23-12-2019 08:29 PM - bewerkt 23-12-2019 08:34 PM
Hallo,
Ik heb sinds een kleine drie weken een nieuwe tv maar deze verliest steeds zijn zenders.
De tv gids doet het nog wel, dus als ik zal zie ik wel welke programma's er op dat moment uitgezonden worden maar ik heb alleen de melding dat de Service niet beschikbaar is.
Bij opnieuw zoeken naar de zenders wordt niets gevonden.
Een harde reset, dus terug naar fabrieksinstellingen helpt wel voor een 24 uur of zo. Dit is nu de zesde keer in de drie weken dat ik de tv heb. Ik had gebeld met Samsung en toen was het een dikke week goed tot ik een dagpas voor voetbal had besteld. Sindsdien is het weer helemaal mis.
Kan dit aan de CI-module liggen of zo?
Wie kan mij helpen?
op 27-01-2020 02:20 PM
Precies hetzelfde heb ik met:
55Q60R
2 weken in huis. Al 1.5 week gedoe. Mag niet terug naar winkel want had in mijn enthousiasme de doos al naar grof vuil gebracht....
27-01-2020 05:22 PM - bewerkt 27-01-2020 05:25 PM
Hi all,
Als de OnDemand functies in de CAM module 'AAN' staat gaat de TV eerst proberen verbinding met de Ziggo server te maken, voordat hij gaat decoderen.
De melding die jullie krijgen, is gebruikelijk gedrag van de CAM module als je de TV op een gecodeerde zender opstart.
Als je even naar NPO 1/2/3 schakelt, moet de melding verdwijnen.
Jullie kunnen de functie OnDemand uitschakelen, dan zal de CAM module sneller gaan decoderen.
Dit doe je bij het Menu -> Zenders -> Algemene interface -> CI-Menu -> On Demand (rode knop) instellingen -> Hier Activeren/Deactiveren -> UIT.
Tip: Als je een Smart Remote gebruikt, schakel de TV uit op NPO 1,2 of 3. Dan schakelt hij bij het indrukken van de powerknop in op het (FTA) kanaal waarop hij is uitgeschakeld. Hier is geen CAM module voor nodig, en zal het niet meer voorkomen.
op 27-01-2020 05:29 PM
Dag Bruce, deze functie had ik al uit staan dus dat helpt niet.
Bovendien startte ik op met npo1. Pas toen ik op npo2 en 3 hetzelfde programma had zag ik dat er iets mis was. Inmiddels is dat mijn schrikmomentje geworden. het is weer zover...
op 27-01-2020 05:34 PM
En je schrijft: ga even naar 1,2 of 3 en probleem is weg?
Nou, hier sowieso niet. Kanalen komen niet terug. Ook niet door opnieuw te laten zoeken. Wel door naar fabrieksinstellingen te gaan....handig!
Inmiddels heb ik gezien dat even de stroom eraf ook helpt.
Verder nog geen oplossingen?
op 28-01-2020 11:00 AM
Kreeg je ook de melding 'Service niet beschikbaar'?
Je kunt nog proberen om vijf seconden de powerknop op de afstandsbediening ingedrukt te houden en vervolgens binnen tien seconden, vijf seconden de powerknop aan de onderkant van de TV ingedrukt moet houden. Dan zal het geheugen worden geflashed en komt weer in de installatiemodus.
op 07-02-2020 08:08 PM
Hiero met een UE55Q90R precies hetzelfde. Zenders weg en stroom eraf en opnieuw zoeken dan zijn ze er weer. Mega irritant.
Hebben jullie ook allemaal een CI+ 1.3 module van Quantis? Misschien ligt het aan die combinatie?
op 07-02-2020 08:13 PM
op 09-09-2020 08:43 PM
Hier hetzelfde, Samsung smart tv, Ziggo, CI+ 1.3 Quantis module; zenders op dag 1 allemaal perfect, dag 2 nul zenders, na opnieuw zenders instellen zijn alle zenders terug met 100% signaalsterkte. Ligt dus aan de Quantss CI+ 1.3 module begrijp ik> Welke CI+ module werkt goed met Ziggo/Samsung!>
op 11-09-2020 08:17 AM
Hi @mtilstra,
Wat heb je zelf al geprobeerd? Er staan hier een hoop tips & tricks. Als die niet helpen, kun je een Hulp op afstand sessie aanvragen: https://bit.ly/2OhhbuU