op 22-02-2021 01:57 PM
Hoi,
Ik heb dus net de Samsung 32'' LS32AM500NUXEN Smart Monitor M5 gekocht.
Een tv en pc monitor in 1 leek mij top. Nou, tv geen probleem maar het lukt mij niet om connectie te maken met mijn pc.
Van wat ik begrijp moet ik de HDMI aansluiten op mijn computer en de monitor, en dat is alles toch? Maar het lukt maar niet. Ik blijf de melding 'geen signaal' krijgen. Mijn PC heeft 1 HDMI poort, en op de monitor heb ik hem in de HDMI 2 aangesloten. (stekkers zitten er goed in) HDMI (ARC) lukt ook niet, ik weet ook niet wat ARC is...
Ik heb een NVIDIA GeForce GTX 570 graphic card en Intel Core i7 8700K @ 3.70GHz CPU. Kan hier iets aan liggen? Heb ik misschien een andere kaart nodig?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen om connectie te maken met mijn PC. Misschien zie ik wat over het hoofd. Ik ben totaal niet technisch.
23-02-2021 07:00 AM - bewerkt 23-02-2021 07:02 AM
Goedenavond @Lulucomics ,
Mooie monitor, maar moet wel werken natuurlijk 😉. Een rare vraag misschien, maar heb je de handleiding goed doorgelezen?
Daar staat de nodige informatie over resolutie en het aansluiten van apparatuur op de HDMI poorten:
https://manuals.coolblue.nl/e9/samsung-ls32am500nuxen.pdf In principe moet de monitor zelf een aangesloten device vinden.
ARC wil zeggen Audio Return Channel. Je kunt dan met 1 kabel audio en beeld verzenden. Wordt gebruikt met bv. het aansluiten van een soundbar, tv of receiver.
Om dit te gebruiken moeten beide apparaten over ARC beschikken. De monitor is eigenlijk bedoeld voor een draadloze verbinding. Zou je nog kunnen proberen.
Je moet in ieder geval met Source de juiste poort selecteren. Extra info:
op 25-02-2021 01:14 PM
Dankje Dick,
Het eerste probleem is opgelost, ik sloot de HDMI op de verkeerde poort aan, in het moederbord.
Maar nu heb ik een nieuw probleem. Ik heb 2 HDMI poorten nodig, dus wil de monitor aansluiten via de displayport. Nu heb ik zo'n kabeltje gekocht maar ik krijg geen verbinding met de monitor en de PC.
Heb jij, of iemand een oplossing?
op 25-02-2021 01:16 PM
Ik weet niet waarom de foto zo vreemd doet...
i.imgur.com/NjtRZmF.jpg
Linkje naar de foto
op 26-02-2021 07:26 AM
Hoi @Lulucomics ,
Eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel meer van. Je schrijft: "Het eerste probleem is opgelost". Ik neem aan dat het toen gewerkt heeft.
Nu blijkt dat het niet meer werkt en dat je ineens 2 HDMI poorten nodig hebt. Wat zit er nu aangesloten op de HDMI poort van de pc?
Op deze manier kun je het niet werkend krijgen. Je kunt er beter een HDMI Switch tussen zetten..
op 26-02-2021 01:59 PM
Sorry Dick,
Ik ben niet altijd even goed met uitleg.Ik sloot de monitor HDMI stekker aan op het moederbord van mijn PC, dat werkte niet. Toen stopte ik hem in de HDMI port dat gebruikt word voor mijn tekentablet, dat werkte. Dus dat was opgelost als in; ik snap dat hij niet werkte in het moederbord.
Maar ik heb mijn tekentablet nodig, en dus 2 HDMI poorten.
Daarom probeerde ik het eerst met een HDMI switch en een HDMI splitter. Beide lukten niet. Toen probeerde ik het met een Displayport naar HDMI, maar daar krijg ik ook geen verbinding mee.
Ik heb nu geen idee hoe ik deze monitor met mijn PC verbind. Heb jij nog een oplossing hiervoor misschien?
i.imgur.com/okdjYRS.jpg
op 27-02-2021 10:45 AM
Hoi @Lulucomics ,
Ik zie eerlijk gezegd geen andere oplossing. Als de monitor werkt op HDMI 1, dan is het beter om een oplossing te zoeken voor je tekentablet..