03-02-2021 09:39 AM - bewerkt 03-02-2021 09:55 AM
Met de recente aanschaf van twee Sonos GEN2 speakers en het bezit van enkele Samsung apparaten heb ik besloten één en ander te gaan koppelen met de SmartThings App. Ik krijg mijn Samsung UE43NU7120 echter niet gekoppeld.
Wat is het probleem;
Ik krijg meerdere foutmeldingen (elke keer een andere, verschillende cijfercodes) tijdens het koppelen van de TV met de SmartThings app. De App signaleert de TV dus wel, maar weigert te koppelen.
Feiten;
- Beide apparaten (Samsung S9 en TV) maken gebruik van hetzelfde Wifi-netwerk.
- SmartThings herkent de TV als Serie 6, terwijl het om een serie 7 gaat.
- TV heeft de meest recente softwareversie.
Wat heb ik (na wat googelen) geprobeerd;
- Bandbreedte van de router vastgezet op 2.4ghz.
- TV in SmartThings handmatig opgevoerd als serie 7.
- SmartHome geïnstalleerd (voorganger SmartThings). Hier hetzelfde probleem.
Vooralsnog dus zonder succes, probleem blijft bestaan. Iemand die mee wil denken of zelfs een oplossing heeft?
op 03-02-2021 10:12 AM
Goedemorgen @Wouwtert ,
Is de volledige Model Code van de tv UE43NU7120WXXN ? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1310.4? Ga naar Instellingen→Ondersteuning→Over deze tv.
Het zou helpen om 1 of meerdere error codes door te geven. Even ter correctie. Smart Home is niet de voorganger van SmarttThings, maar Smart View..
03-02-2021 02:54 PM - bewerkt 03-02-2021 02:55 PM
Het gaat om de UE43NU7120W. Zie schermafbeelding van de TV en een screenshot van mijn S9 (probleem SmartThings). Zoals in de initiële post aangegeven heeft de TV inderdaad de meest recente software.
op 03-02-2021 03:19 PM
Hoi @Wouwtert , Wouter,
In mijn antwoord had ik gevraagd om de huidige softwareversie van de tv. In je in de initiële post geef je alleen door:
"TV heeft de meest recente softwareversie." Mijn vraag is dus welke? Ook geef je aan:
"Ik krijg meerdere foutmeldingen (elke keer een andere, verschillende cijfercodes)". Mijn vraag is dus nogmaals: welke?
Als de tv gevonden wordt als Series 6 en je gaat daarna handmatig Series 7 invoeren, dan wordt de tv in SmartThings helemaal niet meer herkend.
De naam van de tv kun je zien bij Instellingen→Algemeen→Systeembeheer→Apparaatnaam.
Daar staat waarschijnlijk iets met Series 6 en die naam verschijnt in SmartThings. Die naam kun je overigens zelf wijzigen.
Als je probeert te koppelen, moet je ook zorgen dat bluetooth ingeschakeld is..
op 03-02-2021 03:50 PM
Ok, excuses voor de eventuele onduidelijkheid en dank voor de antwoorden zover. De softwareversie is inderdaad 1310.4.
De TV heeft als naam in systeembeheer Series 7, dus dat blijft bijzonder.
Alle foutcodes die ik dit weekend kreeg, krijg ik nu niet meer. De SmartThings app lijkt de TV nu uberhaupt niet meer waar te nemen.
Ik begin te betwijfelen of de TV uberhaupt wel voorzien is van bluetooth. Lijkt me overigens bijzonder als het niet zo is, aangezien de TV eerder wel herkend werd door de app en onze vijf jaar oudere TV (andere ruimte) wel voorzien is van bluetooth...
op 03-02-2021 05:01 PM
Hoi @Wouwtert , Wouter,
Net even bij de specs gekeken en deze tv heeft inderdaad geen bluetooth aan boord. Wel SmartThings app ondersteuning.
Je zou nog kunnen proberen om, indien mogelijk, de tv eerst bedraad aan te sluiten en als het is gelukt weer op wifi zetten.
Ik heb eerdere het idee dat het aan de app zelf ligt, want er komen nogal wat meldingen binnen na de laatste update. Zie bijlage.
Je zou nog kunnen proberen om er remote naar te laten kijken → Hulp op Afstand
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen..