op 29-08-2018 11:05 AM
29-08-2018 11:31 AM - bewerkt 29-08-2018 01:26 PM
Hoi @MathiasCulo,
Raar probleem, maar graag even wat meer info:
De HDMI 2.0 kabel is juist goed. Dit past bij een UHD 4K tv en is het probleem niet.
Ik heb bijna dezelfde tv en heb daar nog nooit iets van een HDMI UHD Kleur gezien.
Ook niet een Gaming Modus. Kun je misschien uitleggen waar je dit zoekt?
Graag hoor ik van je..
29-08-2018 07:13 PM - bewerkt 29-08-2018 07:33 PM
Hey @dkoster,
De instelling 'HDMI UHD Kleur' kan je terugvinden onder 'instellingen -> algemeen -> beheer externe apparaten -> HDMI UHD Color -> HDMI 1 / HDMI 2 / HDMI 3'. Indien ik HDMI 1 (waar de Telenet decoder op aangesloten is), valt het beeld even uit, daarna verschijnt het TV programma opnieuw maar heb ik echter geen geluid. Bij de HDMI 2 (waar de PS4 op aangesloten is), heb ik het probleem niet. De PS4-console speelt zoals anders. Ik heb de Telenet-decoder ook al gewisseld tussen de verschillende poorten, maar het probleem blijft zich stellen... Ik krijg geen geluid uit de HDMI-poort waar de Telenet-decoder is op aangesloten als ik de instelling HDMI UHD Color instel op die specifieke HDMI-poort.
De Gaming Modus kan je terugvinde onder 'instellingen -> algemeen -> beheer externe apparaten -> Spelmodus'. Deze optie kan ik niet aanvinken.
Ik sluit een foto bij voor meer duidelijkheid. Alvast bedankt voor de hulp! Groeten
30-08-2018 09:10 AM - bewerkt 30-08-2018 09:13 AM
Hoi @MathiasCulo, Mathias,
Bedankt voor de foto's en je DM.
Shoot! Lekker bezig geweest Bedankt voor de les, haha!
Ik ken mn eigen tv nog niet eens goed 😉!
De software is up-to-date.
Als de optie Spelmodus greyed-out is en de Telnet-decoder een probleem geeft misschien even de tv resetten.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten.
Kan misschien ook een probleem met je Telenet-decoder zijn.
Houd me even op de hoogte..
Bij mij staat t zo. Zie foto's:
Spelmodus
HDMI
op 30-08-2018 05:41 PM
Beste heren! Zoals jullie in de handleiding kunnen zien op pagina 80: https://goo.gl/4cyXdm is de Spelmodus niet beschikbaar voor TV kijken en als er voor deze modus gekozen wordt staat beeld en geluid ook automatisch ingesteld voor het spelen van games. @MathiasCulo, op diezelfde pagina kan je ook meer info vinden over UHD Color, klopt alles met de ondersteunde resoluties/kleurenschema's?