Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 
Spring naar oplossing OPGELOST

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung TV volumeknop afstandsbediening werkt niet op Samsung Soundbar

(Onderwerp aangemaakt op: 06-05-2020 04:34 PM)
3226 Weergaven
MarcoH2
Apprentice
Opties
Ik heb een Samsung Smart TV UE43RU7440. Inmiddels heb ik ook een Samsung HW-N300 soundbar aangeschaft.
Deze is via bluetooth verbonden met de TV. Echter nu werkt de volumeknop van de afstandsbediening van de tv niet.
Dit zou volgens de handleiding wel moeten kunnen, maar nergens staat beschreven hoe ik dit in moet stellen.
Hoe stel ik dit in?
0 Likes

1 Oplossing

Geaccepteerde oplossingen
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @MarcoH2 , Marco,

Is de volledige Model Code van de tv UE43RU7400SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Het zou idd moeten werken. Zeker gezien het feit dat beide apparaten van hetzelfde merk zijn.

Met sommige 'Third Party' apparaten gaat dit soms niet lukken. Staat bij jou Anynet+ (HDMI-SEC) aan?

Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten. De verbinging met bluetooth is niet erg optimaal.

Je kunt last krijgen van 'latency' oftewel een vertraging tussen beeld en geluid.

Bovendien kan het gebeuren dat de bluetooth verbinding gaat haperen of wordt verbroken.

In de reviews staat te lezen dat de Samsung HW-N300 toch al moeite heeft om een connectie te maken.

De mooiste setting is om beide apparaten te verbinden met een optische (Toslink) kabel.

Een beter geluid en geen last van invloeden van buitenaf.

In deze setting is het volume niet te regelen met de AB van de tv.

Het optische signaal uit de tv is onversterkt en het volume moet dus op de Samsung HW-N300 gebeuren.

Persoonlijk vind ik dit logischer, maar je hebt dan wel weer een 2de  AB nodig.

Deze keuze laat ik echter aan jou over 😉.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.

Bekijk de oplossing in de community in het oorspronkelijke bericht

4 Antwoorden
Oplossing
DickKoster
MegaStar
Opties

Goedemorgen @MarcoH2 , Marco,

Is de volledige Model Code van de tv UE43RU7400SXXN? Zie de sticker op de achterzijde van de tv.
Is de huidige softwareversie van de tv de 1356.0? Bij Instellingen->Ondersteuning->Over deze tv.
Het zou idd moeten werken. Zeker gezien het feit dat beide apparaten van hetzelfde merk zijn.

Met sommige 'Third Party' apparaten gaat dit soms niet lukken. Staat bij jou Anynet+ (HDMI-SEC) aan?

Bij Instellingen->Algemeen->Beheer externe apparaten. De verbinging met bluetooth is niet erg optimaal.

Je kunt last krijgen van 'latency' oftewel een vertraging tussen beeld en geluid.

Bovendien kan het gebeuren dat de bluetooth verbinding gaat haperen of wordt verbroken.

In de reviews staat te lezen dat de Samsung HW-N300 toch al moeite heeft om een connectie te maken.

De mooiste setting is om beide apparaten te verbinden met een optische (Toslink) kabel.

Een beter geluid en geen last van invloeden van buitenaf.

In deze setting is het volume niet te regelen met de AB van de tv.

Het optische signaal uit de tv is onversterkt en het volume moet dus op de Samsung HW-N300 gebeuren.

Persoonlijk vind ik dit logischer, maar je hebt dan wel weer een 2de  AB nodig.

Deze keuze laat ik echter aan jou over 😉.

Graag hoor ik van je..

Groet, Dick
I don't know everything. Just trying to help.
MarcoH2
Apprentice
Opties

Hoi Dick,

het is inderdaad een UE43RU7400SXXN.

De softwareversie moet ik even opzoeken, maar met jou handleiding zou ik deze moeten kunnen vinden.
Of Anynet+ (HDMI-SEC) aanstaat moet ik ook even controleren.

Tot nu toe heb ik gelukkig geen last latency. Van alles wat ik merk is de bluetooth verbinding wel gewoon stabiel.

Ik kan dus alleen mijn volumeknop dus niet gebruiken, maar ik ga jou advies is opvolgen en kijken of het gaat werken.

Gr, Marco

MarcoH2
Apprentice
Opties

Hoi Dirk,

Heb de software gecontroleerd. Deze was 1352.0. Na het bijwerken naar 1356.0 werkt de volume knop op de afstandsbediening nu.

Bedankt voor je hulp.

Gr, Marco

BruceH
Community Manager
Opties

Fijn dat het is opgelost! Thanks to @DickKoster 🙂

rsz-846676