op 28-11-2018 08:41 PM
De titel zegt het eigenlijk al. Wij hebben een Samsung televisie, type UE40NU7120 besteld bij een erkende Nederlandse winkel, en we kregen zojuist de televisie geleverd. Op de doos staat echter UE40NU7192. Ik begrijp dat dit een buitenlandse versie zou zijn. Kan dit zomaar? Kent iemand de verschillen?
Opgelost! Ga naar oplossing.
op 07-12-2018 07:09 PM
Hoi,
Ik heb hier een beetje dezelfde vraag denk ik.
Ik heb bij Bol.com een Samsung UE40NU7190 besteld via reseller Beste Electro Deals (Afzender TGA BV) ook te vinden onder tvreus.nl.
Ik zag dit forum en heb vooraf gevraagd of het geen import was, en mij werd verteld dat het een benelux model was.
Nu heb ik de TV ontvangen, en inderdaad staat op de doos: UE40NU7190 maar op de TV zelf staat onderstaand.
Kan iemand vertellen of ik hier een probleem van moet maken of dat dit normaal is?
op 07-12-2018 07:22 PM
Goeienavond @Tafelzeil! Bedankt voor je vraag, het antwoord ligt echter een beetje aan je eigen voorkeur. Het is sowieso niet netjes om als verkoper te doen alsof je een Benelux model verkoopt en dan alsnog een import model opsturen. Dat zou ik persoonlijk al reden vinden om actie te ondernemen, maar dat ben ik. In feite is dit alsnog een prima TV, maar doordat hij voor een andere markt gemaakt is kunnen er problemen optreden bij het ontvangen van TV via kabel, of bij gebruik van apps. Als die zaken niet zo belangrijk voor je zijn omdat je TV kijkt via een decoder en geen enorme apper bent, zal het allemaal wel goed komen.
Het is niet voor niks dat ze TV's voor een lagere prijs aan kunnen bieden natuurlijk, vrije markt economie, verschillende import kosten per land, enzovoorts. Maar wees er dan als winkel gewoon eerlijk over en doe niet alsof je Benelux modellen verkoopt. Dat is het wat het meeste wringt bij mij.
op 07-12-2018 07:27 PM
Hoi Joeri,
Gaaf dat je zo snel een volledig antwoord geeft.
Ik wilde deze tv juist omdat ik een CI+ kaart van Ziggo erin ga plaatsen en gebruik wil maken van Netflix etc.
Ik heb net gechat met BOL.com, en die gaan de verkoper benaderen om hem om te ruilen, voelt gewoon niet goed. Zeker omdat ik het heb gevraagd. Ps. Is het niet gek dat het typenummer op de doos ook anders is?
Jos
op 07-12-2018 07:37 PM
op 07-12-2018 07:56 PM
Hoi Joeri,
Daar stond dus op:
op 07-12-2018 08:00 PM
op 10-12-2018 11:42 AM
Toestel net aangemeld voor retour, maar ook even Samsung gebeld om na te vragen.
Medewerker gaf aan dat de UE40NU7192 gewoon iets nieuwer type is, maar dit op zich niks uitmaakt voor de werking. Ook niet dat deze niet als gecertificeerd staat op de Ziggo site voor CI+ kaart. Mocht dit niet werken dan kunnen ze dit remote waarschijnlijk wel aanpassen gaf hij aan.
Garantie moet inderdaad wel via verkoper, dus dat is een risico.
10-12-2018 01:09 PM - bewerkt 10-12-2018 01:17 PM
Hi @Tafelzeil,
De UE40NU7120 en is een Benelux model met XXN in de Model Code.
De UE40NU7192 is een buitenlands gemodifiseerde tv ws. Met XXH in de Model Code (UE40NU7192UXXH)
Kijk op Tweakers->Kenmerken->Tuner.
https://eu.community.samsung.com/t5/forums/editpage/board-id/nl-tv/message-id/18150
Ik me kan me herinneren dat dit item eerder is besproken:
'Medewerker gaf aan dat de UE40NU7192 gewoon iets nieuwer type is, maar dit op zich niks uitmaakt voor de werking'
Dit is natuurlijk klinkklare onzin, want ze hebben gewoon een verkeerde tv geleverd.
Heb je orderbon bewaard en wat staat hierop? Wat staat er op de doos/sticker achter op de tv?
Het bestelde product is niet geleverd waardoor de koopovereenkomst niet volledig is afgehandeld.
De winkel heeft de verplichting om hun deel van de koopovereenkomst na te komen.
Uiteraard hebben ze wel het recht om verkeerde product terug te vragen.
Men heeft de plicht om het door jouw gekochte product te leveren, door een ander toestel te leveren hebben ze zich niet gehouden aan hun onderdeel van de koopovereenkomst.
Mijn advies is om contact op te nemen met de webwinkel met het verzoek om alsnog het juiste toestel te sturen. (Uiteraard mogen ze het verkeerd geleverde toestel terug vragen, maar hier mogen ze zelf de kosten voor betalen.
Waar en wanneer is de tv aangeschaft??
Hier is een voorbeeldbrief van Radar:
https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/voorbeeldbrieven/item/verkeerd-product-geleverd/
op 10-12-2018 10:11 PM
Hoi Dick,
Bedankt voor het antwoord, inderdaad is de verkeerde tv geleverd. Factuur komt niet overeen met type en gaat daarom terug.
Als ik een nieuwe UE40NU7192 (buitenlands model dus) bestel, en dit dus ook op de factuur staat, gaat dit dan wel werken met Ziggo i.c.m. CI+ module? Zonee, kan ik dan zelf de regional settings veranderen?
op 11-12-2018 08:09 AM
Hi @Tafelzeil,
Als het bij de zelfde leverancier is, zeker niet doen.
Zeker als ze een verkeerde tv geleverd hebben
Ik ben nog steeds benieuwd naar deze leverancier.
De CI+ module gaat werken, maar je moet de landcode veranderen.
Dit moet gebeuren met de originele afstandsbedining.
Bovendien moet je speciale codes of toetscombinaties invoeren.
Hiermee kom je in het Service Menu wat alleen voor monteurs bedoeld is.
Als je toch besluit om dit zelf te gaan doen en je doet iets verkeerd dan kun je je tv mollen.
Even ter informatie: het wijzigen van de landcode staat los van de taalinstellingen.
Kortom: dus niet aan beginnen. Waarom koop je niet gewoon een Benelux model.
Het probleem van dit zogenoemde wijzigen van de 'localset' is dat de garantie voor de lokale markt vervalt. De verkopende partij moet in dit geval voor de garantie zorgen. Komt deze partij niet over de brug, dan kun je ws. niet bij Samsung aankloppen, omdat de fabrieksgarantie door het wijzigen van de localset kan komen te vervallen. Om deze reden raad ik het wijzigen van de landcode niet aan.