnen luisteren op mijn soundbar.

Bovenstaand is voor mij dan ook geen oplossing.

Vriendelijke groet,       Willem Kars

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi Willem, @Willem125 ,

Door @JoeyH (moderator) nu te taggen komt dit weer onder zijn aandacht.

Fijne avond!

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
JoeyH
Moderator
Moderator
Opties

Goedemiddag @Willem125, dat zou dan nog steeds moeten kunnen maar niet wanneer de kunstmodus op The Frame is ingeschakeld. Je zou het dus met jouw smartphone en de Bluetooth verbinding vrij gemakkelijk kunnen bewerkstelligen. In ieder geval, de feedback wordt gewaardeerd en de ontwikkelaars zitten uiteraard niet stil 😉 Succes nog! 

Groeten, 

Joey

Willem125
First Poster
Opties

L.S.,

Op de vorige posts is nog geen echte oplossing naar voren gekomen en dan bedoel ik dat ik geen extra toestel wil gebruiken om dit opgelost te krijgen.

Sinds kort een nieuwe TV van Samsung in huis; de QE43LS03AAUXXN. Hieraan heb ik gekoppeld de Harman Kardon Citation multibeam.700 met google assistent via de optische kabel van de TV.

Als advies van bovenstaand is nu de optische kabel verwijderd.

Een van de redenen om deze Tv aan te schaffen was het feit dat dit "schilderij" uitgaat op het moment dat er niemand in de kamer aanwezig is en ook 's nachts uitgaat. Er is nu een foto geselecteerde en met de timer op 5 minuten wordt ook daadwerkelijk de foto uitgezet.

Via de aangesloten soundbar met ingebouwde Google Assistent luister ik naar de radio. Loop ik voorbij de TV, stopt het spelen van de soundbar. 

De verbinding op de soundbar bestaat uit een voedingskabel en een HDMI kabel (ARC) voor het weergeven van het geluid van de TV.

Wat kan ik doen om de uitschakeling van de soundbar te voorkomen en toch het "schilderij" te laten zien op de TV? Is er wellicht een extra schakelaar nodig en hoe dan?

Met vriendelijke groet en hopend op een passend antwoord zonder extra toestel,    Willem Kars

0 Likes
MartijnK
MegaStar
Opties

Hoi @Willem125, goedemiddag.

Wij hebben ook de mogelijkheid om op afstand met je meekijken door middel van onze "Hulp op Afstand" service. Wanneer je een afspraak maakt voor een Hulp op Afstand-sessie dan kan mijn collega de instellingen na lopen en daar waar nodig een aanpassing doen. Kijk hier voor meer informatie: https://bit.ly/2OhhbuU

Houd je ons op de hoogte?

Groeten,

Martijn

members-moderator-signature-unpk-aug23-800x200
Willem125
First Poster
Opties

Hallo Martijn,

IK heb een Huawei telefoon en daarop geinstalleerd de app "Smart Tutor"; deze heb ik geactiveerd op de telefoon, maar er gebeurt verder niets.

Hoe werkt dit naar mijn Samsung TV?

Vriendelijke groet,     Willem Kars

0 Likes