op 30-04-2020 10:09 AM
Sinds enkele weken hebben wij dat onze Samsung UE40JU6445 regelmatig uitvalt.
Dit gebeurt altijd in het begin bij het aanzetten van de TV, nadat we de stroom er weer opgezet hebben ('s nachts hebben we de stroom van de TV en TV-ontvanger uitgeschakeld en overdag zetten we die weer aan).
In het begin viel de TV dan 1 keertje uit, het wordt nu langzaam erger en soms zitten we de eerste 10-15 minuten wel 3-5 keer de TV uit- en aan te schakelen als hij weer uitvalt. Het beeld en geluid vallen dan uit en we moeten dan eerst de TV uitzetten en weer aanzetten, soms 1 of 2 keer achter elkaar.
We gebruiken een goede HDMI kabel en alles lijkt goed aangesloeten te zijn, heeft ook meerdere jaren zonder dit probleem gewerkt.
op 30-04-2020 10:41 AM
Goedemorgen @PHdJ ,
Is de volledige Model Code van de tv UE40JU6445WXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1550.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Het introductiejaar van de tv is 2014. Over welke tv ontvanger/provider gaat het?
Op welke HDMI poort zit deze aangesloten? Zou je misschien de tv kaal, dus zonder aangeloten devices, kunnen opstarten?
Daarna wachten en kijken of het probleem zich dan nog voordoet.
Indien nee, dan de devices 1 voor 1 weer aansluiten. Na het aansluiten van elk device even testen.
Zo kun je elimineren of de tv ontvanger of de tv de boosdoener is. Eventueel de tv resetten.
Bij Instellingen->Ondersteuning->Zelfdiagnose->Resetten. Je moet dan wel weer e.e.a. opnieuw instellen.
Graag hoor ik van je.
op 30-04-2020 11:00 AM
Hoi Dick,
Ja de volledige modelcode is UE40JU6445WXXN
Softwareversie is 1550
TV ontvanger is de Arcadyan HMB2260
Provider is XS4all
Is aangesloten op HDMI poort 1
Zegt bovenstaande al iets over de mogelijke oorzaak en/of moet ik het testen zonder kabels aangesloten etc sowieso doorvoeren?
op 30-04-2020 11:12 AM
Hoi @PHdJ ,
Bedankt voor je snelle reply met voldoende informatie. Dit was even puur informatief.
Ik zou zeker de door mij genoemde stappen ondernemen om uitsluitsel te krijgen.
Houd me even op de hoogte..
op 30-04-2020 11:14 AM
Hoi Dick,
Ik zal het later even gaan proberen, wordt vervolgd zodra ik meer weet.
Mvg,
Pieter