Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Slecht beeld Samsung UE55JS8500 55 inch Ultra HD/4K TV

(Onderwerp aangemaakt op: 12-07-2019 03:17 PM)
2324 Weergaven
hans34
First Poster
Opties

Ik heb op 10-02-2016 een Samsung UE55JS8500 55 inch Ultra HD/4K TV gekocht en was er blij mee nu probeer ik tennis (wimbeldon) te kijken en is het onmogelijk om de bal te zien

Ik heb de tv opnieuw hersteld en zag zowel aan de linker en rechterkant lichten (dus geen egaal beeld ) en in het midden een veel donkerder beeld 

Door het opnieuw opstarten zie ik nu ook tijdens de uitzending dat in het midden het beeld donker is en lichter aan de zijkanten

Ik hoop dat iemand mij kan helpen

0 Likes
18 Antwoorden
Jurgendorst
First Poster
Opties

Heb een UE55JS8500LXXN uit begin 2017 met dezelfde problemen. Reparatieverzoek aangemaakt en kreeg van de reparateur (Verilux) een mailtje terug dat het scherm vervangen moet worden. Het scherm is echter niet meer op voorraad en dus niet meer te repareren. Als tegenprestatie kreeg ik een code toegestuurd om met korting een nieuwe te kopen in de Samsung shop. Ondanks de korting liggen de prijzen hier c.a. 10% hoger dan de prijzen bij winkels in Nederland. (thanks to google) Tevens kreeg ik ook een aanbieding om de tv te laten ophalen. Ik zou dan een restwaarde vergoeding gaan krijgen. Hoe hoog konden ze mij niet vertellen. Wel moet ik hiervoor 95 euro gaan betalen voor het ophalen en het aanvragen van deze vergoeding. Ligt het nu aan mij??? Maar ik voel mij zwaar bedondert.IMG_0362.JPG

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemiddag @Jurgendorst , Jurgen,

Het introductiejaar van deze tv is 2015. De aankoopdatum is echter bepalend voor de garantie.

Deze zal waarschijnlijk voorbij zijn.

In principe is de leverancier verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
Aangezien de tv 5 jaar oud is,  kun je de leverancier ws. niet meer aansprakelijk stellen.

Ik weet niet bij welke winkels je hebt gekeken. Dit is ook niet een objectieve manier van vergelijken.

Sommige winkels stunten, waar je mee op moet passen, en sommige weer niet. Ook thanks to Google.

Garantievoorwaarden kunnen verschillen en of je een goede aftersales krijgt, valt te bezien.

Ik zou zeker niet akkoord gaan met een onduidelijk verhaal over de restwaarde en ook nog eens € 95,- aftikken.

Onze Moderators lezen sowieso mee en hopelijk komen die met een goede coulanceregeling.

Hopelijk voel je je dan minder bedonderd..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

@DickKoster  schreef:

Goedemiddag @Jurgendorst , Jurgen,

Het introductiejaar van deze tv is 2015. De aankoopdatum is echter bepalend voor de garantie.

Aan de startpost te lezen is de tv begin 2017 aangeschaft, dus 3 jaar en een paar maanden in zijn bezit. In dat geval zal de fabrieksgarantie wel verlopen zijn, maar bestaat er ook nog een wettelijke garantie. Bij een tv van deze prijsklasse mag wel uit worden gegaan van een veel langere levensduur.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @Anonymous User ,

Het ligt er maar net aan hoe je dit leest "uit begin 2017". 
Aangeschaft of met de kennis van J in de Model Code 😉😉.

Uiteraard heeft hij nog rechten na de garantieperiode. Bij de leverancier.

De leverancier is verplicht hem een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.

3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.

Ik zal morgen @Jurgendorst beantwoorden met een stappenplan. Thanks!

Nice evening and take care!

Groet, Dick
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @Jurgendorst , Jurgen,

Waarschijnlijk heb je de berichten van mij en @Anonymous User gelezen.

Ik kom terug op mijn eerdere post. Zoals vermeld heb je rechten.

De tv is 3 jaar in je bezit. Daar gaan we vanuit. Nogmaals de tekst, alleen aangepast.

De leverancier is verplicht jou een deugdelijk product te verkopen met een normale levensduur.
3 jaar is niet de normale levensduur van een tv. Dit is dus geen deugdelijk product.
Het klinkt misschien raar, maar de leverancier is namelijk aansprakelijk en niet Samsung.

Hierbij een hoop informatie die je zou kunnen helpen om de tv kosteloos te laten repareren (soms dubbel):

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/bescherming-van-consumenten/vraag-en-antwoord/welke-garanties-heb-ik-op-een-product

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/wat-zijn-mijn-rechten

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/garantie

https://www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/garantie-of-reparatie-of-geld-terug/voorbeeldbrief-niet-eens-met-bijbetalen-voor-repareren-of-vervangen-product

https://www.degeschillencommissie.nl/uitspraken/consument-behoeft-na-25-jaar-geen-defect-aan-tv-te-verwachten-kosteloos-herstel-door-ondernemer/

https://www.consuwijzer.nl/garantie-reparatie-geld-terug/gekocht-maar-kapot/moet-ik-bewijzen-dat-ik-het-niet-kapot-heb-gemaakt

Eventueel contact opnemen met je rechtbijstandsverzekering of het Juridisch Loket.

https://www.juridischloket.nl/aankopen-en-garantie/garantie/ondeugdelijk-product/#

Je kunt eventueel ook nog de koopovereenkomst laten ontbinden. Geld retour. Staat ook in 1 van de links.

Hopelijk heb je zo voldoende informatie 😰.

Houd me graag op de hoogte over de voortgang.

Alvast een fijn weekend toegewenst!

Groet, Dick
0 Likes
hans34
First Poster
Opties

Mijn Mails worden geweigerd door jullie ik begin me nu af te vragen of er toch niet iets meer aan de hand is.

Hallo dkoster

Ik heb mijn leverantsier TVREUS er van op de hoogte gesteld deze heeft mij aangeboden om de tv te herstellen voor 499,00 en was er blij mee dat er iemand aandacht aan bestede

Een week erna heb ik contact opgenomen met TVREUS  en gezegd dat ik de tv niet wou laten herstellen omdat ik er geen vertrouwen in had en bang was voor herhaling van het euvel.

Ik wou bij de leverantsier een andere  TV bestellen maar kreeg geen korting op de nieuwe en de Sony TV die ik wilde was er niet dus vroeg mijn 499,00 terug.

Dit heeft ruim 2 maanden geduurd (iedere dag bellen) voor ik mijn geld terug kreeg ,ik denk dat ze het vast hielden zodat ik toch maar wat bij hun zou bestellen

Dit is mijn Samsung ervaring ik ben 70 jaar en vind het een hele strijd om je recht te krijgen , het verhaal van Samsung dat ze in een ander land zijn geproduceerd is natuurlijk vreemd daar is geen koper van op de hoogte en tevens was het gewoon in een europeesland gemaakt.

Ik vind het vreselijk dat er iedere keer weer mensen reageren met dezelfde klachten ,ik wens ze sterkte

Hoogachtend,

H Rawie

0 Likes
hans34
First Poster
Opties

hallo ik krijg het idee dat ze de boel willen verhullen want ze laten mij niet meer met mijn email adres op de Samsung Community, ik stuur je het bericht wat ik wou opsturen

Hallo dkoster

Ik heb mijn leverantsier TVREUS er van op de hoogte gesteld deze heeft mij aangeboden om de tv te herstellen voor 499,00 en was er blij mee dat er iemand aandacht aan bestede

Een week erna heb ik contact opgenomen met TVREUS  en gezegd dat ik de tv niet wou laten herstellen omdat ik er geen vertrouwen in had en bang was voor herhaling van het euvel.

Ik wou bij de leverantsier een andere  TV bestellen maar kreeg geen korting op de nieuwe en de Sony TV die ik wilde was er niet dus vroeg mijn 499,00 terug.

Dit heeft ruim 2 maanden geduurd (iedere dag bellen) voor ik mijn geld terug kreeg ,ik denk dat ze het vast hielden zodat ik toch maar wat bij hun zou bestellen

Dit is mijn Samsung ervaring ik ben 70 jaar en vind het een hele strijd om je recht te krijgen , het verhaal van Samsung dat ze in een ander land zijn geproduceerd is natuurlijk vreemd daar is geen koper van op de hoogte en tevens was het gewoon in een europeesland gemaakt.

Ik vind het vreselijk dat er iedere keer weer mensen reageren met dezelfde klachten ,ik wens ze sterkte

Hoogachtend,

H Rawie

ps zag zelfs een stukje opgestuurd dat ik het toestel niet in de beneluxe gekocht had maar in het oostblok ,dat snap ik niet want er is geen klant die vraagt waar die gebouwd is en zover ik weet is het oostblok tevens lid van europa 

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @hans34 , Hans,

Even vooraf. Ik ben niet in dienst van Samsung. Je hebt een lekkere leverancier uitgekozen om iets aan te schaffen. Zie:

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/tvreus.nl/details?companyId=7a3c50e8-cd3d-49bb-b981-214065dd14...

Ik heb van deze leverancier veel ellende meegemaakt in dit forum. Meestal is goedkoop duurkoop, zoals je ziet.

Dit kon je natuurlijk niet weten, maar ze hadden je wel met een gemodificeerde tv opgescheept. Even concreet:

• Hoe kan een leverancier blind de kosten (€ 499,-) van een reparatie bepalen?
  • Niet echt handig om hiermee akkoord te gaan en je mag blij zijn dat ze het hebben terugbetaald.
  • Misschien kun je nogmaals mijn bericht lezen, want er is iets wat je niet begrijpt.

De tv's worden inderdaad in het buitenland geproduceerd. Dit totaal iets anders dan buitenlandse tv's importeren en vervolgens modificeren.

Dit is een gemodificeerde Hongaarse tv (XXH). De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs.

Deze tv's worden vaak gebruikt bij stuntaanbiedingen van elektronicazaken.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

De Nederlandse importeur, Samsung Benelux, is hiermee buitenspel is gezet. Een trieste zaak!

"Ik vind het vreselijk dat er iedere keer weer mensen reageren met dezelfde klachten ,ik wens ze sterkte" slaat natuurlijk nergens op. Waarmee?

De klachten worden niet door Samsung veroorzaakt, maar door dit soort vervelende leveranciers.

Het is inderdaad een hele klus om bij dit soort bedrijven je recht te halen en niet bij Samsung.

Bovendien spreek je jezelf tegen door eerst Samsung de schuld te geven en daarna de TVreus:

"ik denk dat ze het vast hielden zodat ik toch maar wat bij hun zou bestellen".

"de Sony TV die ik wilde was er niet". Uiteraard om je aan het lijntje te houden om de € 499,- te behouden.

"en was er blij mee dat er iemand aandacht aan besteedde".

"ik krijg het idee dat ze de boel willen verhullen want ze laten mij niet meer met mijn email adres op de Samsung Community". Dit zal Samsung natuurlijk never nooit doen.

Zoals je in mijn verhaal kunt lezen, denk ik niet dat je hier blij mee moet zijn.

"Dit is mijn Samsung ervaring". Eigenlijk was deze tekst beter geweest: "Dit was mijn ervaring met de TVreus"

Hopelijk is e.e.a. nu wat duidelijker..

Groet, Dick
0 Likes
Anonymous User
Niet van toepassing
Opties

@DickKoster  schreef:

... deze oplichter

... dit soort malafide bedrijven.

Dit zijn gewaagde uitspraken. Indien je dit kan bewijzen is het doen van aangifte zodat juridische vervolging mogelijk is het meest verstandig.

Indien je dit niet kan bewijzen heeft tvreus de mogelijkheid om dit forum aan te klagen wegens smaad/laster.

Dat er 33 klachten in de afgelopen 12 maanden zijn staat duidelijk zwart op wit, waarmee iedereen zijn of haar conclusie kan trekken, vooral door het feit dat er aagegeven word dat ze nooit reageren.

Maar als ik op deze pagina kijk kom ik 154 klachten van de afgelopen 12 maanden tegen, en ook de melding dat ze nooit reageren.

Het feit dat een leverancier blind de kosten (€ 499,-) van een reparatie bepalen zal bij mij wel de allarmbellen af laten gaan. Maar dat komt pas aan het licht zodra het kwaad is geschied.

Ik denk dat het meer de taak van Samsung is om ervoor te zorgen dat grijze import onmogelijk word gemaakt of alle importeurs dezelfde prijzen gaan hanteren. Want het feit dat een Duitse of Italiaanse model stukken goedkoper zijn dan een Benelux model geeft mij in eerste instantie het idee dat Samsung Benelux veel meer/te veel verdient aan hetzelfde model dan de importeurs uit de andere landen.