op 04-03-2021 02:58 PM
Zo juist mijn nieuwe tv uitgepakt en geinstaleerd maar het geluid is gewoon slecht.
Bij het luisteren naar muziek gaat het nog wel meer bij gesproken woord in b.v. het nieuws lijkt het net of zelfs het mondkapje ook daar verplicht is.
Er is een soort doffe klank en het is gewoon niet prettig om naar de tv te luisteren.
Alle mogelijke geluidsinstellingen al geprobeerd maar dat lijkt allemaal weinig of niets uit te halen.
Het beeld is wel geweldig mooi!!
Wat kan ik nog proberen??
graag een reactie.
Opgelost! Ga naar oplossing.
04-03-2021 06:45 PM - bewerkt 04-03-2021 07:21 PM
Hoi @sarelse ,
EL-Vidas is een partner van bol.com en staat bij mij op een lijst met leveranciers die dit soort trucs uithalen.
Dit bedrijf staat onder meerdere namen bekend:
TV-Plaza, TV-Online en EL-Living en hebben hetzelfde retouradres:
Skagerrak 20, 9723 JR Groningen. Dit is gewoon dezelfde toko.
Waarschijnlijk heb je het artikel niet goed gelezen. Problemen die kunnen voorkomen:
Het grootste probleem is de garantie. Die kan vervallen, omdat ongeautoriseerd de landcode is gewijzigd. Het volgende zou ook nog kunnen:
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.
Ik zou je nogmaals willen adviseren om, los van de problematiek, deze tv z.s.m. te retourneren. Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een product geleverd waaraan gesleuteld is.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Bij bol.com worden ze steeds slimmer om op die onwetendheid in te spelen, omdat je op de site kunt kiezen uit een Benelux of een Europees model.
Er wordt geen melding gedaan van eventuele problemen met een Europees model.
Het is aan jou wat je ermee wilt doen..
04-03-2021 03:03 PM - bewerkt 04-03-2021 03:07 PM
Hoi @sarelse ,
Je zou kunnen proberen om deze tv z.s.m. te retourneren. De Model Code zal waarschijnlijk QE50Q80TATXXH zijn.
Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Dit is geen Benelux model, maar een gemodificeerde buitenlandse tv (Hongaars).
De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH. Een 'grijze import' tv -> Grijze import
Waar is deze tv aangeschaft? Bol.com toevallig?
op 04-03-2021 06:16 PM
Ha Dick,
Bedankt voor je reactie, het is i.d.d. een modelcode die op XXH eindigt maar zijn die dan per definitie altijd slechter?
Of kom ik in de toekomst nog meer problemen tegen?
Hij is trouwens gekocht bij El-Vidas.
04-03-2021 06:45 PM - bewerkt 04-03-2021 07:21 PM
Hoi @sarelse ,
EL-Vidas is een partner van bol.com en staat bij mij op een lijst met leveranciers die dit soort trucs uithalen.
Dit bedrijf staat onder meerdere namen bekend:
TV-Plaza, TV-Online en EL-Living en hebben hetzelfde retouradres:
Skagerrak 20, 9723 JR Groningen. Dit is gewoon dezelfde toko.
Waarschijnlijk heb je het artikel niet goed gelezen. Problemen die kunnen voorkomen:
Het grootste probleem is de garantie. Die kan vervallen, omdat ongeautoriseerd de landcode is gewijzigd. Het volgende zou ook nog kunnen:
Omdat de Nederlandse importeur buitenspel is gezet, zal Samsung Benelux niet snel genegen zijn een toestel, dat zij niet hebben geïmporteerd, onder fabrieksgarantie te herstellen.
Ik zou je nogmaals willen adviseren om, los van de problematiek, deze tv z.s.m. te retourneren. Er is namelijk doelbewust, gebaseerd op de onwetendheid van de klant, een product geleverd waaraan gesleuteld is.
Je kunt gebruikmaken van de wettelijke termijn van veertien dagen (bedenktijd) die voor internetverkoop van nieuwe producten geldt. Zonder opgaaf van reden en dus geld retour.
https://www.consumentenbond.nl/juridisch-advies/rechten-bij-aankoop/online-telefonische-aankopen
Bij bol.com worden ze steeds slimmer om op die onwetendheid in te spelen, omdat je op de site kunt kiezen uit een Benelux of een Europees model.
Er wordt geen melding gedaan van eventuele problemen met een Europees model.
Het is aan jou wat je ermee wilt doen..