Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung UE40MU6100 HDMI 2.0 kabel

(Onderwerp aangemaakt op: 29-08-2018 11:05 AM)
586 Weergaven
MathiasCulo
Student
Opties
Hallo iedereen,

Recent heb ik een Samsung UE40MU6100 en een HDMI 2.0 Ultra HD 4 K aangekocht. Als ik echter de HDMI UHD Kleur activeer op de drie HDMI aansluitingen op mijn toestel, dan komt er geen geluid uit. Daarnaast is het ook niet mogelijk om Gaming Mode te activeren. Hoe zou ik dit probleem kunnen verhelpen?

Een mogelijke oorzaak waar ik aan denk is dat de HDMI 2.0 Ultra HD 4 K kabel niet toe laat om bovenstaande settings te activeren.

Alvast bedankt voor de hulp!

Groeten,

Mathias
0 Likes
4 Antwoorden
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @MathiasCulo,

Raar probleem, maar graag even wat meer info:

• Is de volledige Model Code UE40MU6100WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv. Tv is uit 2017.
  • Hoe kijk je tv, coax, decoder, etc. en wat zit er aangesloten op de HDMI poorten?
  • Wat is de softwareversie van de tv? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv. Zou Versie 1240.7 moeten zijn.

De HDMI 2.0 kabel is juist goed. Dit past bij een UHD 4K tv en is het probleem niet.

Ik heb bijna dezelfde tv en heb daar nog nooit iets van een HDMI UHD Kleur gezien.

Ook niet een Gaming Modus. Kun je misschien uitleggen waar je dit zoekt?

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
MathiasCulo
Student
Opties

Hey @dkoster,

• De volledige Model Code is inderdaad UE40MU6100WXXN
  • Op de HDMI poorten zitten volgende apparaten aangesloten:
    • HDMI-poort 1: Telenet decoder
    • HDMI-poort 2: PS4
  • De softwareversie van de tv is T-KTMDEUC-1240.7 , BT-S

De instelling 'HDMI UHD Kleur' kan je terugvinden onder 'instellingen -> algemeen -> beheer externe apparaten -> HDMI UHD Color -> HDMI 1 / HDMI 2 / HDMI 3'. Indien ik HDMI 1 (waar de Telenet decoder op aangesloten is), valt het beeld even uit, daarna verschijnt het TV programma opnieuw maar heb ik echter geen geluid. Bij de HDMI 2 (waar de PS4 op aangesloten is), heb ik het probleem niet. De PS4-console speelt zoals anders. Ik heb de Telenet-decoder ook al gewisseld tussen de verschillende poorten, maar het probleem blijft zich stellen... Ik krijg geen geluid uit de HDMI-poort waar de Telenet-decoder is op aangesloten als ik de instelling HDMI UHD Color instel op die specifieke HDMI-poort.

De Gaming Modus kan je terugvinde onder 'instellingen -> algemeen -> beheer externe apparaten -> Spelmodus'. Deze optie kan ik niet aanvinken.

Ik sluit een foto bij voor meer duidelijkheid. Alvast bedankt voor de hulp! Groeten

Samsung.jpg

0 Likes
DickKoster
MegaStar
Opties

Hoi @MathiasCulo, Mathias,

Bedankt voor de foto's en je DM.

Shoot! Lekker bezig geweest Bedankt voor de les, haha!

Ik ken mn eigen tv nog niet eens goed 😉!

De software is up-to-date.

Als de optie Spelmodus greyed-out is en de Telnet-decoder een probleem geeft misschien even de tv resetten.

Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.

Kan misschien ook een probleem met je Telenet-decoder zijn.

Houd me even op de hoogte..

Bij mij staat t zo. Zie foto's:

SpelmodusSpelmodus

HDMIHDMI

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
0 Likes
JoeriS
Mastermind
Opties

Beste heren! Zoals jullie in de handleiding kunnen zien op pagina 80: https://goo.gl/4cyXdm is de Spelmodus niet beschikbaar voor TV kijken en als er voor deze modus gekozen wordt staat beeld en geluid ook automatisch ingesteld voor het spelen van games. @MathiasCulo, op diezelfde pagina kan je ook meer info vinden over UHD Color, klopt alles met de ondersteunde resoluties/kleurenschema's?

members-moderator-signature-launch-february22-800x200