Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE46ES8000 TV valt uit en aan

(Onderwerp aangemaakt op: 07-01-2019 07:51 PM)
49971 Weergaven
Faisal95
First Poster
Opties

Enkele jaren geleden heb ik de Samsung UE46ES8000 aangeschaft. Ik heb op de pagina gezien dat er meerdere mensen zijn met pixelproblemen maar dat is niet zo'n groot probleem in mijn geval. Triest dat Samsung mensen een tv laat aanschaffen van meer dan €1500,- en vervolgens niks doet met productiefouten. 

HOOFDPROBLEEM: Sinds gister valt de tv uit en aan en gaat het zo door. Maar af en toe werkt die gewoon prima voor 30-60 minuten. Wat is het probleem precies? Valt dit te repareren? Zijn er mensen met ervaring?

Alvast bedankt,

Faisal 

0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
Nicolas42
Student
Opties

Hoi, allemaal.

Ben van het aan en uitgaan verlost!

Ik heb nl. het defecte Wifi module verwijderd en het andere eufel van het aan en uitgaan is niet meer gebeurd, gelukkig!

Heb het internet nu met een kabelverbinding aangesloten en het werkt prima.

Tot zover, gr.  Nicolas42

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

25 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Faisal95, Faisal,

Is de volledige Model Code van de tv UE46ES8000SXXN?

Zie de sticker op de achterzijde van de tv. De tv is uit 2012.

Wat is de huidige softwareversie van de tv (als je erbij kunt komen)?

Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Dit zou versie 2022.0 moeten zijn.

De tv komt in een 'continuous boot cyclus' terecht.

Verschijnt er tussen het herstarten het Samsung logo in beeld?

Als dit zo is, dan is er een probleem met het moederbord of de voeding.

Hiervoor is een reparatie noodzakelijk en zal waarschijnlijk niet goedkoop zijn.

Houd me even op de hoogte..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
Faisal95
First Poster
Opties

Hey Dick,

Softwareversie: T-ECPDEUC- 2022.0, BT- S / I / G
Serienummer: Z9MV3SGCB05190Y
Modelcode: UE46ES8000SXXH
Version No: 03

De televisie komt inderdaad in de 'continuous boot cyclus' terecht. De Samsung Smart TV logo (https://seekvectorlogo.net/samsung-smart-tv-vector-logo-svg/)  komt in beeld.

Opvallende is dat wanneer de televisie in de loop terecht komt en je continue gaat zappen naar andere zenders en vervolgens na 10 seconden stopt met zappen de televisie het weer doet. Echter wanneer ik op dat moment op een knop druk op de samsung afstandsbediening de televisie weer in de loop terecht komt. Mocht ik niks doen dan kan je gewoon televisie kijken en met de KPN afstandsbediening van zender switchen. 

Na 20 minuten heb ik de televisie uitgezet en weer aangezet en toen had ik wel toegang tot de menu en werkte de samsungafstandsbediening wederom.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Faisal95, Faisal,

Even een vervelend verhaal. Dit is geen Benelux model.

Dit is een gemodificeerd buitenlands model. Waarschijnlijk Hongaars.

De Benelux Model Codes eindigen altijd op XXN en niet op XXH.

De inkoopprijzen van televisies zijn in bv. Duitsland en Italië lager dan in Nederland.

Een lagere inkoop vertaalt zich vaak in een lagere verkoopprijs en de stuntaanbiedingen van elektronicazaken zijn een feit.

Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies veranderen de software om de tv voor Nederland geschikt te maken.

Door de ongeautoriseerde wijziging van de localset kan de fabrieksgarantie van Samsung in gevaar komen en mogelijk zelfs geheel vervallen. 

De reparatiekosten kunnen voor eigen rekening komen.

Deze tv's kunnen veel problemen opleveren. Waarschijnlijk ook deze.

Waar is deze tv toentertijd aangeschaft?

Groet, Dick
0 Likes
Faisal95
First Poster
Opties

Hi Dick,

destijds toestel gekocht bij Redcoon en zij bestaan momenteel niet meer. In 2015 had de televisie ook al een soort probleem. Wanneer men gebruik wilde maken van de apps , etc viel de televisie ook uit en ging het automatisch aan. Destijds is het gemaakt door een erkende servicepunt van samsung en waren de reperatiekosten vergoed door Redcoon. Daarnaast heb ik sowieso geen recht op garantie.

Hoeveel denk je dat het vervangen van de mainboard kost en weet jij welke moederbord dit toestel heeft. Ik overweeg het om zelf te gaan vervangen.

met vriendelijke groet

0 Likes
TV-MAN
Navigator
Opties

Wat mij de laaste tijd opvalt hier op de community is dat mensen met een buitenlands model wel erg vaak problemen met deze tv toestellen krijgen. want zoals all aan gegeven is door Dkoster is dat Sommige verkopers vanuit 'grijze import' afkomstige televisies de software van de tv aanpassen zodat hij voor Nederland geschikt word. Ik ben namelijk van menig dat als verkopers zelf met de software gaan rommelen dit vrijwel zeker tot instabiele software gaat leiden wat vrijwel zeker voor conflicten gaat zorgen als de tv een update doet naar de nieuwste software verzie aangezien er buiten samsung om dingen zijn veranderd in de software. Wat ik mij dus af vraag is of de problemen die Faisal95 met zijn tv heeft dus niet software matig zijn aangezien ik het wel heel erg toevalig vind dat het nu weer om een buitenlands model gaat.  Daarbij vraag ik mij af of het niet mogelijk is om de orginele software op die tv te krijgen van hongarijen en kijken of de tv dan nog problemen heeft.  Echter zou zal dit weer tot andere problemen gaan zorgen de tv zou nederlandse aanbieders zoals ziggo of kpn waarschijnlijke niet kunnen vinden aan gezien het een hongaars model is. Dat gezegd hebbende wil ik ook nog iets over Redcoon kwijt. Ik heb ooit iets gekocht bij hun en ik vond het een erg vage webshop als je het mij vraagt. Dus het verbaast mij niks dat de niet meer bestaan.

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hi @Faisal95, Faical,

De reparatie is niet zelf uit te voren.

Hierbij de onderdelen site van Samsung:

https://www.samsungonderdelen.com/samsung-model/ue46es8000sxxh.htm?popular=yes

Klik op Clickview en dan op Toon onderdelenlijst->7 Daarna zie je het type en de prijs.

Als je bij Moeilijkheidsgraad op het blauwe uitroepteken klikt, dan zie je 4 steeksleutels met de omschrijving erbij. Monteurswerk dus.

Prijzen van de service dienst van Samsung:

http://www.servilux.be/nl/tarieven/tarieven/page35.aspx

Succes!

Groet, Dick
0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Beste @TV-MAN,

Het is weer een heel lang verhaal geworden.

Vind je het erg als ik hier niet op reageer?

Kom met goeie concrete tips, altijd welkom, maar niet met veronderstellingen...

Groet, Dick
0 Likes
Faisal95
First Poster
Opties

Volgens mij is Redcoon gesloten door de toenemende concurrentie en overgenomen door de Mediamarkt. Maar een bekende van ons heeft ook een Philips televisie aangeschaft in 2009 en maakt nog steeds gebruik van dezelfde televisie. Dus het heeft denk ik te maken met de Samsung modellen. Ik zal even kijken of ik de originele software online kan vinden. Ik maak gebruik van een kastje en kan dus gebruik maken van KPN volgens mij. 

Maar het is inderdaad beter om een Nederlandse model aan te schaffen in de toekomst ook ivm garantie

0 Likes
Faisal95
First Poster
Opties

Hi Dick,

Harstikke bedankt. Ik ga het even laten onderzoek en het kost maar €36,-. Mocht het voor €100,- te repareren zijn dan neem ik graag de risico ipv het aanschaffen van een nieuwe televisie. Maar de televisie is wat ouder en maak er al gebruik van sinds 2013. In 2015 was er ook iets mis met het internet.  Ik laat het nog weten.

0 Likes