Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Slechte beeld kwaliteit bij gebruik Netflix app.

(Onderwerp aangemaakt op: 11-08-2018 03:01 PM)
8988 Weergaven
Captnsmellalot
Apprentice
Opties

Hallo allemaal,

Ik heb een “probleempje” met mijn televisie. 

Als ik Netflix kijk dmv de app op mijn smart tv heb ik zeer slechte beeldkwaliteit, met name het zwart dus vooral bij donkere scenes is erg tragisch.

Ik dacht eerst dat het aan een instelling van de televisie lag maar daar heb ik mee zitten stoeien en dat heeft me helaas niks geholpen. 

Echter ben ik er nu wel achter dat ik wel gewoon goed beeld heb als ik Netflix kijk via de box van mijn provider (kpn). Daar kan ik Netflix kijken via kanaal 200. Dan ziet dezelfde serie/film er vele malen beter uit.

Heeft iemand hier ervaring mee en evt een oplossing of reden voor.

Mijn televisie is een:

Samsung 6 Series

UE65MU6100WXXN

Juni 2018 gekocht. 

Mvg Joris

0 Likes
25 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Captnsmellalot, Joris,

Wat is de huidige firmware van deze tv?

Bij Instellingen->Ondersteuning-> Over deze tv. Zou de 1221.0 moeten zijn.

Zie je dit bv. ook bij YouTube content? Misschien even een x een UHD 4K demo clip draaien.

Misschien eerst de app opnieuw installeren. Bij APPS omhoog, even zoeken naar Gedownloade app.

Even scrollen. Daar Netflix opzoeken, klik erop en houd vast totdat er boven de naam Opnieuw installeren komt te staan.

Kun je misschien ook een beelschermtest doen? Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Beeldtest starten.

Anders de SmartHub resetten. Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->SmartHub opnieuw instellen.

Houd er bij het resetten van de SmartHub rekening mee dat alle gedownloade apps, instellingen en accounts uit het geheugen verwijderd worden en opnieuw moeten worden ingevoerd of geïnstalleerd...

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Captnsmellalot
Apprentice
Opties

Bedankt voor dit snelle antwoord!

Ik ben je stappenplan even aan het doorlopen,

de firmware is inderdaad up to date. 

Heb zojuist de Netflix App even opnieuw erop gezet. Het lijkt beter maar dat is pas goed in te schatten als de omgevind wat donker is. Ik laat je weten of het helpt en welke stap me evt geholpen heeft. 

Alvast bedankt!

Gr Joris

DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Captnsmellalot, Joris,

Heeft t stappenplan je nog geholpen?

Groet, Dick
Captnsmellalot
Apprentice
Opties

Hoi Dkoster,

sorry voor mijn late reactie op je vraag, ik heb het idee dat het wel iets verbeterd is na een herinstallatie van de Netflix app. Alleen via de kpn mediabox blijft het toch een stuk beter dan via de smarthub app. 

Ik heb de hub nog niet compleet gereset dus eerlijk gezegd het stappen plan nog niet volledig uitgevoerd.

gr Joris

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Captnsmellalot, Joris,

Geeft nix, hoor. Beter laat dan nooit 😉!

Ik hoop dat de reset van de SmartHub uitkomst kan bieden.

Fijne zondag en keep me posted!

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Is je probleem inmiddels opgelost?

Groet, Dick
Captnsmellalot
Apprentice
Opties

Hoi,

Helaas is het niet opgelost, sterker nog. Sinds een paar dagen flipt de Netflix app hem helemaal. Ook het menu en de “screensaver” flikkert nu af en toe. 

Ik gebruik hem gewoon via de kpn mediabox. 

Jammer maar ik ben niet erg tevreden over het smart gedeelte van de Samsung televisie.

gr Joris

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Captnsmellalot, Joris,

Bedankt voor je reply, maar vervelend om te horen!

In ieder geval alles gedaan om dit te verhelpen.

Of misschien eerst nog de tv resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten

Anders de tv een poosje spanningsloos laten staan.

Als dit niet helpt even contact opnemen met de leveracier.

De tv is uit 2017 dus anders een garantiekwestie (2 jaar)

Bij problemen anders nog even hier melden.

Suc6!

Groet, Dick

Groet, Dick
Rob0860
Pathfinder
Opties

Ik has een Q7 Tv uit 2017 en geen problemen met de Netflix app, kerurig beeld. Nu de Q95 8K een paar weken in huis, maar de beeld kwaliteit is ronduit slecht, veel te donkere beelden, beeld veranderd, word lichter, als de ondertiteling erbij komt. Alles al nagelopen, beeldinstelingen, app opnieuw geinstaleerd, zeldiagnose, maar nee, niet helpt, via de nieuwe Ziggo 4K box beduidend beter beeld, dus de Netflix app op de Q95 8k is niet best

vandaag eens de verschillen bekeken daarvoor de serie What/If gebruikt, het verschil in kleur, helderheid enz tussen de app die op de Samsung TV is geinstalleerd en kijken via kanaal 150 van de Ziggo 4K box is enorm. Ik ben dan ook blij met de Ziggo box, dat ik via deze naar Netflix kan kijken.

Waar ik wel nieuwsgierig naar ben is, waarom is het beeld zo veel minder, met name de helderheid bij de voor geinstaleerde app, op de tv en of en hoe ik dit zou kunnen verbeteren, iemand ideeen?

0 Likes