Sluiten

What are you looking for?

annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Oorspronkelijke onderwerp:

Samsung TV verliest verbinding met soundbar via HDMI

(Onderwerp aangemaakt op: 06-03-2023 12:08 PM)
938 Weergaven
Vincky
Journeyman
Opties

Ik heb een Samsung Q70 75 Inch tv. Deze heb ik aangesloten op mijn Samsung Q700A soundbar.

Doordat ik continue verbindingsproblemen had, had ik alle HDMI kabels verwijderd uit mijn TV. Daarna ben ik begonnen met de HDMI ARC als eerste aan te sluiten. De TV werkte daardoor weer optimaal (verbinding via HDMI ARC) met de televisie. Ook ander apparaten werkte uitstekend.

Helaas was dit maar voor één dag. Een dag later kon mijn TV de HDMI ARC kabel niet meer zien en dus gaat hij automatisch over op WIFI aansluiting. Hierdoor zit er een vertraging in het geluid.

Hoe kan ik het probleem oplossen? Door elke dag alle kabels eruit te trekken is geen doen. Maar ik wil wel dat mijn TV standaard de HDMI ARC kabel gebruikt i.p.v. WIFI of Bluetooth versie te gebruiken als koppeling met de TV.

0 Likes
12 Antwoorden
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemiddag @Vincky ,

Wat is de volledige Model Code van de tv? Deze staat in het zwart omlijnde vak op de sticker achterop de tv.
Als de tv aan de muur hangt, dan even het aankoopbewijs checken of hier kijken:
InstellingenOndersteuningOver deze tv. Graag incl. de letters XXN.
Wat is de huidige softwareversie van de tv? Ga naar InstellingenOndersteuningOver deze tv.
Heb je al met een andere HDMI kabel getest? Is softwareversie van de soundbar up-to-date?
Eventueel de soundbar resetten.

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Vincky
Journeyman
Opties

Ik heb al problemen sinds ik de Q700A soundsbar heb.  Je verwacht optimale samenwerking als je Samsung producten koopt. 

Als de HDMI ARC kabel kapot is, dan heb ik dit vanuit Samsung zo gekregen. Dit is namelijk de enige kabel die ik niet intern weg gewerkt heb achter de tv i.v.m. problemen die continue aanhouden.

Toch als ik alles eruit haal, de ARC toevoeg, dan werkt het wel direct weer. Zet je de TV uit, dan lijkt het weer van vanouds niet te werken.

Ik heb in het verleden hierover ook telefonisch contact gehad met Samsung.  Alhoewel dat toen ging dat mijn TV de soundbar helemaal niet vond. Ook de HDMI ingang zag mijn soundbar niet.

QE75Q70RALXXN is het nummer.

T-MSMDEUC-1401.0 , B1970101/070204, BT - S

0 Likes
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Vincky ,

Zou je, om uit te sluitenen, toch een aantal dingen willen doen?

• De soundbar resetten
  • De tv resetten
  • Met een andere HDMI kabel testen

Er is ook een mogelijkheid om  er remote naar te laten kijken -> Hulp op Afstand 
Op de site staat aangegeven wat het inhoudt en hoe je dit moet aanvragen.
Bovenin wel eerst op SMART TV’s klikken en daarna naar beneden scrollen.

signatureee
Groet, Dick

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Goedemorgen @Vincky ,

Is je probleem inmiddels opgelost? Er staan nog vragen open..

signatureee
Groet, Dick

0 Likes
Vincky
Journeyman
Opties
Goedemorgen Dick,

Het resetten van de tv als soundbar heeft geen zin. Dit heb ik al vaker gedaan. De enige mogelijkheid die ik heb is een nieuwe arc kabel kopen.

Dit heb ik helaas nog niet gedaan. Voor nu mag deze ticket gesloten worden. Zodra ik een nieuwe hdmi heb gekocht, hoop ik dat probleem is opgelost anders neem ik opnieuw contact op met Samsung via hulp op afstand.

Met vriendelijke groet,
Timothy

Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Vincky ,

Ik houd het topic nog wel even open.

Houd je ons op de hoogte?

Fijne dag!

signatureee
Groet, Dick

Vincky
Journeyman
Opties
Beste Dick,

Ik heb zojuist mijn Hdmi kabel van de Ps5 omgehangen naar arc slot en soundbar. Probleem lijkt nu opgelost. Direct herkende de tv mij soundbar. Ook als ik tv aan en uit zet. Nu hopelijk dat het ook op de lange termijn goed gaat. Het lijkt zich toch aan de hdmi kabel te liggen.
Dick
Samsung Members Star ★★★
Opties

Hoi @Vincky ,

Bedankt voor je terugkoppeling! Houd het voorlopig even in de gaten.

Fijn weekend!

signatureee
Groet, Dick

Vincky
Journeyman
Opties
Hi Dick,

Helaas, probleem is weer naar voren gekomen.

Ik ben verder op onderzoek gegaan en krijg het gevoel dat de Ziggo Next box het probleem veroorzaakt.

Op het moment dat de Next aangaat, dan blijkt mijn soundbar direct niet meer te werken.

Hebben jullie eerder van dit probleem gehoord?

0 Likes